Փոխարժեքներ
22 11 2024
|
||
---|---|---|
USD | ⚊ | $ 389.76 |
EUR | ⚊ | € 406.4 |
RUB | ⚊ | ₽ 3.79 |
GBP | ⚊ | £ 488.37 |
GEL | ⚊ | ₾ 142.31 |
«Սա խենթ նախաձեռնություն է, մենք բյուջե չունենք, պետական բյուջեի վրա էլ հույս չենք դրել, բայց անելու ենք այս բեմադրությունը, ես ձեզ խոստանում եմ»: Հայաստանի պետական ֆիլհարմոնիայի տնօրեն Գագիկ Մանասյանի խոստացած բեմադրությունը Յոհան Ադոլֆ Հասեի «Տիգրան Մեծ» օպերան է:
«Տիգրան Մեծ ասելով, ցավոք, մենք պատկերացնում ենք միայն ծովից ծով Հայաստան, բայց պատմությունը փաստում է, որ նրա իշխանության շրջանում Հայաստանն ունեցել է շատ բարձր մշակույթ, ազգային հրաշալի արժեհամակարգ, եղել են մարդկային ջերմ հարաբերություններ: Մեծն Տիգրանի մասին գրել են քառասունից ավելի օպերաներ, այդ թվում այնպիսի անվանի կոմպոզիտորներ, ինչպիսիք են Վիվալդին, Գունոն, Հասեն… Ցավոք, մենք չունենք այդ քառասուն օպերաներից որևէ մեկի բեմադրությունը»:
1727 թվականին ստեղծված Յոհան Ադոլֆ Հասեի «Տիգրան Մեծ» օպերան Գերմանիայում ձեռք է բերել Ասատուր Բալջյանը: Հոգևոր կրթություն ստացած արվեստագետը օպերան ձեռքին Հայաստանում բախել է հնարավոր բոլոր դռները և, Մանասյանի բնորոշմամբ՝ ձայն բարբառո անապատի: Այն բեմադրելու խենթ գաղափարին տրվել է միայն Հայֆիլհարմոնիայի տնօրենը:
Օպերան Գերմանիայից, այն հայտնաբերողը՝ ծնունդով Իսրայելից, լիբրետոն՝ Հնդկաստանից, բեմադրիչը՝ Ռուսաստանից: «Տիգրան Մեծը» բեմադրելու համար Երևան է հրավիրվել բարրոկո ոճի դասական ստեղծագործությունների լավագույն մեկնաբաններից մեկը՝ ՌԴ արվեստի վաստակավոր գործիչ, Նատալիա Սացի անվան պետական ակադեմիական՝ աշխարհում միակ մանկական երաժշտական թատրոնի գեղարվեստական ղեկավար Գեորգի Իսահակյանը: Շուրջ քսան տարի նա ղեկավարել է նաև Պերմի Չայկովսկու անվան օպերային թատրոնը:
«Ես ծնվել ու մեծացել եմ Երևանում, բայց արդեն 35 տարի ապրում և աշխատում եմ Ռուսաստանում: Բարրոկո ոճի օպերաներն այսօր եվրոպական, ամերիկյան ու ռուսական օպերային թատրոնների պարտադիր խաղացանկում են: Հայաստանի մշակութային կյանքում սա հրաշալի իրադարձություն է: «Տիգար Մեծը» ոչ միայն բացահայտում է լինելու այստեղ, այլև վերահաստատելու է, որ Հայաստանը մշտապես ունեցել է իր տեղը եվրոպական մշակույթի հետաքրքությունների տիրույթում: Հայ արքային նվիրված բարրոկո ոճի այս ստեղծագործության բեմադրումը ինչ որ առումով կվերադարձնի Հայաստանը դեպի համաշխարհային մշակութային կոնտեքստ»:
Դիրիժոր Ռուբեն Ասատրյանն ասում է, որ երգիչների հետ որոշակի խնդիրներ կան, որովհետև «Տիգրան Մեծը» գրվել է այն ժամանակներում, երբ կանանց արգելված էր բեմահարթակ դուրս գալ, և ստեղծագործությունները գրվում էին կաստրատ, այսինքն արական առանձնահատուկ՝ կանացի ձայն ունեցող երգիչների համար:
Բեմադրությանը մասնակցելու հրավեր է ստացել երգչուհի Աննա Մայիլյանը, ով բարրոկո ոճում Հայաստանում, թերևս, ամենափորձառու արվեստագետներից է:
«Ես մեծ ուրախությամբ կուսումնասիրեմ նյութը և, եթե այն համապատասխանի իմ ուժերին, սիրով կընկղմվեմ աշխատանքի մեջ, որովհետև բարրոկոն իմ առարկան է, իմ սիրելի ժանրը»:
Երգչուհին ցավում է, որ Հայաստանում քիչ են անդրադառնում բարրոկո ժանրին, բայց նկատել է՝ երբ անդրադառնում են, հանդիսատեսն արձագանքում է մեծ սիրով:
«Մեցցոյի» հայկական գործակալության հետ նախնական պայմանավորվածություն է ձեռք բերվել, որպեսզի «Տիգրան Մեծը» նկարահանվի և ներկայացվի նաև որպես ֆիլմ-օպերա: Որոշումը դեռ վերջնական չէ, բայց նախաձեռնության հեղինակների ցանկությունն է, որ բեմադրությունը ներկայացվի «Գառնի» հեթանոսական տաճարի տարածքում տեղադրվելիք բեմում: Հարցին՝ երբ, Գագիկ Մանասյանն արձագանքում է պոետիկ. «Երբ դեղնած դաշտերին կիջնի աշուն»:
Աննա Գևորգյան