Փոխարժեքներ
22 11 2024
|
||
---|---|---|
USD | ⚊ | $ 389.45 |
EUR | ⚊ | € 409.74 |
RUB | ⚊ | ₽ 3.86 |
GBP | ⚊ | £ 491.95 |
GEL | ⚊ | ₾ 142.08 |
Ներկայացնում ենք ՀՅԴ Բյուրոյի քաղաքական ներկայացուցիչ Արմեն Ռուստամյանի ամբողջական զեկույցը` «ՀՀ տնտեսության ներկա վիճակի ախտորոշումը, առկա մարտահրավերները և զարգացման հայեցակարգային տեսլականը» թեմայով խորհրդաժողովում:
«ՀՀ տնտեսական կարգի հիմքը սահմանադրության 11-րդ հոդվածով ամրագրված սոցիալական շուկայական տնտեսությունն է:
Դաշնակցությունը, լինելով սոցիալ-դեմոկրտական արժեքներով առաջնորդվող կուսակցություն, նախ և առաջ պետք է այդ գաղափարախոսության տեսանկյունից հստակեցնի իր պատկերացումը սոցիալական շուկայական տնտեսության վերաբերյալ: Ըստ այդմ՝ սահմանադրության 11-րդ հոդվածի պահանջներին համապատասխան, հիմնվելով մասնավոր սեփականության, տնտեսական մրցակցության վրա, անհրաժեշտ է առաջարկել այնպիսի պետական քաղաքականության հայեցակարգ, որը առավելագույնս կապահովի ընդհանուր տնտեսական բարեկեցությունը, սոցիալական արդարությունը և համահունչ կլինի դրված վերոնշյալ նպատակին:
Այսպիսի հայեցակարգի առկայությունը կխթանի օգտակար և առարկայական բանավեճ սոցիալ-դեմոկրատական արժեքներով չառաջնորդվող և դասական այլ գաղափարախոսության կողմնակից քաղաքական ուժերի հետ:
Առ այդ, սոցիալ-դեմոկրատական արժեհամակարգից բխող և բերված նպատակին ծառայող մեր հիմնական կռվաններն ու հաստատումներն ըստ իս հետևյալն են՝
ա. Ազգային և սոցիալական պետության հիմքը համերաշխությունը, արդարությունն ու ազատությունն են: Տնտեսական համակարգը պետք է, ամրապնդելով այս հիմքը, առաջացնի զարգացման նոր հնարավորություններ:
Ներազգային համերաշխության, արդարության և ազատության գաղափարների համադրումով ու փոխլրացմամբ համազգային ներուժի բազմապատկման աղբյուրը հանրային եկամուտների ու բարիքների ստեղծման ազատության և դրանց բաշխման արդարության մեջ է:
Ավելին, հասարկության մեջ այդ բարիքների սպառման անարդար համամասնությունների առաջացումը տնտեսության կայուն զարգացման գլխավոր սպառնալիքն է:
բ. Տնտեսական զարգացման հայեցակարգը, ի տարբերություն լիբերալ մոտեցումների, հենվում է ոչ թե ¦առաջարկի§, այլ ¦պահանջարկի§ խրախուսման սկզբունքի վրա: Քանզի առաջարկը մարդկանց պահանջարկը բավարարելու համար է, այլ ոչ թե հակառակը: Չպաշտպանելով և չզարգացնելով պահանջարկը՝ կորչում է առաջարկի իմաստը:
Հետևաբար, առաջընթացը ապահովվում է, երբ պահանջարկը բավարարելով՝ զարգանում է առաջարկը:
գ. Իրապես սոցիալական շուկայական տնտեսությունը ենթադրում է շուկայի կարգավորում: Այդպիսի լիարժեք և անկողմնակալ գործառույթ ամենարդյունավետ իրակացնողը պետությունն է:
Որքան ցածր է պետության հեղինակությունն ու իշխանությունը, այնքան անպաշտպան է հասարակությունը՝ այլ կազմակերպված ուժերի և կառույցների հանդեպ:
Պետության ներկայությունը պետք է բավարար լինի այնպիսի ծառայություններ մատուցելուն, որոնք չի կարող տրամադրել անվերահսկելի ¦ազատ շուկան§, ինչպիսիք են զորօրինակ՝ կարգուկանոնը, պաշտպանությունը, կարիքավորների ապահովությունը, առողջապահությունը, գիտությունը, կրթությունը և այլն:
Պետությունն է, որ կարող է կյանքի կոչել արդյունավետ հակաճգնաժամային և զարգացման ծրագրեր՝ իրականացնելով անհրաժեշտ մակրոտնտեսական կարգավորում:
Պետությունն է, որ պարտավոր է ձևավորել սեփական ռազմավարական պաշարները՝ ապահովագրելու համար իր քաղաքացիներին տարաբնույթ աղետներից և սոցիալ-տնտեսական ռիսկերից:
դ. Ստեղծված պատերազմական և տրանսպորտային-հաղորդակցության սահմանափակության պայմաններում օրհասկան խնդիր է ունենալ ինքնաբավության մակարդակի հետևողական բարձրացմանն ու ինքնարժեքի հետևողական նվազեցմանն ուղղված տնտեսություն: Ինչը ենթադրում է պետական պարտավորության ստանձնում՝ տեղական արտադրության թռիչքաձև զարգացման համար անհրաժեշտ միջավայր ստեղծելու, ներմուծվող ապրանքատեսակները տեղականով փոխարինելու և տնտեսությունն արդիականցնելու գործում:
Ավելին, պետք է ձերբազատվել «չկան միջոցներ չեն կարող լինել բարեփոխումներ» ձևակերպումից և առաջնորդվել նրանով, որ հենց բարեփոխումներն են առաջացնում նոր միջոցներ:
Այսպիսի քաղաքականությունը հնարավորություն կտա երկրով մեկ ձևավորել բազմակենտրոն տնտեսական զարգացման օջախներ և սասանել օլիգարխիկ տնտեսական կառույցների մենաշնորհային դիրքերը:
Այսպիսով, մեր կողմից պաշտպանվող տնտեսակարգը հենվում է այն համոզման վրա, որ իրավական և ժողովրդավարական պետությունը, ապահովելով բնակչության լրիվ և ամբողջական զբաղվածություն և արդյունավետ պահանջարկի աճ, ընդունակ է հասնել վերոնշյալ նպատակի իրագործմանը և համազգային խնդիրների լուծմանը:
Հետևաբար, անհրաժեշտ է ինքնահոս և անկառավարելի զարգացման հայեցակետից վերջնականապես հրաժարվելով՝ որդեգրել տնտեսական զարգացման ծրագրավորման ռազմավարություն: Ինչը ոչ թե հակադրվում է ազատ զարգացմանը, այլ հենց երաշխավորում է դրա ազատությունը և ապահովագրում այդ գործընթացը՝ ձևավորելով անհրաժեշտ ռեսուրս: