կարևոր
0 դիտում, 5 տարի առաջ - 2019-03-08 15:35
Քաղաքական

Սփյուռքում շատերն ասում են՝ եթե նախարարությունը պիտի փակվեր, ինչո՞ւ «Հայաստան» հիմնադրամին փող փոխանցեցինք. Արմեն Բադալյանը՝ կառավարության կառուցվածքի մասին

Սփյուռքում շատերն ասում են՝ եթե  նախարարությունը պիտի փակվեր, ինչո՞ւ «Հայաստան» հիմնադրամին փող փոխանցեցինք. Արմեն Բադալյանը՝ կառավարության կառուցվածքի մասին

Կառավարության կառուցվածքի փոփոխությունը լուրջ հարցեր է առաջացնում քաղաքական և ընտրական տեխնոլոգիաների փորձագետ Արմեն Բադալյանի մոտ՝ ինչո՞ւ 12 նախարարություն և ոչ` 11 կամ 14: Մյուս կողմից պարզ է՝ վարչապետը դեկտեմբերին հայտարարեց, որ պիտի լինի 12 նախարարություն, և այդպես եղավ:  

«Այս երեք ամսվա ընթացքում բազմաթիվ փորձագետներ ներկայացրեցին իրենց տեսակետները, որ դա ճիշտ չէ, բայց իշխող քաղաքական ուժը դա հաշվի չառավ: Հարց է ծագում՝ եթե հաշվի չէր առնելու, ինչո՞ւ այդ հարցն այդքան ձգեցին և դեկտեմբերին չգնացին կառավարության կառուցվածքային փոփոխության: Որոշել են, որ պիտի լինի 12 նախարարություն, և հիմա կառավարության որոշումը փորձում են հարմարեցնել ավելի վաղ կայացրած որոշմանը, որպեսզի  հետո նոր ներսում ինչ-որ փոփոխություններ անեն»,- ընդգծեց  Բադալյանը:

Անդրադառնալով կառավարության կառուցվածքային բուն պատկերին և տրամաբանությանը՝ փորձագետը մանրամասն վերլուծություն արեց՝ ցույց տալով արված միավորումների անտրամաբանական լինելը:

«Ինչո՞ւ գյուղնախարարությունը միացվեց տնտեսական զարգացման և ներդրումների նախարարությանը, ու դրանք դարձան էկոնոմիկայի նախարարություն: Ինչո՞ւ գյուղնախարարությունը վերացվեց, բայց ստեղծվեց բարձր տեխնոլոգիաների արդյունաբերության նախարարություն, ինչո՞ւ:  Սա այն դեպքում, երբ ՀՆԱ-ի մեջ գյուղատնտեսության ոլորտը մեծ տոկոս ունի, իսկ բարձր տեխնոլոգիաներ, կարելի ասել, որ չունենք, կամ կան հատուկենտ ձեռնարկություններ: Կամ ինչո՞ւ է ռազմական արդյունաբերությունը կոնկրետ շեշտվում, երկրորդ՝  ինչո՞ւ կա բարձր տեխնոլոգիաների արդյունաբերության նախարարություն և չկա թեթև արդյունաբերության, չէ՞ որ սա ճյուղային է: Գյուղնախարարությունը միավորվեց տնտեսական ներդրումների նախարարությանը, այն դեպքում, երբ գյուղատնտեսության նախարարությունը ճյուղային էր, իսկ տնտեսական զարգացման և ներդրումների նախարարությունն իրենից ֆունկցիա, գործառույթ էր ներկայացնում: Եթե նախարարություն են կոչվում, չի նշանակում, որ նույնն են, դրանք իրարից 180 աստիճան տարբեր փիլիսոփայություն ունեն, ուստի ո՞րն է դրանք միավորելու տրամաբանությունը: Վերադառնալով ռազմական արդյունաբերությանը` ՌԴ-ն բավական ուժեղ ռազմական արդյունաբերություն ունի, բայց ռազմարդյունաբերության նախարարություն չունի, այդ գործառույթներն ուրիշ կառույցներ են իրականացնում, ուրիշ ձևեր կան: Ի՞նչն էր Հայաստանին ստիպում ունենալ ռազմական արդյունաբերության նախարարություն, երբ պիտի արտադրես անօդաչու սարք և  մի քանի ուրիշ սարքեր, ո՛չ տանկ ես արտադրելու, ո՛չ ռազմական ուղղաթիռ: Երկրորդ՝ ինչու ԱԻՆ-ը մնաց, բայց գյուղնախարարությունը վերացվեց, երբ ԱԻՆ-ը ծառայություն մատուցող կառույց է, իսկ նախարարությունը, ըստ էության,  ունի քաղաքականություն մշակելու գործառույթներ: Արդյո՞ք ԱԻՆ-ը մնաց միայն այն բանի համար, որ նախարարն անցյալ տարի մայիսին ճիշտ քվեարկություն կատարեց: Կամ` կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն: Նախ` զուտ անվան մասով՝  պատմության դասագրքերից գիտենք, որ կրթությունն ու գիտությունն են մշակույթի մաս կազմում, այսինքն՝ մշակույթի, կրթության, գիտության և սպորտի պիտի լինի: Մշակույթ բաժնի մեջ բոլորս կրթություն ենք սովորել, գոնե այդ տարրական բանը կարելի էր անել, որը չարվեց: Ինչո՞ւ պիտի սպորտը համակարգող կառույց լինի, երբ կա ՀԱՕԿ, լավ չէ՞ր լինի սպորտի որոշ գործառույթներ տալ ՀԱՕԿ-ին, որոշներն էլ` ՏԻՄ-ին, ու դրանով ավարտվեր»,- նշեց փորձագետը:

Ինչ վերաբերում է Սփյուռքի նախարարության վերացմանը և դրա փոխարեն եռաստիճան համակարգի ստեղծմանը՝ Արմեն Բադալյանը նշեց, որ գոյություն չունի Հայաստան-Սփյուռք հայեցակարգ: «Քննարկվե՞ց, թե Սփյուռքը Հայաստանին ինչու է պետք: Օրինակ` Խորհրդային  միությունը խիստ գնահատում էր Սփյուռքի դերը և դրա համար հատուկ մարմին էր ստեղծել՝ սփյուռքահայության մշակութային կապերի կոմիտե, մանրակրկիտ աշխատում էին ամեն մի համայնքի հետ: Իսկ մեզ մոտ վերացվեց Սփյուռքի նախարարությունը, որոշվեց ունենալ հանձնակատար, որը աշխատակազմ է ունենալու: Գիտե՞ք, թե ինչ բարդ հասկացություն է Սփյուռքը, դա տարբեր երկրներում ապրող հայեր չեն. ԱՄՆ-ի հայ համայնքը տարբերվում է ՌԴ-ի հայ համայնքից, ՌԴ-ի հայ համայնքը 180 աստիճանով տարբերվում է Լիբանանի հայ համայնքից, սա իր հերթին` Չիլիի հայ համայնքից: Ավելին` նույնիսկ Լիբանանում ապրող հայերն են իրարից տարբեր, քանի որ կան հայախոսներ, արաբախոսներ: Առհասարակ, Սփյուռքում կան առաքելականներ, հայ կաթոլիկներ: Անգամ մի մասն ասում է՝ գաղութ ենք, մի մասը, թե` Սփյուռք ենք: Սրանք մենթալիտետով, հոգեբանությամբ տարբեր համայնքներ են, բայց սա իշխանությունը հաշվի չառավ և վերացրեց նախարարությունը: Եվ բացասական ընկալվեց Սփյուռքում  նախարարության վերացումը: Շատերն անգամ ասում են՝ եթե իմանայինք, որ փակելու էին, «Հայաստան» հիմնադրամին փող չէինք փոխանցի»,- նշեց Բադալյանը:

Ուժային կառույցներին անդրադառնալով` փորձագետը հարց բարձրացրեց՝ ինչո՞ւ ոստիկանությունը մնաց վարչապետի ենթակայության տակ: «Նա նշում էր, որ ինքն ավտորիտար բռնապետություն չի ստեղծի: Եթե հավատանք, որ ինքը չի ստեղծի, բա իրենից հետո՞: Պետական կառավարմանը չպետք է նայես քո սեփական ժամանակահատվածով, այլ` 5, 10 տարի առաջ: Եթե ասենք մի բան եղավ և վարչապետ ուրիշ մարդ դարձավ,  պիտի ասի՝ ես հո չեմ ասել, որ ոստիկանությունը չեմ օգտագործելու: Իսկ տարածքային կառավարման և էներգետիկայի նախարարությունը. տարածքային կառավարումը դարձյալ ֆունկցիա է, իսկ էներգետիկան՝ ոլորտ: Հիմա ի՞նչ կապ ունեն իրար հետ Շիրակի մարզպետարանը և Մեծամորի ատոմակայանը, ո՞նց ենք իրար հետ կապում դրանք, գոնե էներգետիկան էկոնոմիկայի հետ միավորեին: Այսինքն՝ կառավարության կառուցվածքն օպտիմալացնում են միայն նրա համար, որ փող չկա, ու 10.000 մարդու պիտի կրճատեն»,- ասաց Բադալյանը՝ ընդգծելով, որ պահպանվեց սուպերվարչապետության ինստիտուտը: