Փոխարժեքներ
22 11 2024
|
||
---|---|---|
USD | ⚊ | $ 389.45 |
EUR | ⚊ | € 409.74 |
RUB | ⚊ | ₽ 3.86 |
GBP | ⚊ | £ 491.95 |
GEL | ⚊ | ₾ 142.08 |
Գիտությունների Ազգային Ակադեմիան վերակազմակերպելու և որոշ գիտական ինստիտուտներ բուհեր-ին միացնելու մասին վերջերս հնչող մտքերն ու քննարկումները խիստ տագնապեցնող են: Կարելի էր Հայաստանում գիտության կազմակերպման մոդելի շուրջ քննարկմանը բնականոն վերաբերվել, եթե ինչպես ասում են՝ տառապանքը փորձ չունենար և շարունակ չբախվեինք առանց համակողմանի քննարկման, մասնագիտական և հանրային կարծիքն արհամարհող ճակատագրական որոշումների կայացման: Այս մասին ԱԺ հայտարարությունների ժամին ասաց ՀՅԴ ԳՄ անդամ, ՀՀ ԱԺ «Հայսատան» խմբակցության պատգամավոր Լիլիթ Գալստյանը։
«Անհերքելի է, որ Հայաստանում թե՜ գիտության, թե՜ կրթության ոլորտներում բովանդակային և որակական փոփոխությունների, հատկապես պետական քաղաքականության մեջ առաջնահերթություններ սահմանելու անհրաժեշտություն կա:
Սակայն ՀՀ կրթության մինչև 2030թ. ռազմավարության մեջ ամրագրված ընդամենը մեկ՝ «ըստ ուղղությունների պետական բուհերի խոշորացում և գիտական ինստիտուտների հետ միավորում» նպատակադրումը դեռ մի ամբողջ Ակադեմիայի ճակատագրի հետ խաղալու և նրա ապագան հարցականի տակ դնելու հիմք չէ: Ի վերջո բոլորովին վերջերս բախվեցինք Բրյուսով-Գյուղ և ֆիզկուլտ ինստիտները միավորելու խիստ խոցելի, բացահայտ ապօրինի օպերացիային:
Ակնհայտ է՝ ՀՀ Գիտությունների ակադեմիայի հիմնադրումով է Հայաստանում անեևակայելիորեն զարգացել գիտական միտքը, Հայաստանը դարձել ճանաչելի: Անգամ Ակադեմիայի շենքն իր ճարտարապետությամբ և դիրքով խոսում է օրվա իշխանությունների քաղաքական արժեքների համակարգում գիտության կարևորության մասին»,- ասաց նա:
Պատգամավորը շեշտեց, երբ չկան ձեռքբերումների և հնարավոր ռիսկերի հաշվարկները, պետությունը չի հստակեցրել իր նպատակներն ու ռազմավարությունները, ակադեմիան վերակազմավորելու մասին ԿԳՄՍ պաշտոնյաների կողմից շրջանառվող մտքերը վտանգավոր են և տասնամյակներով ստեղծված կառույցն՝ իր գիտական ահռելի ժառանգությամբ և ներուժով կարող է պարզապես փոշիանալ:
«Ի վերջո, աշխարհաքաղաքական տվյալ միջավայրում Հայաստանը պիտի սահմանի, թե գիտությունն ինչպես է բավարարում երկրի կարիքներն և առաջնահերթությունները, արդյունավորում մարդկային կապիտալի զարգացումը:
Այս հարցերի ողջ շրջանակը չի ներառում նաև ԵՄ ուսումնասիրությունը: Ի վերջո ինչու չընտրել էվոլյուցիոն զարգացման ճանապարհը, նաև չհիշել, այդ զեկուցման հիմնավոր ահազանգը, թե ինչպես հետխորհրդային մի շարք երկրներում Ակադեմիկան համակարգի չակերտավոր բարեփոխումն ինչ անդառնալի հետևանքներ ունեցավ»,- ասաց նա:
Քաղաքական գործիչը համոզմունք ունի, որ Բուհ-երն ուժեղացնելու խոցելի հիմքով հատկապես ՀՀ ԳԱԱ Լեզվի, պատմության, գրականության և հումանիտար մի շարք ինստիտուտների միավորումը Բուհերին, ոչ միայն չի բխում երկրի շահերից, այլև ծրագրավորված հարված է մեր ինքնութենական արժեքներին․
«Այո, սրանք պատահական ոլորտներ չեն, այս՝ հայագիտական և հումանիտար գիտությունների դաշտում են ձևավորվում և սնվում ազգային արժանապատվությունը, մտածողությունն ու արժեհամակարգը: ՀՀ կառավարությունը պարտավոր է հաշվի նստել ԳԱԱ բոլոր ինստիտուտների որոշումներին՝ որոնք իրենց սկզբունքային անհամաձայնությունն են հայտնել ՀՀ ԳԱԱ-ն վերակազմակերպելու ՀՀ ԿԳՄՍ չհիմնավորված նպատակադրման դեմ»,- ասաց նա: