Փոխարժեքներ
22 11 2024
|
||
---|---|---|
USD | ⚊ | $ 389.45 |
EUR | ⚊ | € 409.74 |
RUB | ⚊ | ₽ 3.86 |
GBP | ⚊ | £ 491.95 |
GEL | ⚊ | ₾ 142.08 |
Հայոց պետության, հայ ազգի անվտանգության ապահովման ու հզորացման գործում կարևոր է պետական մտածելակերպ ունեցող, արտաքին մարտահրավերներին դիմակայող Հայ մարդու ձևավորումը: Այս նպատակին ընդառաջ հստակեցվում է պետության կողմից տարվող կրթական քաղաքականությունը, ընդունվում է կրթության զարգացման ռազմավարությունը: Կրթության զարգացման ռազմավարությամբ է որոշվում, թե պետությունը ի՞նչ նպատակներ է հետապնդում ապագա սերնդին դաստիարակելու, գաղափարական ի՞նչ հենքով, ի՞նչ աշխարհայացքով քաղաքացիներ է կրթելու:
Ներկայումս, ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության կողմից ներկայացվել է Հանրակրթական պետական առարկայական չափորոշիչների և օրինակելի ծրագրերի փոփոխությունների նախագիծ, որը հասարակության լայն շրջանակներում դժգոհությունների և մտահոգությունների առիթ է տվել հատկապես այն պատճառով, որ այս փոփոխությունների վերաբերյալ նախապես մասնագիտական և հանրային լայն քննարկումներ չեն կազմակերպվել: Նախապես նշենք, որ Հանրակրթական պետական չափորոշիչները ձևավորվում են կրթության ռազմավարության հիման վրա և հիմք են հանդիսանում առարկայական չափորոշիչների մշակման համար: Առարկայական չափորոշիչների հիման վրա են մշակվում ուսումնական առարկաների պետական ծրագրերը, որոնք հիմք են հանդիսանում դասագրքերի, ձեռնարկների, ուսումնական այլ նյութերի համար:
Փաստենք, որ ներկայացված փոփոխությունների փաթեթում ներառված չեն Հայ Եկեղեցու պատմություն, Ռազմագիտություն (հիմնական դպրոց) առարկաները: Ինչպես նաև հանվել է Հայոց պատմության դասավանդումը 6-րդ դասարանում: Թեև կառավարության հավաստիացումներին, թե «Հայոց եկեղեցու պատմություն» առարկան ներառվել է «Հայոց պատմություն» առարկայի մեջ, բայց դատելով առարկայական չափորոշիչներից և «Հայոց պատմության» համար նախատեսված դասաժամերից, «Հայոց եկեղեցու պատմություն» առարկայի գոնե կեսը չի ընդգրկվել «Հայոց պատմության» դասագրքերում: «Հայոց պատմության», «Համաշխարհային պատմության» դասագրքերը (ըստ մասնագետների) բովանդակային և ժամանակագրական առումով խեղաթյուրված են, կատարվել են պատմական իրողությունների ամբողջական բացթողումներ:
Հարց է առաջանում. առարկայական նոր չափորոշիչներով ուսումնառության արդյունքում ինչպիսի՞ անձ, ինչպիսի՞ քաղաքացի կձևավորվի, եթե դպրոցական դասագրքերի բովանդակությունից հանվում են հայրենասիրություն, ազգային ազատագրական պայքար, ազգային ինքնություն, հոգեկերտվածք, ազգային գաղափարախոսություն, արժեհամակարգ և այլ հասկացություններ:
Վտանգ ներկայացնող մի փոփոխություն ևս. Հայոց պատմության ուսումնական ծրագրից հանվել է «Հայկական կամավորական շարժումները» թեման, որոնք հայ ազգային ազատագրական շարժման հիմնական մասն են կազմում: Հիշեցման կարգով ասեմ, ազգային ազատագրական շարժման արդյունքում է ձևավորվել Հայ Յեղափոխական Դաշնակցությունը (պաշտոնապես 1890 թ․), առանց որի դժվար էր պատկերացնել Հայաստանի առաջին Հանրապետության գոյությունը: Կարծում ենք, որ այս ամենը թշնամու կերպարը չեզոքացնելու, այն դրական հետնապատկերի վրա ներկայացնելու միտում ունի. «Եթե չկա ազգային ինքնության համար պայքար, հետևաբար՝ չկա թշնամի, չկա կոնֆլիկտ»: Հետևաբար, այս չափորոշիչներով ուսումնառության արդյունքում ունենալու ենք ազգային նկարագրից, քրիստոնեական արժեքներից, հավատքից զուրկ անձ-քաղաքացի և բարոյահոգեբանական ու հայրենասիրական դաստիարակության խղճուկ վիճակ: Հետևաբար, ներկայումս ծրագրված կրթական քաղաքականությունն սպառնալիք է Հայոց պետականությանը, հիմնարար արժեքներին:
Եթե «Ռազմագիտություն» առարկայի դասավանդման հիմնական նպատակը հայրենիքի պաշտպանությանը պատրաստ քաղաքացի ձևավորելն է, ապա հարց է առաջանում. նույն առարկան չուսումնասիրած երիտասարդն ինչպե՞ս է համալրելու ՀՀ Զինված ուժերի շարքերը: Սա Հայստանի Հարապետության ազգային անվտանգության լրջագույն խնդիր է: Կարծում եմ, այս հարցին պետք է լրջորեն արձագանքեն ՀՀ ռազմական ուսումնական հաստատությունները: Չէ՞ որ Զինված ուժերի նախապատրաստումը ներառում է անձնակազմի բարոյահոգեբանական կայուն պատրաստություն, ռազմահայրենասիրական դաստիարակության կազմակերպում: Վերջապես՝ ո՞վ է պաշտպանելու Հայաստանի Հանրապետության և Արցախի Հանրապետության սահմանները. ազգային նկարագրից զուրկ, թշնամուն ներող, համակեցություն առաջարկող դասալի՞քը։ Գուցե հետագայում էլ զինվորական պարտադիր ծառայությունն աննպատակ համարվի և դուրս մղվի հայ իրականությունից:
Մեկընդմիշտ հիշենք. Հայոց Բանակն է մեր սահմանների անձեռնմխելիության երաշխավորը. հայ զինվորի ազգային մտածելակերպի, քրիստոնեկական հավատքի, Հայրենիք-Հայրենասիրություն գաղափարաբանության հենքը մշակվում է հայ ավանդական ընտանիքում և շարունակվելու է հանրակրթության բոլոր մակարդակներում:
Արփի Աբրահամյան
ՀՅԴ «Նիկոլ Աղբալյան» ուսանողական միության վարչության անդամ