կարևոր
0 դիտում, 7 տարի առաջ - 2017-09-15 14:09
Հասարակություն

Խաղաղության պակասից շատ ենք տուժել. ԿԳ նախարարը Հերացու անվան դպրոցում անցկացրեց «Աշխարհի մեծ դասը»

Խաղաղության պակասից շատ ենք տուժել. ԿԳ նախարարը Հերացու անվան դպրոցում անցկացրեց «Աշխարհի մեծ դասը»

Այսօր աշխարհի մի շարք երկրներում նշվում է «Աշխարհի մեծ դասը»`  նվիրված ՄԱԿ-ի «Կայուն զարգացում 2030» օրակարգում ներառված  նպատակներին: Օրվա առթիվ ԿԳ նախարար Լևոն Մկրտչյանն այցելել էր Երևանի  Հերացու անվան դպրոց, ուր այցելել էին նաև Երևանի պետական բժշկական համալսարանի ռեկտոր Արմեն Մուրադյանն ու ՄԱԿ-ի հայաստանյան գրասենյակի ներկայացուցիչներ:

ԿԳ նախարարը նշեց, որ տեխնոլոգիական առաջընթացն այնպիսի հնարավորություն է տվել, որ աշխարհի որևէ մի անկյունում տեղի ունեցող որևէ իրադարձություն անմիջապես անդրադառնում է մեր կյանքի, կենցաղի ու մտածողության վրա: Ըստ այդմ էլ, ըստ Մկրտչյանի, մենք մեզ զգում ենք մեկ ամբողջական միավորի լիարժեք անդամ:

«Մենք մեկ միավորի լիարժեք անդամ ենք արդեն ավելի քան 25 տարի, քանի որ մեր երկիրը կարողացավ այս տարիների ընթացքում ձևավորել իր անկախությունը: Դուք` աշակերտներդ, անկախության հերթական սերունդն եք: Դուք ծնվել եք անկախ Հայաստանում, մտնելու եք քաղաքացիական պարտավորությունների մեջ անկախ Հայաստանում: Սա նշանակում է` մենք պետք է հասկանանք` ինչի՞ տեր ենք այսօր և ինչո՞վ ենք ներկայանալու աշխարհին: Սրա բանաձևը դեռևս 5-րդ դարում տվել է մեր պատմահայր Խորենացին` ասելով` թեև մենք փոքր ազգ ենք, բայց մեր երկրում էլ, մեր ժողովրդի հետ էլ կատարվում են իրադարձություններ, որոնք արժանի են հիշատակման: Այսինքն` աշխարհում ժողովուրդները հիշվում և հիշատակվում են իրենց անցյալով, ներկայով և ապագային ուղղված նպատակադրումներով»,- ասաց նախարարը:

Մենք, ԿԳ նախարարի բնորոշմամբ, այն ժողովուրդներից ենք, որոնք միշտ կարողացել են իրենց ձեռագիրն ունենալ աշխարհի մեծ գրադարակում, և մեր` ավելի քան 7000 տարվա պատմությամբ իրավունք ունենք այս աշխարհում ունենալու մեր տեսակին համարժեք, միայն մեզ հատուկ մեր փոքրիկ գրադարակը: Այն, ըստ Մկրտչյանի, պետք է էությամբ համամարդկային լինի, ինչպիսին միշտ եղել է, իսկ բովանդակությամբ պետք է մերը լինի. այսպես է նաև աշխարհը հարստանում:

«ՄԱԿ-ը մինչև 2030թ. աշխարհի զարգացման համար տվել է 17 առաջնահերթություն, որոնց իրագործմամբ մարդկությունն ավելի բարձր որակի կհասնի: Այդ առաջադրանքները, իհարկե, մի մասով կլուծվեն մինչև 2030-ը, բայց, ընդհանրապես, մարդկությունն` իբրև ամբողջություն, իր համար միշտ առաջադրանքներ է ստեղծում: Ամենակարևոր առաջադրանքը մենք ստացել ենք աստվածային ձևով` դրանք պատվիրաններն են: Յուրաքանչյուր քաղաքակրթություն ձևավորում է իր սկզբունքները, որոնց կյանքի կոչելու ընթացքում էլ աստիճանաբար կյանքը բարելավվում է: Յուրաքանչյուր սերունդ պարտավոր է իր նախորդ սերնդից որոշ արժեքներ ստանալ և, պահպանելով դրանք, հաջորդ սերնդին ավելի շատ ինչ-որ բան փոխանցել: Եթե մենք կարողանանք փոխանցել ձեզ, բացի անկախությունից, ազատագրված Արցախից, նաև ճանաչված Արցախ ու բարեկեցիկ Հայաստան, դուք էլ ձեր հերթին ձեր հաջորդ սերնդին պետք է ավելին փոխանցեք»,- ասաց ԿԳ նախարարը:

Նա նշեց նաև, որ տարածաշրջանում մեկ ուրիշ ֆունկցիա էլ ունենք` մեր ժողովուրդը շատ է տեսել անարդարություն ու խաղաղության պակասից շատ է տուժել, ուրեմն, ըստ նախարարի, խաղաղության և արդարության հասնելու ամենաուղիղ ճանապարհը մեր ուժեղացումն է: «Պետք է կարողանանք ամեն ինչ անել, որ Հայաստանը շարունակի մնալ կրթության և գիտության երկիր: Բացի այդ` պետք է կարողանանք մեր հասարակարգը պահել ու քարի վրա քար ավելացնել»,- նշեց Մկրտչյանը:

ՄԱԿ-ի մանկական հիմնադրամի հայաստանյան ներկայացուցիչ Տանյա Ռադոչայն էլ նշեց, որ թվում է` մարդկությունն ավելի շատ խնդիրներ է ստեղծում, քան դրանց լուծում առաջարկում: Ըստ նրա` բոլորս էլ գիտենք, որ աշխարհը բարելավման կարիք ունի, սակայն պետք է հասկանանք` ի՞նչը պետք է բարելավվի ու ի՞նչ միջոցներով: «ՄԱԿ-ի` մինչև 2030թ. աշխարհի զարգացման 17 առաջնահերթություններից մեկն էլ խաղաղությունն է: Կարծում եմ` խոսելով խաղաղության մասին, շատ բաներ կարող ենք մտածել, բայց եթե բացենք այդ նպատակը, այնտեղ մեկ թիրախ կա` բոլոր տեսակի բռնությունների վերացումը երեխաների հանդեպ: Այդ թիրախին հասնելը շատ դժվար է: Գիտենք, որ շատ երկրներում արդեն իսկ հասել են դրան, ուստի գիտենք նաև` ինչ ճանապարհ է պետք անցնել, որպեսզի հասնենք դրանք»,- ասաց Ռադոչայը` հավելելով, որ ֆիզիկական բռնությունը կարող է հետագայում նաև մտավոր խնդիրներ առաջացնել. «Բայց այն կարող է նաև ավելի լուրջ հիվանդություններ ձեռք բերելու պատճառ դառնալ, օրինակ` քաղցկեղի: Ուզում եմ բոլորս հասկանանք` աշխարհը չի կարող լավը դառնալ մի քանիսի միջոցով, մեզնից յուրաքանչյուրը պետք է իր ներդրումն ունենալ դրանում»:

ԵՊԲՀ ռեկտոր Արմեն Մուրադյանի խոսքով էլ` Հայաստանում այժմ բոլոր կրթական հաստատությունները միջազգայնացման ուղի են բռնել: «Միջազգային մակարդակի կրթություն` սա է ձեր ապագայի երաշխիքը, մեր պետականության, մեր սահմանի` անսասան լինելու: Յուրաքանչյուր ժողովուրդ իր քաղաքակրթության կիզակետն է համարում պետականության ստեղծումն ու դրա պահպանումը: Օրեր անց նշելու ենք մեր պետականության 26-րդ ամյակը` տոն, որը խորհրդանշում է մեր դարավոր պայքարը, մեր պապերի, ձեր ընկերների պայքարը` պետականություն ունենալու և մեր արժեհամակարգն արժանապատվորեն աշխարհին ներկայացնելու»,- ասաց նա` հավելելով, որ  ուրախ է գտնվել մի դպրոցում, որն իր կրթական մակարդակով կարող է ամենաբարձր միջազգային դպրոցների շարքում լինել:

Ըստ Մուրադյանի` ամենուրեք կարող ենք տեսնել մի շարք չլուծված խնդիրներ, սակայն կարևորը չհիասթափվելն է, քանի որ երկիր սիրել` չի նշանակում խնդիրներ չտեսնել, այլ անվերապահորեն նվիրված լինել ձեռքբերումներին ու բացթողումներին:

«Աշխարհի մեծ դասի» ժամանակ աշակերտները հարցեր ուղղեցին հյուրերին: