կարևոր
0 դիտում, 6 տարի առաջ - 2018-02-19 14:05
Հասարակություն

«Բարձրագույն կրթության մասին» նոր օրենքն օգտակար կլինի բուհական կրթության համար. Անահիտ Հարությունյան

«Բարձրագույն կրթության մասին» նոր օրենքն օգտակար կլինի բուհական կրթության համար. Անահիտ Հարությունյան

Կրթության միջազգային ակադեմիայի նախագահ, բանասիրական գիտությունների դոկտոր, պրոֆեսոր Անահիտ Հարությունյանի կարծիքով` «Բարձրագույն և հետբուհական կրթության մասին» օրենքի նախագիծը օգտակար կլինի բուհական կրթության համար, քանի որ պարտադրված է միջազգային համաձայնագրերով, նաև` Բոլոնիայի հռչակագրով:

«Փոփոխություններն էական են: Հույս ունեմ, որ դրանք կգործեն ի շահ կրթողների, կրթվողների: Առաջարկվող փոփոխություններն ավելի դրական են, քան բացասական և, ընդհանուր առմամբ, համահունչ եվրոպական կրթական համակարգին»,- լրագրողներին ասաց նա:

Հարությունյանը թվարկեց նոր օրենքով նախատեսված փոփոխությունները, որոնք դրական է  համարում: «Էականը կրթական աստիճաներն են: Մենք վաղուց Հայաստանում կիրառում ենք եռաստիճան ուսուցումը` բակալավրիատ, մագիստատուրա և ասպիրանտուրա: Նոր օրենքը տալիս է ասպիրանտուրայի բովանդակային իմաստը և անվանումը: Մեզ մոտ ևս գիտական թեզերը պետք է պաշտպանեն երրորդ կրթական փուլում: Այսինքն`պետք է պաշտպանեն մեկ թեզ և ստանան մեկ գիտական աստիճան, ինչը լիովին համապատասխանում է միջազգային չափանիշներին»,- նշեց նա:

Հարությունյանը նաև անդրադարձավ ակադեմիական ազատություններին, որոնք կտրվեն նոր օրենքով: «Սա առաջին պայմանն է ԲՈւՀ-ի և սովորողի զարգացման համար: Օրենքի նախագծում մի քանի էջ է նվիրված ակադեմիական ազատությոններին, բայց դրանք դեռ պետք է մտնեն կյանք: Շատ լավ է, որ օրենքով դա կա, բայց էլի մարդկանց ձեռքին  ու խղճին է թողնված»,- ասաց նա:

Թվարկելով դրական կետերը նախագծի` Հարությունյանը, այդուհանդերձ, նշեց, որ որոշ բացթողումներ էլ կան: «ԱԺ լսումների ժամանակ,  կարծում եմ, այդ բացթողումները կշտկվեն: Մասնավորապես` բացթողում եմ համարում այն, որ տրված չեն բարձրագույն կրթության սուբյեկտների տեսակները ՀՀ-ում, տարբերակված չեն: Սա մեծ բաց է, որը շարունակելու է ազդել մեր բարձրագույն կրթության վրա»,- ասաց նա:

Հարցին` պետական ԲՈւՀ-երի ղեկավարության դժգոհություններն օրինագծից ինչո՞վ են պայմանավորված, Հարությունյանը պատասխանեց, որ չի կարող ասել պատճառը որն է: «Ինձ շատ է դուր գալիս հենց պետական ԲՈւհ-երի վերաբերյալ կատարած փոփոխությունը, որը եթե մտնի կյանք, ամբողջ հասարակությունը կզգա դրական արդյունքները: Սևով սպիտակին գրված է` քաղաքական պաշտոն զբաղեցնող անձինք, այդ թվում` մարզպետերը չեն կարող լինել պետական ԲՈւՀ-ի կառավարման խորհրդում: Համալսարանը, կրթօջախը չի կարող լինել քաղաքակացված, կարող է լինել խիստ մշակութային, կրթական, գիտական, բաց աշխարհի համար, բայց պետական ուժերի ազդեցություն չի կարող ունենալ: Տեսեք` հիմա բուհերը ոնց են աշխատում, քաղաքական դեմքերի ազդեցությունն անպայման գործում է: Աշխարհում ԲՈւՀ-ի էլիտան որոշվում է գիտելքիների բարձր որակով: ՀՀ-ում այդպես չէ, հանրությանը տվել են տեսարան, որ եթե մի տեղ վարչապետն է ԲՈւՀ-ի խորհրդի նախագահը, ուրեմն այն առաջնային է, եթե նախարար է, ուրեմն տվյալ ԲՈւՀ-ը երկրորդ պլանում է: Համալսարանը ապաքաղաքականացված, ազատ, բաց գործող օջախ է, և նրա վրա ազդեցություն կարող է ունենալ գիտնականը, մանկավարժը, հանրությունը, պատմությունը, բայց ոչ` քաղաքական գործիչները, ովքեր կարող են միայն խանգարել»,- ասաց նա:

Անդրադառնալով նրան, որ նախատեսվում է 70-ն անց դասախոսների հետ պայմանագիր չկնքել, ինչը դժգոհության առիթ է դարձել, Անահիտ Հարությունյանը նշեց, որ այդ դրույթը ևս վիճելի է, թեև, ըստ նրա, դրական է: «Օրենքում կա կետ, որ համալսարանի ղեկավարությունը 70-ն անց անձի հետ կարող է կնքել նոր պայմանագիր: Սա դրական է, որովհետև եթե ԲՈւՀ-ի ղեկավարությունը, ուսանողությունը եզրահանգում են, որ պետք է շարունակել տվյալ դասախոսի հետ աշխատել, կարող է պայմանագիր կնքել: Բայց որ մրցույթին չեն մասնակցի, դա ճիշտ է. ԲՈւՀ-ը պետք է պատրաստի իր կադրերին, կամ եթե չկա համապատասխան ժամանակակից մեթոդների տրիապետող, դասախոսի հրավիրի դրսից»,- ասաց նա:

Հայաստանի կառավարման ակադեմիայի կառավարման հոգեբանության ամբիոնի վարիչ, պրոֆեսոր Ռուբեն Աղուզումցյանի խոսքով էլ՝ նախագիծը երեք ուղղվածություն ունի` հասարակություն և քաղաքացի, պետություն և քաղաքացի, պետություն և կրթական համակարգ: Ըստ նրա` այս ճյուղերը կանոնակարգման խիստ անհրաժեշտություն ունեն:

Աղուզումցյանը նշեց, որ եթե բուն նախագծում չկան կարգավորումներ, պետք է ենթաօրենքներով լրացնել: «Կարիք կա ներգրավելու նաև սովորողներին: Հին կրթական ձևերը գերակշռում են, երբ ուսանողը կախված է դասախոսից, այն դեպքում, երբ ճիշտ հակառակը պետք է լինի` դասախոսը պատվեր կատարողն է, և ուսանողը պահանջող պետք է լինի»,- ասաց նա: