Փոխարժեքներ
22 11 2024
|
||
---|---|---|
USD | ⚊ | $ 389.45 |
EUR | ⚊ | € 409.74 |
RUB | ⚊ | ₽ 3.86 |
GBP | ⚊ | £ 491.95 |
GEL | ⚊ | ₾ 142.08 |
Տիգրան Մանսուրյան, հայտնի կոմպոզիտոր, «Մենք ենք, մեր սարերը», «Կտոր մը երկինք», «Ճերմակ անուրջներ», «Նռան գույնը», «Հին օրերի երգը» եւ մի շարք այլ սիրված ֆիլմերի երաժշտության հեղինակ: 74-ամյա կոմպոզիտորն այժմ էլ ստեղծագործում է նույն եռանդով. այս տարի Մանսուրյանն ունկնդրին ներկայացրեց իր մեծածավալ աշխատանքներից մեկը` «Ռեքվիեմը», որը հնչել է ոչ միայն Հայաստանում, այլ նաեւ Գերմանիայում: Yerkir.am-ի զրուցեց նրա հետ:
-«Ռեքվիեմ» գրելուց հետո կոմպոզիտորներից շատերը խոստովանել են, որ իրենց բավական երկար ժամանակ է անհրաժեշտ եղել` նոր ստեղծագործություն գրելու համար, քանի որ իրենց դատարկ են զգացել: Դուք «Ռեքվիեմ»-ից հետո նոր գործեր արդեն գրե՞լ եք:
-«Ռեքվիեմն» իմ կյանքից մի մեծ պատառ տարավ, դրանով զբաղվել եմ տասը տարի: Բավարարության զգացում ունեմ, որ ստեղծագործությունը նաեւ հայ հոգեւոր երաժշտության դարավոր փորձն ու հավատացյալ մեր ժողովրդի հոգեբանությունն է ներառել: «Ռեքվիեմից» հետո, այո, մի շարք գործեր եմ գրել եւ «Ռեքվիեմն» ավարտելուց հետո ինձ այնքան էլ դատարկված չեմ զգացել: Ես աշխատում եմ հեռանալ արդեն ավարտած գործից եւ կապվել նորի հետ։
-«Ռեքվիեմ»-ն, ասացիք, Ձեր կյանքից մի մեծ պատառ տարավ, իսկ ի՞նչ տվեց այն Ձեզ:
-Նրա հեղինակը լինելու պատիվն ու ուրախությունը, ինչպես նաեւ հոգու մի պարտք մասամբ տված լինելու զգացողությունը: Իմ ծնողները որբանոցի զավակներ են եւ անցել են այդ նույն գեհենի միջով, ինչպես իրենց սերնդից շատերը: Ես իմ ծնողների, նրանց սերնդակիցների, ինչպես նաեւ մեր ժողովրդի ցավի առաջ փոքրիկ մի պարտք եմ տվել այս միջոցով: Մայրս իր թոռներին (մենք 4 զավակ ենք) տանում էր Ծիծեռնակաբերդ` Եղեռնի հուշարձան. թոռներից յուրաքանչյուրի ձեռքից բռնած` տանում էր եւ սովորեցնում հուշակոթողի մոտ ծաղիկ դնել` իբրեւ գերեզման չունեցող իր եւ բոլորի ծնողների հիշատակի առաջ խոնարհում։ Մեր տան բոլոր փոքրերը մորս հետ անցել են այդ ճանապարհը, դա մեր տան «օրենքն» էր: Ստացվեց այնպես, որ ես միայն ծաղիկ չեմ դրել, նաեւ գրել եմ «Ռեքվիեմ», որ հնչեցնում ենք ոչ միայն մենք, այլ նաեւ օտարները:
-Ստեղծագործողները սովորաբար ցանկանում են միայնակ մնալ, որ նոր գործեր գրեն, շատերը միայնության են ձգտում, իսկ Ձեզ միայնությունը օգնո՞ւմ, թե՞ խանգարում է:
-Այո, արվեստագետները միշտ միայնության են ձգտում, թեեւ սա նաեւ տարիքի հարց է: Տարիների հետ մարդն ավելի ընտրողաբար է մոտենում իր շփումներին. ինքն իր հետ զրուցելն ինքնաբավ մի երեւույթ է դառնում: Ես մի շատ լավ բարեկամ ունեի Սանկտ Պետերբուրգից` Միխայիլ Դրուսկին, ով ասում էր` ես մի շատ լավ զրուցակից ունեմ` այդ ես ինքս եմ: Միայնության ինչ-որ չափաբաժին, այո, պետք է, բայց ոչ ստիպողաբար` երբ կյանքի դիպվածն է քեզ ստիպում միայնակ լինել:
-Հաճա՞խ եք ինքներդ Ձեզ հետ զրուցում:
