կարևոր
0 դիտում, 10 տարի առաջ - 2014-11-18 12:54
Տարածաշրջան

Ինքնությունը հերքելու դիմաց Մահչուփյանը դարձավ Դավութօղլուի խորհրդական. Ֆերդա Չեթին

Ինքնությունը հերքելու դիմաց Մահչուփյանը դարձավ Դավութօղլուի խորհրդական. Ֆերդա Չեթին

Թուրք լրագրող Ֆերդա Չեթինը վարչապետ Ահմեդ Դավութօղլուի հայ խորհրդական Էթիեն Մահչուփյանի մասին հոդված է հրապարակել:

 

Ստորև ներկայացնում ենք «Ինչո՞ւ Էթիեն Մահչուփյանին խորհրդական նշանակեցին» հոդվածը:

 

«Դավութօղլուի նոր խորհրդական Էթիեն Մահչուփյանը Aksam թերթի երեկվա հոդվածում զգուշացնում և սպառնում էր ՔԲԿ-ին (Քրդական բանվորական կուսակցություն): Նշելով, որ ՔԲԿ-ն իր երազանքներից վեր քայլեր է իրականացնում, նա հրապարակայնորեն հայտարարում էր, թե ՔԲԿ-ն ժողովրդից ու քաղաքապետարանից «փամփուշտի փող»-ի համար տուրք է հավաքում: Նկատի ունենալով Քուրդիստանը՝ ասում էր՝ «այդ տարածքները ձեզ չեն թողնի»:

 

Այս խոսքերը տարիներ շարունակ թուրքական պաշտոնական գաղափարախոսության մամլո խոսնակներ Օքթայ Էքշին, Էրթուղրուլ Օզքոն, Էմին Չոլաշանը, Ալի Սիրմենը, Յալչըն Դողանն ու այս անձնակազմից շատերն են ասել: Տեսնելով, որ դա այդքան էլ արդյունավետ չէ, պետությունը սկսեց «ներսի մյուսներից» նոր «պայքարող» բուծել: Էթիեն Մահչուփյանն էլ այդ նոր պայքարողներից է:

 

Մահչուփյանը երկար տարիներ «Զաման» թերթում լրագրող է եղել: «Զաման»-ը Ֆեթուլլահ Գյուլենի կազմակերպության սիրելի թերթն էր: Մի կողմ թողնենք այդ թերթում լրագրող լինելու հանգամանքը, անգամ այդ թերթին բաժանորդագրվելն արդեն կառավարությունը համարում է կարևոր ռեւերանս գյուլենականներին: Մահչուփյանն առանց անհարմար զգալու «Զաման» թերթում տարիներ շարունակ ծառայել է թուրքամոլ-իսլամական հատվածին:

 

Մահչուփյանը բացարձակապես անհարմար չի զգացել աշխատել հայի դեմ համակարգված թշնամանք տածող, Հայոց ցեղասպանությունը հերքող, ավելին` Հայկական հարցում պետության պաշտոնական գաղափարախոսությունը խորացնող «Զաման»-ում, ակտիվորեն աջակցել է Հայոց ցեղասպանության հերքման քաղաքականությանը: Հենց Ֆեթուլլահ Գյուլենի կազմակերպության ու «Արդարություն և զարգացում» (Էրդողանի) կուսակցության միջև պայքարը թեժացավ, Էթիեն Մահչուփյանը լռակյաց ապաստանեց «Աքշամ»-ում: Այնուհետև` Էրդողանի կառավարության օրոք , դարձավ Դավութօղլուի խորհրդականը: Այս «բարեփոխումից» զարմացողներին Մահչուփյանն ասաց՝ «խորհրդական լինելու առաջարկը չէի կարող մերժել»:

 

Մահչուփյանի անձի մասին կարելի է ծավալուն հոդվածներ գրել՝ մտավորականի կերպարի և Թուրքիայում մտավորական-իշխանություն հարաբերությունների թեմայով:

 

Մահչուփյանի՝ ՔԲԿ-ին զգուշացնելը, իրականին չհամապատասխանող խեղճ տեսքը, խորը ամոթանք զգալու չափ` Ֆրանց Ֆանոնի հայտնի «Սև մաշկ, սպիտակ դիմակ» հենգնանքը հիշելով, ժպիտ կարող է առաջացնել:

 

Իսպանական գաղութատիրության տարիներին Լատինական Ամերիկայի բնիկների դիմադրությունը կոտրելու համար նրանցից գործակալներ էին ընտրում: Այդ «սև» պաշտոնյաներին սպիտակամորթների հետ անվնաս աշխատելու համար տալիս էին թագավորի կնիքը կրող «սպիտակության վկայական»: Այդպիսով` սպիտակության վկայական ունեցող սևը մեկ ստորագրությամբ «սպիտակում էր» (!):

 

Թուրքիայի պետությունն էլ հիմնադրումից ի վեր մշտապես, «ներսից» տարր հավաքելով, գործակալ դարձած քրդերին, հայերին, հույներին, չերքեզներին, իրենց ինքնությունը հերքելու դիմաց, տալիս է «թուրք լինելու վկայական»:

 

Էթիեն Մահչուփյանին Թուրքիայի Հանրապետության վարչապետ Դավութօղլուի գլխավոր խորհրդականի պաշտոնին հասցնելն էլ այս շրջանակներում արված նշանակում է:

 

Մի կողմից` Մեհմեդ Մեթիների, Մուհսին Քըզըլքայայի, Օրհան Միրօղլուի, Ումիթ Ֆըրաթի պես` կառավորության սիրելի քրդերն ուժեղացվում են մեկ հայ գրողով: Մյուս կողմից եւ ամենակարևորը` Հայոց ցեղասպանության 100-ամյա տարելիցի նախաշեմին, Երբ Հայկական հարցը դարձյալ ու ավելի ազդեցիկ է հայտնվում օրակարգում, Թուրքիայի կառավարությունը պաշտոնական թեզեր հրապարակելիս հաճախ օգտագործելու է Էթիեն Մահչուփյանին: Ասելու է՝ «տեսեք` հայ խորհրդական անգամ ունենք»: Մահչուփյանն էլ այս դերն իր ցանկությամբ և սիրով է խաղալու: Նման իրավիճակներում մարդն, անկախ կամքից, հիշում է Օրհան Վելիի «լյարդ սիրող կատվին» (փոխաբերաբար՝ կեղծավոր, «քսմսվող» մարդ):

 

«Քեզ համար էլ հեշտ չէ, եղբա'յր,

Իրո'ք, հեշտ չէ,

Ամեն Աստծո օր այսպես պոչ խաղացնել»

 

Թարգմանությունը՝ Արազ Գայմագամյանի