Փոխարժեքներ
22 11 2024
|
||
---|---|---|
USD | ⚊ | $ 389.45 |
EUR | ⚊ | € 409.74 |
RUB | ⚊ | ₽ 3.86 |
GBP | ⚊ | £ 491.95 |
GEL | ⚊ | ₾ 142.08 |
Օրերս Փաշինյանը հայտարարել էր, որ Հայաստանը կարիք ունի նոր Սահմանադրության, ոչ թե՝ սահմանադրական փոփոխությունների։ Քաղաքագիտական, փորձագիտական շրջանակներ արձագանքեցին այս հայտարությանը՝ նշելով, որ նոր Սահմանադրությամբ Փաշինյանը կատարում է Ադրբեջանի պահանջը․ այն է՝ Սահմանդրությունից հեռացնել Անկախության հռչակագրին հղումը, որովհետև այնտեղ հիշատակում կա Արցախի մասին։ Սահմանադրագետների համոզմամբ էլ՝ օրվա իշխանությունը հնարավոր նոր Սահմանադրությամբ ոչնչացնելու է այն, ինչը, մեծ հաշվով, ազգային է։
Թեմայի շուրջ Yerkir.am-ը զրուցել է ՍԴ նախկին դատավոր Ալվինա Գյուլումյանի հետ։
-Տիկին Գյուլումյան, Ձեր կարծիքով, այսօր իսկապե՞ս կա Սահմանադրությունը փոխելու հանրային պահանջ։
-Այդ ե՞րբ է հանրային պահանջ եղել, ամեն փոփոխության ժամանակ լինում է իշխող քաղաքական ուժի մոտեցում, այնպես չէ, որ հանրությունը դուրս է եկել փողոց ասում է՝ մեզ նոր սահամնադրություն է պետք և, ընդհանրապես, մեր սահմանադրական փոփոխությունների պատմությունը ցույց է տալիս, որ ոչ մի անգամ հանրային պահանջ չի եղել որպես այդպիսին։
-Իսկ ո՞ր դեպքում կարող է փոխվել Սահանադրությունը․ կա՞ որևէ չափանիշ։
-Չեմ կարող այս պահին ասել, բայց, սովորաբար, եթե գնում ես Սահմանադրությունը փոխելուն, ուրեմն փոխում ես կառավարման ձևը, ինչ-որ լուրջ փոփոխություններ ես կատարում և եթե պետք է զուտ արվի դա, ինչպես ասվեց, առավել լեգիտիմ Սահմանադրություն ունենալու համար, չեմ կարծում, որ լեգիտիմ Սահմանդրության խնդիր այսօր դրված է։
-Սահմանաադրությունը փոխելով ի՞նչ խնդիր է ուզում լուծել Փաշինյանը։
-Չեմ կարող ասել կոնկրետ ինչ խնդիր է ուզում լուծել։
-Օրինակ քաղաքագետները, վերլուծաբանները, տարբեր շրջանակներ ահազանգում են, որ հնարավոր նոր Սահմանադրությամբ Փաշինյանը, պատկերավոր ասած, լուծարելու է պետությունը, թիրախում են հայտնվելու Եկեղեցին, ազգային խորհրդանիշները, Հայոց ցեղասպանության ճանաչումը, Սահմանադրության նախաբանը, հատկապես, որով հղում է կատարվում Անկախության հռչակագրին՝ Արցախի վերաբերյալ։
-Այդ բոլոր Ձեր ասածները չբացառելով ասեմ, որ Սահմանադրությունների նախաբանները փոխելն այդքան հեշտ բան չէ․ անգամ նախկին Սահմանադրության նախաբանը նորմալ պետություններում համարվում է գործող և դրա մասին կան գիտական մոտեցումներ և ինչու չէ նաև մեր Սամանադրական դատարանը նախորդ տարի ոորոշում ընդունեց, որով Սահմանադրության նախաբանը համարեց մշտապես, այսպես ասած՝ փոփոխության ոչ ենթակա, այնպես որ այդ պարագայում ընդամենը մեկնաբանման խնդիր կարող է առաջանալ։ Ի վերջո, պետությունն անկախություն հռչակելով և անկախությունից հետո առաջին Սահմանադրությունն ընդունելով նպատակներ է հռչակել, որոնք ամրագրել է առաջին Սահմանադրության նախաբանում և այդ նպատակները ոչ ոք չի կարող ջնջել և զրոյից սկսել։
-Այսինքն՝ եթե անգամ նոր Սահմանադրություն ընդունվի այդ նախաբանը փոփոխման ենթակա չէ՞։
-Այդ նախաբանին միշտ կարելի է հղում անել, նախաբանը միշտ կարելի է վկայակոչել՝ ցանկացած իրավական հարցերի լուծման պարագայում։
-Տիկին Գյուլումյան, ամեն դեպքում, ռիսկային կողմեր տեսնո՞ւմ եք հնարավոր նոր Սահմանադրության դեպքում։
-Բնականաբար տեսնում եմ, թեև չեմ կարող կոնկրետացնել, բայց ցանկացած փոփոխություն իր ենթատեքստում ինչ-որ բաներ է ունենում, որն ի հայտ է գալիս կոնցեպցիան հրապարակելուց հետո։ Այսօր ուղղակի արտահայտություն է արվել և դրա շուրջ ենթադրություններն են կատարվում, բայց եթե գնա նման փոփոխությունների, դրանից առաջ պետք է որոշակի հայեցակարգ մշակվի, նաև՝ մշակվեն ուղիները, թե ինչպես են պատրաստվում այդ փոփոխություները, այսինքն՝ կազմավորվելու է Սահմանադրական հանձնաժողով, թե ովքեր են ընդգրկվելու, քաղաքական ինչպիսի ներկայացվածություն է ունենալու դրանք բոլորը հարցեր են, որ պետք է նախ դրանք լուծել և արդեն հայեցակարգից հետո ունենալով նախագիծ, նոր կարողանալ դատողություններ անել։
Հերմինե Զեյնալյան