-Ես, ընդհանրապես, շատ բաց եմ այն պրոցեսների նկատմամբ, որոնք այսօր գոյություն ունեն: Մեր ժամանակաշրջանը չափազանց դինամիկ զարգացումների ժամանակաշրջան է, եւ ես աշխատում եմ հնարավորինս տեղյակ լինել դրանցից, ինչ-որ ձեւով արձագանքել դրանց աշխատանքի մեջ, ինչը շատ կարեւոր եմ համարում: Մենք աշխարհի հետ շատ կապված ենք ` թե′ ինտերնետը, թե′ հաղորդակցման միջոցները չափազանց դյուրինացնում են կապն աշխարհի հետ: Դրանցից պետք է օգտվել, դրանցից պետք է կարողանալ օգտվել: Իսկ ճամփորդությունն ավելի մեծ օգնություն է, որը պետք է ե′ւ գնահատել, ե′ւ ուշադիր լինել այդ ուղղությամբ: Ես մշտապես հետեւում եմ արվեստի տարբեր ճյուղերի նորագույն երեւույթներին` ի՞նչ գրողներ, կինոռեժիսորներ կան, հետեւում եմ մտքի բնագավառի շարժումներին` արեւելագիտություն, փիլիսոփայական արեւելք: Շատ հետաքրքիր մարդիկ կան, եւ նրանց հետ հաղորդակցվելը հեշտ է, եւ ես մշտապես բաց եմ նրանց նկատմամբ:
-Վերջին շրջանում ի՞նչն է Ձեզ ցավ պատճառել, որը դարձել է ստեղծագործության մի մաս, նոտաների է վերածվել:
-Որոշ իրադարձություններ մտնում են ստեղծագործություններիս մեջ, սակայն ես փաստագրող չեմ եւ կարծում եմ, որ դա ամենաճիշտ պատասխանը չէ այդ պրոցեսներին: Գոյություն ունեցող չարի կամ օրեցօր շատացող չարի, քաղաքական իրադարձությունների, տարօրինակությունների, Արեւելք-Արեւմուտք հարաբերությունների, այս ընթացքում տեղի ունեցող դաժանությունների կողքին երբեմն շատ կարեւոր է դառնում մի պարզ գեղեցկություն դրանց հակադրելը` մի պարզ ծաղկեփունջ, երեխայի գեղեցիկ արարքով հիանալը: Սրանք բոլորովին պակաս բաներ չեն, եւ դա նաեւ արվեստագետի, մասնավորապես` երաժշտի խնդիրը կարող է լինել: Մարտիրոս Սարյանը, երբ նկարում էր ծաղիկներ, մի ոտքով դեռ 15 թվի մեջ էր:
-Իսկ Դուք մի ոտքով Ձեր կյանքի ո՞ր շրջանի մեջ եք:
-Ես աշխատում եմ անհայտությունից եւս մի նոր գործ բերել այս կողմ, մի գործով եւս հարստացնել իմ երգացանկը։ Հատկապես ուշադիր եմ հայ պոեզիայի և հայոց լեզվի հանդեպ՝ նրանք երաժշտություն բերելու ուղղությամբ: Մեր լեզուն նվազելու ընթացքի մեջ է. մեր երկիրը լքող յուրաքանչյուր ընտանիք նաեւ, այսպես, թե այնպես, հայերենը ոչնչացնելու ընթացքին է նպաստում: Սա իմ մեծ ցավերից մեկն է, մանավանդ` այսօր, երբ գիտությունը, ինֆորմացիան օտար լեզուներով են, եւ քո լեզուն միայն պետք է փորձի հետեւել եւ դրանց հետեւից հասնել: Սակայն չէ՞ որ հայոց լեզուն շքեղություն է եւ այնպիսի հրաշալի ակունքներից է գալիս ու այնպիսի մի համակարգ է իր հետ բերում` լեզվական, մշակութային, քաղաքակրթական, որով կարող ես հպարտանալ։ Պահպահել է պետք: Հայոց լեզուն մեծ լեզու է, կարծում եմ` հայ երաժշտի համար լավագույն դերը կարող է լինել մայրենիին աջակից լինելը, լեզվի պահպանմանն աջակցելը: Անհրաժեշտ է երգել հայերեն մաքուր շեշտադրությամբ, բոլոր շերտերով երգել հայերենը` ե՛ւ դասական այսօրվա արժեքները, ե՛ւ գրաբարով, ե՛ւ բարբառներով: Բարբառով «Սասունցի Դավիթ» երգելը փառավոր երաժշտության ծնունդ կարող է լինել, չէ՞: Նույնը` Չարենց, Իսահակյան, Մեծարենց, Նարեկացի, Շնորհալի երգելը, դրանք բոլորը հայոց լեզվի տարբեր էջերն են, եւ բոլորի նկատմամբ, կարծում եմ, հայ երաժիշտը պետք է ունենա պարտքի զգացողություն:
-Ուզենք, թե չուզենք, կենցաղին բոլորս էլ զոհ ենք գնում, շա՞տ ստեղծագործություններ է կենցաղն իր հետ տարել:
- Կենցաղն, այո, քեզնից տանում է ամենաթանկը` ժամանակը, որը կարող էիր նվիրել աշխատելուն։ Ես իմ կենցաղից դժգոհ չեմ, այն ուղղակի ապրել է պետք` առանձին կարեւորություն չտալով դրան:
Կարինե ՀԱՐՈՒԹՅՈՒՆՅԱՆ