կարևոր
4303 դիտում, 11 ժամ առաջ - 2025-07-29 11:44
Տարածաշրջան

Կառուցվող Թավրիզ-Բազարգան մայրուղին կարող է քառասուն կիլոմետրով միանալ Հայաստանի արարատ նահանգին Ղարասու միջանցքով

Կառուցվող Թավրիզ-Բազարգան մայրուղին կարող է քառասուն կիլոմետրով միանալ Հայաստանի արարատ նահանգին Ղարասու միջանցքով

Ւրանի համալսարանի միջազգային իրավունքի պրոֆեսոր և «Եվրասիա» կենտրոնի ավագ գիտաշխատող, դոկտոր Ահմադ Քազեմին բացատրել է ՆԱՏՕ-ի սիոնիստական-թուրանական միջանցքի հետ կապված վերջին զարգացումները, որոնց ամենակարևոր կողմերն են։

✅ «Կարասու/Սուրմալու  և Նախիջևան միջանցքների» ստեղծումը անհրաժեշտ է Իրանի և Երևան տարանցիկ ճանապարհը կրճատելու համար։

✅ Կառուցվող Թավրիզ-Բազարգան մայրուղին կարող է քառասուն կիլոմետրով միանալ Հայաստանի արարատ նահանգին Ղարասու միջանցքով, Իրանի սահմանից մինչև Երևան հեռավորությունը 400 կիլոմետրից կրճատելով մինչև 50 կիլոմետրից պակաս։

✅ Նախիջևանի և Կարասուի իրավական կարգավիճակը Թուրքմենչայից հետո պատմության ընթացքում մարտահրավերներով լի է եղել և լի է եղել վերելքներով ու վայրէջքներով։

✅ Բաքվի և Անկարայի կեղծ Զանգեզուրի միջանցք ստեղծելու հաշվարկների ծանրության կենտրոնը Իրանում ազդեցության ցանցի շարժումներն են։

✅ Միջազգային պրակտիկայում աշխարհում որևէ էքսկլավի համար միջանցք չկա. Կալինինգրադի, Ուրուխի և Ալյասկայի էքսկլավի իրավիճակը հաստատում է դա։

✅ Իրանի կողմից Ադրբեջանի Հանրապետության և Հայաստանի իրավական ճանաչումը առանց միջանցքի է։

✅ Իրանի Գերագույն առաջնորդի կողմից ընդգծված չորս ուղեցույցներից երկուսը (հայ փոքրամասնության անվտանգությունը և թաքֆիրականների չհաստատումը) բացահայտորեն խախտվել են Բաքվի կողմից երկրորդ և երրորդ ղարաբաղյան պատերազմներում։

✅ Ադրբեջանի Հանրապետությունը կարող է օգտագործել Բաքու-Ակստաֆա-Երևան երկաթուղին՝ Նախիջևանը Նախիջևանին միացնելու համար։

✅ Կեղծ Զանգեզուրի միջանցքի (ՆԱՏՕ-ի Թուրանական միջանցք) իրական բնույթը տրանսպորտային չէ. այս կեղծ միջանցքի վերաբերյալ Երևանի և Բաքվի միջև համաձայնագրով Ադրբեջանի Հանրապետության և Հայաստանի անդամակցությունը ՆԱՏՕ-ին արագ կավարտվի։

✅ ՆԱՏՕ-ն ձգտում է անակնկալի բերել Իրանին, Ռուսաստանին և Չինաստանին Կասպից ծովի երկու կողմերում։

✅ Ադրբեջանի Հանրապետությունը աշխարհում լոբբիստական երկիր է, որը ծախսում է հարյուր միլիոնավոր դոլարներ։ Այս երկրի ազդեցության ցանցը, որպես բրիտանական ազդեցության ցանցի մաս, վերջին երեք տասնամյակների ընթացքում խաբել է Թեհրանին շիաների դեմ պայքարի, ապաիրանացման, Երկրորդ Ղարաբաղյան պատերազմի և Սիոնիստական ռեժիմի ազդեցության չորս դեպքերում՝ Ադրբեջանի Հանրապետությունում, և այժմ շարունակում է երկիրը խաբելու գործընթացը՝ կեղծ Զանգեզուրի միջանցքի հարցում։

✅ Պեկինը բացասաբար արձագանքեց կեղծ Զանգզուրի միջանցքին՝ այն համարելով էթնիկ միջանցք և չինական կապի գծերը ՆԱՏՕ-ի կողմից վերահսկվող երթուղիներին ուղղորդելու դավադրություն։

✅ Կեղծ Զանգզուրի միջանցքի և Դաուդի միջանցքի ռազմական և օդային մասերը բացահայտվել են Իսրայելի ռեժիմի կողմից Իրանի դեմ պարտադրված տասներկուօրյա պատերազմի ժամանակ։

✅ Ադրբեջանի Հանրապետությունը դարձել է սիոնիզմի տարածաշրջանային հենակետ, և կան բազմաթիվ ապացույցներ, որ սիոնիստական ռեժիմն օգտագործում է Ադրբեջանի Հանրապետության ցամաքային և օդային հնարավորությունները Իրանի վրա ռազմական հարձակումների համար. սա ժխտելը կլինի աղետալի։

✅ Անգլոսաքսոնական կարգի կողմից պատկերացված այսպես կոչված «թյուրքական և թուրանական աշխարհը» պատրաստվում է խաղալ սիոնիստական ռեժիմի հենարանի և աջակիցի դեր։

✅ Իրանից Ռուսաստան տանող Հյուսիս-Հարավ միջանցքն ունի չորս երկաթուղային երթուղի՝ Կենտրոնական Ասիա, Կասպից ծով, Ադրբեջանի Հանրապետություն և Հայաստան։ Միայն Բաքվի երթուղու վրա կենտրոնանալը սխալ է։ Նույնիսկ եթե Ռեշտ-Աստարա երկաթուղին բացվի, Ադրբեջանական երկաթուղին վերակառուցման կարիք ունի իր շատ ցածր թողունակության պատճառով, որի վերաբերյալ Բաքուն որևէ քայլ չի ձեռնարկել։