կարևոր
0 դիտում, 3 տարի առաջ - 2021-08-04 15:43
Հասարակություն

Պոլսահայ հրապարակախոսը՝ թուրքերին․ Միայն մեր անունն էր մնացել, որ չէիք վերացրել

Պոլսահայ հրապարակախոսը՝ թուրքերին․ Միայն մեր անունն էր մնացել, որ չէիք վերացրել

Արըս Նալջը

Շաբաթն սկսեց Քադըքյոյի Քաղկեդոն հրապարակի Սուրբ Թագավոր հայկական եկեղեցու դարպասի խաչի շուրջ պարողների տեսագրություններով:

Ներքին գործերի նախարարությունն, «անմիջապես գործի անցնելով», հարբած լինելու պատճառով կրոնական վայրն անարգելու կասկածանքով երեք հոգու ձերբակալեց, ապա ազատ արձակեց:

Յենիքյոյի եկեղեցու խաչը գիշերը պոկած ու տեսախցիկին մոտեցած հանցագործն էլ էր ազատ արձակվել:

Սոցիալական ցանցերում «Սամսունսպորտ» ակումբի անդամ մի երիտասարդի գրությունը, ով նշում էր, թե դեպքի պահին Քադըքյոյի Քաղկեդոն հրապարակում է գտնվել, Թուրքիայի՝ վերջին 20 տարվան հատուկ «միակը» լինելու եսասիրական և ազգայնամոլական մտածելակերպով հասունացած սերնդի հայելին էր:

Երբ իրեն հարց ուղղեցի, այդ երիտասարդը՝ Մահիր Ջան Թեմբիհը, ասաց․ «Ի՞նչ կլինի, զվարճանալ է՞լ չի կարելի»:

Իհարկե կարելի էր զվարճանալ, սակայն ո՞ր կրթական համակարգն էր ձեր գլուխը մտցրել կրոնական և մշակութային արժեքները անարգելով զվարճանալու կարելիությունը:

Իմացանք, թե ով է նման թույլտվություն տվել:

Թույլտվություն տվել են իրավիճակի նկատմամբ անհանգստություն ցուցաբերող, հետաքննություն սկսող և մեղավորներին ձերբակալումից հետո բաց թողնող երկրի պատկան մարմինները:

Սակայն ի՞նչ կլիներ՝ մի անգամ էլ այսպիսի հարձակումը պատժվեր ամենածանր ձևով:

Աշխարհին օրինակ ծառայել սիրող պետությունը ինչու՞ այս իրավիճակը չի օգտագործում որպես խրատ:

Քանզի իրականում անուղղակիորեն սպառնում է այլոց:

Դա անում է երիտասարդների գլուխները նման մտքեր լցնելով․ «Արե՛ք, տեսե՛ք՝ ծայրահեղ դեպքում կձերբակալենք, բաց կթողնենք»: Հայերին, հույներին, ասորիներին, հրեաներին էլ մեկ անգամ ևս ասում է․ «Ձեր հանդեպ մեր մոտեցումը սա է, ավելին մի էլ սպասեք»:

Այդ պատճառով, Սեդաթ Փեքերի պնդմամբ, իրականում հակառակը պետք է կարդալ թե պաշտոնի, թե անհատականության հավաստիությունը կորցրած նախարարություններից լսվող «ձեր կողմից ենք» հայտարարությունները:

Նախարարն ասի էլ, միևնույնն է՝ քրեական հետպնդման չեն ենթարկի

Նույն նախարարության պաշտոնյան մի հեռուստահաղորդման ժամանակ Սեդաթ Փեքերին հեղինակազրկելու համար նշել էր, թե Հրանտ Դինքի գործով պատասխանատուների հետևում կանգնած է եղել Հատուկ մարտական ստորաբաժանումը և մեղքը Փեքերի վրա էր բարդել:

Այս շաբաթ պալատական արդարադատությունը հրապարակեց որոշում, ըստ որի՝ դատական գործում այս դեպքերի հետաքննությունն անհրաժեշտ չէ: Այսինքն ասվեց, որ դատական հետապնդում իրականացնելու անհրաժեշտությունը չկա, ինչպես որ պահանջում էր Սուլեյման Սոյլուն՝ երկրի ներքին գործերի նախարարը:

Ի՞նչ է սա նշանակում:

Դո՛ւք եզրակացրեք: Անգամ եթե նախարարն էլ հայտարարի, մենք Հատուկ մարտականին չենք դիպչելու:

Ստահակներին ուղղված որոշակի ուղերձ էր դա:

Դա նշանակում է՝ «Մեր հետապնդումներից մի՛ անհանգստացեք»:

Նույնը՝ եկեղեցիների վրա հարձակվողների դեպքում: Այս երկրում անգամ մարդասպաններին չեն դիպչում:

Դիպողը կայրվի:

Դատարկ-դատարկ կխոսեն, որպեսզի հայերին և հույներին անհանգստություն պատճառեն

Մինչ այս ամենը տեղի էր ունենում, «Գալաթասարայ» ֆուտբոլային թիմի ՊՇՌ թեստերը չհամապատասխանեցին ԱՄՆ-ի չափանիշներին, թիմը հետ վերադարձավ, և գնդակը հայտնվեց Մեծ միություն կուսակցության (ՄՄԿ) նախագահ Մուստաֆա Դեսթիջիի դաշտում:

ՄՄԿ-ն պարապ չկանգնեց: Ամեն առիթով ծաղրի թեմա է գտնում հույների, հայերի, հրեաների վերաբերյալ: Փերինչեքի ու կուսակցության պես:

Ասում են, թե ՄՄԿ-ի առաջնորդն ասել է. «Կղզիների բոլոր եկեղեցիների և փոքրամասնությունների դարպասների դռներին «Հույն» բառն է գրված: Եկեք փոխադարձության սկզբունքով կարգավորենք և «հույն» գրությունը հեռացնելով՝ հունական ծագման դպրոցների կամ եկեղեցիների վրա ուղղափառ, իսկ հայկական ծագման դպրոցների ու եկեղեցիների վրա էլ «առաքելական» գրություններով ցուցանակներ կախենք»:

Հստակ է, որ նա տեղեկություն չունի ոչ պատմությունից, ոչ Լոզանից, ոչ էլ փոխադարձությունից: «Ակօս»-ի հետ հարցազրույցում Բասքըն Օրանն ամենալավ պատասխանն է տալիս:

Դեսթիջին այդ մեկնաբանությունն ակնհայտորեն դիտավորյալ է արել: ԱԶԿ-ի հետ նույն դիսկուրսը կրող այս փոքրիկ կուսակցության առաջնորդի այսչափ անգետ լինելն էլ՝ վրադիր:

Անգամ եթե եկեղեցու դռներին գրես՝ «Ուղղափառ», արդյո՞ք Դեսթիջին տեղյակ է, թե քանի տարբեր տեսակի ուղղափառներ կան: Կամ էլ, ի՞նչ է նշանակում առաքելական, բողոքական և կաթոլիկ հայ…

Բնականաբար սրանք խաղի մի մասն են միայն:

Ակնհայտ է, որ ինչ-որ մեկն ուղղորդում է Դեսթիջիին, ում հաջորդ նպատակն, ամենայն հավանականությամբ, կլինի Կղզիներում ու Ստամբուլում գտնվող հունական և հայկական դպրոցների վերացումը:

Առանց այդ էլ հետզհետե պակասող աշակերտներով և որպես «փոքրամասնություն» կոդավորված հայ համայնքի դպրոցների նկատմամբ պահանջարկը և Թուրքիայից քրիստոնյաների հավաքաբար գաղթը մեծացնելու համար նման փոքրիկ «կուսակցությունների» «անգետ» մեկնաբանությունները բավարար են արդեն իսկ սեղմված, նվազած համայնքներին ահաբեկելու համար:

Դեսթիջին էլ գիտի դրա մասին:

Գիտի, դրա համար է անում։

Մեղանչում է:

Գիտի, որ պալատական արդարադատությունն իր թիկունքին կանգնած է:

Այս շաբաթվա համար պատրաստել ենք «Կամուրջ»  հաղորդումը, որտեղ ժողովել ենք վերջին մեկ տարվա ընթացքում Թուրքիայի հայկական եկեղեցիների, վանքերի վրա կատարված հարձակումները և գանձախույզների կողոպուտները:

Այն կարող եք դիտել կիրակի, ARTI TV-ով։

Այդտեղ էլ տեսանք, որ կողոպուտի ճամփան բաց է:

Թուրքիայում ատելության խոսքը վաղուց է վերածվել ատելության արարքի:

Հայի, ասորու, հույնի, հրեայի նկատմամբ կատարված ցանկացած հանցանք անպատիժ է մնում:

Այս տարի լրատվականներում նման կողոպուտների մասին տասնյակի չափ լուրեր հայտնեցին: Բնականաբար, սրանք սոսկ գործի երևացող կողմն են:

Չերևացող կողմեր էլ կան:

Ստորև ձեզ հետ կկիսվեմ մինչև 2020 թ․ ապրիլի 4-ը միայն մամուլում հրապարակված հարձակումների ու ավերածությունների մասին լուրերով: Այս լուրերի՝ նման չափով հաճախակի դառնալը պիտի որ պատճառ ունենա…

Հետևությունները թողնում եմ ձեզ…

4-ը ապրիլի, 2020 թվական

Վան, Գյուրփընարի Սուրբ Մարիամ վանքի ոչնչացում։

9-ը մայիսի, 2020 թվական

Բաքրքյոյի եկեղեցին հարձակման է ենթարկվել։

29-ը մայիսի, 2020 թվական

Հարձակում Սկյուտարի Սուրբ Գրիգոր Լուսավորիչ եկեղեցու վրա։

Մեղավորը դատական հետապնդումից հենց այնպես ազատվել է:

29-ը մայիսի, 2020 թվական

Շըրնաքի Անդաչ գյուղի եկեղեցին վերածվել է աղբանոցի։

19-ը հունիսի, 2020 թվական

Շըրնաքում ավերվել է Օնբուդաքի քաղդեական եկեղեցին:

5-ը սեպտեմբերի, 2020 թվական

Հարձակում Յեշիլհիսարի հունական և հայկական եկեղեցիների վրա:

Տեղահան են արվել բոլոր որմնանկարները:

26-ը սեպտեմբերի, 2020 թվական

Գողացվել են Դիարբեքիրի Սուրբ Սարգիս եկեղեցու քարերը:

18-ը հոկտեմբերի, 2020 թվական

Կողոպտվել է Դերսիմի Էրգեն (Էրգան, Երկայն-Ակունքի խմբգյուղի եկեղեցին ու գերեզմանատունը:

21-ը դեկտեմբերի, 2020 թվական

Երկրաշարժից վնասված Զորադիրի եկեղեցին մուտք չունի: Վերածվել է ավերակի:

27-ը հոկտեմբերի, 2020 թվական

Մարդինի ասորական եկեղեցին հանվել է վաճառքի:

1-ը նոյեմբերի, 2020 թվական

Ուրֆայում Գերմուշի եկեղեցին թալանվել է:

17-ը հունվարի, 2021 թվական

Բուրսայում վաճառքի է հանվել հայ բողոքական եկեղեցին:

3-ը հունվարի, 2021 թվական

Գանձախույզները կողոպտել են Սիլիվրիի Գերմիյան եկեղեցին:

Բալըքեսիրի 250-ամյա մատուռը վերածվել է ավերակի:

21-ը հունվարի, 2021 թվական

Կայսերիում (Կեսարիա-Ակունքի խմբգանձախույզները հարձակվել են ժայռափոր եկեղեցու վրա:

23-ը հունվարի, 2021 թվական

Վանքի՝ ավտոպարկի վերածման որոշում է կայացվել:

Ասորական գերեզմանը և եկեղեցիները վերածվեցին աշխատահրապարակի:

27-ը փետրվարի, 2021 թվական

Մի նոր վաճառված եկեղեցի:

Այս անգամ Ստամբուլում:

8-ը մայիսի, 2021 թվական

Ջրերը հետ քաշվեցին, և պատմական եկեղեցի հայտնվեց: Ջրերի հետ քաշվելուն պես Քեբանի ջրամբարի տակից եկեղեցի է ի հայտ եկել:

13-ը հունիսի, 2021 թվական

Վանի Գանձակ գյուղի եկեղեցին վերածվել է ախոռի:

26-ը հունիսի, 2021 թվական

Կայսերիի Թավլու գյուղի Սուրբ Թորոս եկեղեցին ոչնչացվել է:

26-ը հունիսի, 2021 թվական

Իդիլի ասորական եկեղեցին ավերակի է վերածվել:

https://artigercek.com/yazarlar/aris-nalci/bir-adimiz-kalmisti-silmediginiz

Թարգմանեց Տիգրան Չանդոյանը

Akunq.net