կարևոր
0 դիտում, 8 տարի առաջ - 2016-07-01 21:17
Տնտեսական

Աղոթում են ծիրանի համար. Լարսում արգելափակած բեռնափոխադրողները մնացել են մասնավոր ընկերության հույսին

Աղոթում են ծիրանի համար. Լարսում արգելափակած բեռնափոխադրողները մնացել են մասնավոր ընկերության հույսին

Գարնանը տեղացած կարկուտից փրկված ծիրանները մնացել են բախտի քմահաճույքին: Ներկայումս շուրջ 200 բեռնատար, որոնց մեծ մասը բեռնված է ծիրանով, մնացել է Վերին Լարսի անցակետում: Հայկական այս պտուղը, որպեսզի չարժանանա 2014-ի հունիսին Լարսի ճանապարհին մնացած ու փչացած ծիրանի ճակատագրին, պետք է առնվազն հարուստ փոխադրող ունենա: Այս դեպքում խոսքը միջազգային բեռնափոխադրումներ իրականացնող «Սպայկա» ընկերության մասին է, որը Վերին Լարսի անցակետի փակվելուց հետո լաստանավեր էր վարձակալել և կազմակերպել բեռնատարերի տեղափոխումը Բաթում-Նովոռոսիյսկ ուղղությամբ: Իսկ ի՞նչ իրավիճակում են հայտնվել սեզոնային միրգ տեղափոխող հայկական մյուս ընկերություններն ու անհատ ձեռներեցները:

Yerkir.am-ին տեղեկություններ են հասել, որ առայժմ հատուկենտ բեռնափոխադրողների է (բացի «Սպայկայից») հաջողվել նավերով հասնել Նովոռոսիյսկ: «Սպայկա» ընկերության վարձակալած` Փոթի-Նովոռոսիյսկ ուղղությամբ առաջին լաստանավը, որը բեռնված էր 55 բեռնատարով, արդեն հասել է Նովոռոսիյսկ, սակայն բեռնատարների հիմնական մասը պատկանում է «Սպայկա»-ին, իսկ մյուս ընկերությունները դեռ սպասում են իրենց հերթին: Մեր տեղեկություններով՝ ծովային ճանապարհով յուրաքանչյուր բեռնատարի տեղափոխման համար ծախսվում է մոտ 1000 դոլար, ինչը,  ցամաքային ճանապարհով փոխադրման համեմատ, ավելի թանկ է: Այն, որ սկզբում նախապատվությունը տրվում է հենց «Սպայկա»-ի բեռները տեղափոխելուն, բնական է, քանի որ հենց այդ ընկերությունն է վարձակալել լաստանավերը: Սակայն տուժում են մյուս՝ անհատ բեռնափոխադրողները, ովքեր, չունենալով պետական աջակցություն, ապավինում են մասնավոր ընկերության օգնությանը:

Yerkir.am-ի հետ զրույցում ՀՀ գյուղատնտեսության նախարարության մամլո խոսնակ Անի Սմբատյանն ասաց, որ ՀՀ գյուղատնտեսության նախարարությունը համագործակցում է «Սպայկա» ընկերության հետ: «Կազմվում է մեկնման ժամանակացույց՝ բոլոր ընկերությունների համար, որոնք դիմում են կա\'մ նախարարություն, կա\'մ «Սպայկա»: Առաջնահերթությունը տրվում է այն բեռնափոխադրողներին, ովքեր ավելի երկար են սպասել անցակետում»,- ասաց նա:

Yerkir.am-ի հետ զրույցում «Սպայկա» ընկերության նախագծերի կառավարման բաժնի ղեկավար Կարեն Բաղդասարյանը հայտնեց, որ ծովային ճանապարհով իրականացվող բեռնափոխադրումների արդյունքում իրենց ընկերությունը մեծ վնասներ չի կրել: «Նովոռոսիյսկի նավամատույցում համապատասխան տեղեր են հատկացված հայկական բերքը տեղափոխող նավերին, որպեսզի առանց հերթի կարողանան կանգնել»,- ասաց նա:

Հարցին` անցակետի փակվելու արդյունքում բերքը չի՞ փչանում, մեր զրուցակիցը պատասխանեց. «Իհարկե, երբ մթերքն անգամ մեկ օր ուշ է տեղ հասնում, իր որակը որոշակիորեն կորցնում է, այսինքն` հնարավոր չէ խուսափել վնասներից: Բայց եթե համեմատենք 2014-ի նույն ժամանակահատվածում Վերին Լարսի անցակետի փակվելու հետևանքով ստեղծված իրավիճակի հետ, այս անգամ գոնե հնարավոր եղավ այլընտրանքային փոխադրում կազմակերպել: Այն ժամանակ հավաքված մթերքը վնասվեց, փչացավ, այս անգամ ամեն ինչ արագ կազմակերպվեց, և, ընդհանուր առմամբ, մեր ընկերությունը մեծ վնասներ չկրեց»,- հայտնեց Բաղդասարյանը:

Նրա խոսքով՝ ծովային ճանապարհով փոխադրումը բեռնափոխադրումների արժեքի վրա մեծ ազդեցություն չի ունենում: «Տարբերությունն այնքան էլ էական չէ, ժամկետների առումով է մի քանի օր ուշ հասնում»,- ասաց նա:

Yerkir.am-ի հետ զրույցում Վերին Լարսում սպասող մեկ այլ բեռնափոխադրող ընկերության՝ «ՄԵՐՁ ՏՐԱՆՍ»-ի աշխատակիցներից Բաբկեն Աթոյանը հայտնեց, որ հունիսի 24-ից իրենց ընկերության մեքենաները կանգնած են Փոթիում և սպասում են փոխադրման: Նրա խոսքով՝ փոխադրումն իրականացվում է «Սպայկա»-ի վարձակալած նավերի միջոցով, իրենք հնարավորություն չունեն առանձին նավ վարձակալելու` թանկ հաճույք է: Աթոյանը նշեց, որ 2014թ. հունիսին ստեղծված իրավիճակն ավելի վատ էր: «Հիմա եթե հույս կա, որ մեր հերթը կհասնի և կկարողանանք բեռները տեղ հասցնել, այն ժամանակ դա էլ չկար. բեռները հասցրեցինք տեղ, անգամ մարդկանց գումար ենք տվել, որ թույլ տան, որպես աղբ, ծիրանը թափենք»,- ասաց նա:

Խոսելով Հարավային Օսիայով դեպի Ռուսաստան այլընտրանքային ճանապարհի բացման հեռանկարների մասին՝ Աթոյանը նշեց, որ նախքան ռուս-վրացական կոնֆլիկտը բեռները Հարավային Օսիայով են տեղափոխել, և եթե հնարավոր լիներ այդ ճանապարհը վերաբացել, լավ կլիներ: Սակայն, ըստ նրա, դա ավելի շատ քաղաքական խնդիր է, որի լուծմանը Հայաստանն այնքան էլ չի կարող նպաստել:

Հիշեցնենք, որ երեկ տրանսպորտի և կապի նախարար Գագիկ Բեգլարյանը հայտնել էր, որ հայկական կողմը բանակցություններ է վարում Ռուսաստանի ու Վրաստանի հետ՝ գոնե ժամանակավոր այդ ճանապարհը բացելու համար:

Վերին Լարսի անցակետի փակվելը ոչ միայն խնդիր է ստեղծել Հայաստանից բերքի արտահանման համար, այլև ՌԴ-ից ներկրվող ապրանքատեսակները տեղափոխելու առումով: «ՄԵՐՁ ՏՐԱՆՍ»-ից հայտնեցին, որ ներկայումս իրենց ընկերությանը պատկանող` տարբեր ապրանքներով բեռնված 14 բեռնատար մնացել է Պյատիգորսկում, Վլադիկավկազում, Ռոստովում, սպասում են ճանապարհի բացմանը:

Վերին Լարսի անցակետի փակվելու հետևանքով ստեղծված իրավիճակի վերաբերյալ զրուցեցինք նաև Հայաստանի միջազգային փոխադրողների ասոցիացիայի գլխավոր քարտուղար Հերբերտ Համբարձումյանի հետ: Նա տեղյակ չէր, թե այս պահին կոնկրետ քանի բեռնատար է մնացել անցակետում, քանիսն է հասել ՌԴ, քանիսի բերքն է փչացել և այլն:

«Նավ կա էնտեղ, ծիրանները դնում են, տանում, բայց ի՞նչ կլինի, ո՞նց կփչանա, չեմ կարող ասել, նավը մասնավոր ընկերությունն է կազամակերպել, մյուսներն էլ մասնավորի հետ տեղափոխում են»,- ասաց նա և հավելեց. «Էս պահին ես Աստծուն աղոթում եմ, որ հնարավորինս շուտ ճանապարհը վերականգնեն, որ ծիրանները չփչանան»:

Գյուղատնտեսության նախարարության տվյալներով` այս տարի արտահանվել է շուրջ տասը հազար տոննա ծիրան, ևս հինգ հազար տոննա դեռ արտահանվելու է: Թե որքա՞ն ծիրան է փչացել Վրաստան-Ռուսաստան սահմանին, դեռևս հայտնի չէ: Պետությունն առայժմ ծիրան արտահանողներին առաջարկում է հույսը դնել մասնավոր ընկերության խղճին կամ պարզապես աղոթել:

Թագուհի ՄԵԼՔՈՆՅԱՆ