կարևոր
0 դիտում, 6 տարի առաջ - 2017-11-28 20:41
Հասարակություն

ԿԳՆ-Կրթություն 2030. տեսլական, առաջարկներ և մտահոգություններ

ԿԳՆ-Կրթություն 2030. տեսլական, առաջարկներ և մտահոգություններ

«ՀայաստանիՀանրապետությանկրթությանմինչև 2030 թվականըզարգացմանպետականծրագրի» նախագծիհերթական հանրայինքննարկումն այսօր ընթացել է կրթությանոլորտումգործողհասարակական կազմակերպությունների, հիմնադրամներիևնախաձեռնությունների, ինչպեսնաևկրթությանփորձագետներիհետ: ՔննարկումըվարելէՀՀԿԳնախարարիտեղակալԴավիթՍահակյանը: 

Նա նշել է, ործրագրիժամկետը՝մինչև 2030 թվականը, պայմանավորվածէմիշարքգործընթացներով, որոնցպետքէհամահունչգնալ. դրանք են՝Կայունզարգացմաննպատակներըևկրթությանզարգացմանմիջազգայինչափանիշները: ԸստԴավիթ Սահակյանի` Կրթությանզարգացմանպետականծրագրի նախագծում հիմնականումնախանշվելենայնանելիքները, որպետություննիրառջևդրելէ: «Կրթության զարգացումը պլանավորվումէառնվազն 10 տարով, իսկավելիկարճգործողությունները`ուղղակիմիջոցառումներիծրագրեր են: Հուսով եմ, որ քննարկումներիարդյունքումկունենանքառաջարկություններևդիտողություններ, որոնք անշուշտհաշվիկառնվեն:

Սաքննարկումներիգործընթացէ, որնօգնումէ, որպեսզիփաստաթուղթնառավել ամբողջական տեսք ունենա»,-նշել է Դավիթ Սահակյանը: Անդրադառնալով կրթության ֆինանսավորման խնդրին` նախարարի տեղակալը մասնավորապես, նշել է. «Կրթություննայնոլորտնէ, որտեղֆինանսներիվերինսահմանափակումդնելնանհնարէ: Որքանգումարլինի, այնքանծրագրեր է հնարավորիրագործել: 2019թ. պետություննանցնումէծրագրայինֆինանսավորման, այսինքն՝բյուջենկազմելիսայսուհետկներկայացվեննաևզուգահեռայլծրագրեր:

 Կրթությանզարգացմանպետականծրագրում ցանկանում ենք ամրագրել միսահման, որից ներքևֆինանսներինվազումչիկարողլինել: Մասնավորապես, որ ՀայաստանումկրթությանոլորտիհատկացումներըերբևէՀՆԱ-ի 2 տոկոսիսահմանագծիցչիջնեն»,-նշել է Դավիթ Սահակյանը` ընդգծելով, որ ծրագրումառաջնահերթությունտրվել է կրթությանորակին, մատչելիությաննուարդյունավետությանը:
ՀՀԿԳՆզարգացմանծրագրերիևմոնիթորինգիվարչությանպետՌոբերտՍտեփանյանըներկաներինէներկայացրելկրթությանզարգացմանտեսլականը, ռազմավարականմոտեցումները, պետականքաղաքականությանսկզբունքները, մինչև 2030 թ. զարգացմանթիրախները, գերակայություններըևգործողություններիշրջանակը, ինչպեսնաևծրագրիիրականացումը, մոնիթորինգը, գնահատումը ևճանապարհայինքարտեզը: 

Զեկույցին հաջորդել են քննարկման մասնակիցների ելույթները և  առաջարկությունները: Վերջիններս ողջունել են նախարարության նախաձեռնությունը` հանրային լայն քննարկումների շարք կազմակերպելու  համար: Կրթության փորձագետԱնահիտԲախշյաննիր մտահոգություններնէ հայտնել ծրագրի նախագծում ներառականկրթության, կրթությանֆինանսավորմանևայլհարցերիվերաբերյալ: Նրա խոսքով՝ծրագրումբացէթողնվածքննադատականմտածողությանձևավորումը:Իպատասխան` Դավիթ Սահակյանը նշել է, որ քննադատականմտածողությանհարցն ավելի շրջանավարտի նկարագրին և կրթակարգին վերաբերող խնդիր է, սակայն ծրագրումանպայմանկընդգրկվի, քանիորայն, անշուշտ, շատկարևորէ:

«Հայաստանիպատանեկաննվաճումներ»կազմակերպությանտնօրենԱրմինեՀովհաննիսյանն իր հերթիննկատել է, որկրթությունըպետքէկարողանաշատհարցերլուծել, սակայնծրագրում որոշակի բացթողումներ կանվերլուծականհմտությունների, կիրառելիությանև այլընտրանքայինլուծումներգտնելու, ստեղծագործլինելուվերաբերյալ:

ԿրթությանփորձագետՍերոբԽաչատրյանիկարծիքով՝ ծրագիրըբանաձևայինէ: «Կարծումեմ՝ 13 տարինշատէ.լավկլիներ, որ 5 տարվածրագիրլիներ, որովհետևհիմաայնքանարագենփոփոխություններտեղիունենում, որ 5 տարիհետոկրկինփոփոխություններիկարիքէլինելու»,-նշել է Սերոբ Խաչատրյանը` ընդգծելով, որ փաստաթղթում անհրաժեշտ է ամրագրել՝ինչիրավիճակէՀայաստանում, ինչխնդիրներունենք, ինչենքուզումունենալևինչպետքէանենք`այդճանապարհն անցնելուհամար, ինչպես նաև սահմանել` ինչչիկարելիանել:

Կրթությանփորձագետ Սամվել Կարաբեկյանն իր մտահոգություններն է հայտնել բուհերի ակադեմիական ազատության, մանկավարժական աշխատանքի վերաբերյալ:

FAST հիմնադրամի ներկայացուցիչ Ստեփան Մարգարյանն անդրադարձել է նախադպրոցական հաստատությունների և գիտության ֆինանսավորման խնդիրներին, իսկ Թրանփարենսի ինթերնեշնլ կազմակերպության ներկայացուցիչ Տաթևիկ Բարսեղյանը` կրթության ֆինանսավորման և ուսումնական հաստատությունների ապաքաղաքականացման հարցերին:

Հանրային քաղաքականության ինստիտուտի տնօրեն Արևիկ Անափիոսյանը կարևորել է փաստաթղթում մանկավարժական կրթության բարեփոխումների խնդիրը, ինչպես նաև անդրադարձել  կրթության որակի հարցերին:

Բաց հասարակության հիմնադրամներ-Հայաստան կազմակերպության փոխտնօրեն

Դավիթ Ամիրյանն անդրադարձել է կրթության մատչելիության և հասանելիության, փաստաթղթում խնդիրների արձանագրման խնդիրներին և առաջարկել հիմք ընդունել նաև վերջին շրջանում ոլորտում իրականացված հետազոտություններն ու կատարված առաջարկությունները:

Հանդիպման մասնակցիներն անդրադարձել են նաև կրթություն ողջ կյանքի ընթացքում, գնահատման և չափելի արդյունքների ակնկալման, վիճակագրական տվյալների, միջգերատեսչական համագործակցության, ԿԳՆ-ի ներքո հետազոտական կառույցի առկայության և այլ հարցերի:

Հանդիպման ավարտին ԿԳ նախարարի տեղակալ Դավիթ Սահակյանը շնորհակալություն է հայտնել բոլոր մասնակիցներին` հնչեցված կարծիքների և առաջարկությունների համար: Նրա խոսքով` հանրային հատվածի հետ  քննարկմանը բարձրացված հարցերի շրջանակը լայն է և համապարփակ` միաժամանակ առաջարկելով դրանք ներկայացնել գրավոր տեսքով: Դավիթ Սահակյանը հավաստիացրել է, որ բոլոր առաջարկությունները կդառնան քննարկման նյութ աշխատանքային խմբի համար: