կարևոր
0 դիտում, 8 տարի առաջ - 2016-02-15 16:40
Առանց Կատեգորիա

Տուֆի վրա չի կարելի կանաչ մետլախ խփել ու մի ամբողջ շենք նման դիզայնով կառուցել. Հրանտ Թոխատյան

Տուֆի վրա չի կարելի կանաչ մետլախ խփել ու մի ամբողջ շենք նման դիզայնով կառուցել. Հրանտ Թոխատյան

Տեղեկացրել էինք, որ մի խումբ արվեստագետներ` Միքայել Պողոսյան, Արամո, Հրանտ Թոխատյան, Մարկ Գրիգորյան, Արթուր Իսպիրյան, Հրանտ Վարդանյան, Տիգրան Հեքեքյան, համախմբվել են` կոչ անելու դադարեցնել Երևան քաղաքում հին շենքերի քանդման գործընթացը: Նրանք «Քաղաքացիական պահանջագիր»  են տարածել, որը հանձնելու են Երևանի քաղաքապետարանին:

Ներկայացնում ենք դերասան Հրանտ Թոխատյանի տեսակետը Երևանում տեղի ունեցող կառուցապատման վերաբերյալ:

Պարո\'ն Թոխատյան, այն, ինչին հիմա փորձում եք տեր կանգնել, ոմանց համար «սառայ» է, ինչպես Արամի 30-ի դեպքում ասվեց: Որտեղի՞ց է գալիս նման մտածելակերպը:

-Դա իրենց կարծիքն է, որն էլ արտահայտում են: Թե որտեղի՞ց է դա գալիս, դժվարանում եմ պատասխանել, որովհետև եթե իմանայի դրա արմատը, կփորձեի արմատից կտրել: Մենք ունենք այլ կարծիք, մենք ուզում ենք պայքարել: Այնպես չի, որ պայքարն ինչ-որ բանի համար նոր է սկսվում, ամեն ինչն էլ պայքարով է ստեղծվում, ուղղակի յուրաքանչյուրս առանձին մեր տեղում փորձում ենք ինչ-որ քայլ անել` մեկն ավելի գոռգոռոցով, մյուսը` լուռ: Այսօրվա օրով որոշ բաների հասել ենք և հիմա վերջապես հասանք չարենցյան մտքին, որ եթե բոլորս միասին լինենք, շատ ավելի հեշտ կլինի, և ես ուրախ եմ, որ այս հարցի շուրջ վերջապես բոլորս հավաքվեցինք: Մեզ էլի մարդիկ կմիանան, կլինեն մարդիկ, որոնք հակառակ կարծիքը կունենան, և կռիվ տալ կամ ասել` «վայ, էդ ինչ ես խոսում», չպետք է լինի, ամեն մեկն ունի իր կարծիքը, մենք պետք է փորձենք մերն առաջ տանել: Ես դեռ դիմելու եմ իմ այն գործընկերներին, ովքեր կողմ են մեր որոշմանը, բայց դեռ չեն ստորագրել այս որոշման տակ, և հարցը կբարձրացնեմ ավագանու նիստում:

Չեք կարծո՞ւմ` դանակը ոսկորին է հասել, նոր եք բարձրաձայնում:

- Ես Աֆրիկյանների ժամանակ էլ եմ բողոքել: Այն, ինչ վերաբերում է իմ քաղաքին, ինչը բխում է իմ քաղաքի շահերից, հնարավոր չէ, որ ես լռեմ: Դրա մասին են խոսում նաև իմ ներկայացումները, որովհետև իմ ամբիոնը դա է, և այն վայրում, որտեղ ես ձայն ունեմ, խոսքը հենց ավագանու նիստերի մասին է: Ճիշտ է, ես ոչ մի բանում համոզված չեմ, միայն համոզված եմ, որ այսօր երեկոյան արևը մայր կմտնի, իսկ վաղն արևածագ կլինի, դրա մեջ վստահ եմ… Ավելի ճիշտ` տա Աստված: Մնացած հարցերում վստահ չեմ, բայց ամեն ինչ կանեմ դրա համար:

-Երևանի գլխավոր ճարտարապետն ու քաղաքաշինության նախարարը վստահեցնում են, որ այդ շենքերը չեն քանդվելու: Փաստորեն, Դուք վտա՞նգ եք տեսնում:

-Այնքան բան է ասվել ու չի արվել: Բացի այդ` հիմա, որպեսզի իրենց ավելի հեշտ լինի` իրենց ասածին տեր կանգնել, կփորձենք լինել նրանց կողքին: Մեկ-մեկ պաշտոնյային ինչ-որ տեղ կարող եմ հասկանալ, ոչ թե արդարացնել, այլ հասկանալ, քանի որ նրան էլ են սեղմում, կան ինչ-որ ուժեր, որոնք ասում են` ինչ անել: Դրա համար պետք է լինել այդ մարդկանց կողքին, որ վաղը, մյուս օրը չասեն` ասացին ու չարեցին:

Բայց զավեշտ չէ՞ այն, որ շենքը քանդում-վերջացնում են ու նոր ասում, որ այն «Հին Երևան» ծրագրում պետք է ընդգրկեն:

- Եթե ժամանակին` սրանից ավելի առաջ, խոսք լիներ այդ մասին, մենք էլ հետաքրքիր ծրագիր կմշակեինք, որ տանեինք ու ասեինք` այդտեղ կարելի էր կառուցել փոքրիկ թատրոններ, համերգասրահներ: Օրինակ` Լիլիթ Պիպոյանը` հրաշք մի երգչուհի, որը չունի իր անկյունը, ինչո՞ւ մարդուն մի փոքր` 50-60 տեղանոց դահլիճ, ակումբ չտրամադրել, որտեղ ցերեկը երեխաները կսովորեն, երեկոյան էլ նրան կլսենք:

Ինչպիսի՞ Երևան կուզեիք տեսնել տարիներ անց:

- Բոլոր սերունդները տեսել են իրենց Երևանը` պապիկս իրենն է տեսել, հայրս` իրենը, ես` իմը: Ես չգիտեմ` վաղն աղջնակս ինչ Երևան է տեսնելու, էլ չասեմ` թոռնիկս, որն ընդամենը երկու ամսական է: Բայց ես ուզում եմ, որ սերնդեսերունդ` պապ ու թոռ, հայր ու որդի, կապը կարողանանք պահել, որովհետև եթե մեր տարաձայնությունը հայրիկիս հետ Երիտասարդության պալատն էր /չէր սիրում այդ շենքը/, մյուս կողմից` ինքն էլ ուզում էր, որ Կրիվոյը մնար: Հիմա Կրիվոյը չկա, և վաղը կարող է չլինեն Կոնդը, Նորագյուղը, էլ չեմ ասում` Սարի թաղը: Ձեզ համար դա որևէ նշանակություն կունենա՞:

-Իհարկե:

-Ինչո՞վ:

-Իր հին ու մին տներով, այնքանով, որքանով հուշեր ունեմ` այդ տեղանքների հետ կապված, որքանով Երևանի մի մասն են կազմում դրանք:

-Լավ, բայց Ձեզ պես քանի՞ հոգի են քայլում այդ փողոցներով ու հիանում, չէ, չկան նման մարդիկ, բայց վաղը, որ ձեռք տան այդ թաղերին, բոլորս ոտքի ենք կանգնելու: Հիմա Կրիվոյի տեղը կանգնած է եկեղեցի, մեր քաղաքի ամենաբարեկարգ տեղերից է, բայց, մեկ է, իմ հիշողության մեջ մնացել է Կրիվոյը, ես այդ բացը զգում եմ: Թամանյանի օրոք էլ քանդել են Հին Երևանը, կառուցել նորը, ու սա դարձել է մեր չափանիշը, բայց այն ժամանակ, ախր, խելացի մոտեցան: Ես դեմ չեմ, որ հինը քանդեն ու նորը կառուցեն, բայց եթե լավ հին է, պետք է պատմականը մնա, իսկ եթե ուղղակի հին է, եկեք մտածված կառուցենք նորը, այնպես, որ հնի կողքին նայվի:

-Բայց երբ տեսնում ենք` տեղն ինչ են կառուցում, անգամ «ամենավատ» հինը չենք ուզում, որ քանդեն:

-Այո, ճիշտ եք, քանի որ խոսքը միայն այն մասին չէ, որ հինը քանդում են, այլև նրա, թե ինչ են ուզում տեղը կառուցել: Եթե սեփականատերը հասկանա, որ տուֆի վրա չի կարելի կանաչ մետլախ խփել ու մի ամբողջ շենք նման դիզայնով կառուցել, միգուցե չկառուցի. մարդ է, կարող է, չէ՞, ճաշակ չունենալ, լինում է նման մարդ, նա հո մեր թշնամին չի՞: Այդ մարդու կողքին պետք է լինի խելացի մեկը, որ բացատրի, թե ի՞նչն ավելի գրավիչ կնայվի, և այդ դեպքում կառուցողը միտքը կփոխի, ավելի ճիշտ` երևի… Ասում են` տասն անգամ գլխին բամփես, կստացվի:

-Ի՞նչ ելք եք տեսնում:

-Ես լավատես եմ, ամեն ինչի ելքը շատ լավ եմ տեսնում: Ես գիտեմ, որ եթե մենք այսքան արվեստագետներով հավաքվել ենք, կարող ենք հարցին ինչ-որ լուծում տալ: Ամեն մեկս էլ ունենք ճարտարապետ ընկերներ, որոնց կարելի է խնդրանքով դիմել և կազմել որևէ նախագիծ, որը կներկայացնենք քաղաքաշինության նախարարություն կամ քաղաքապետարան: Մեզ, բնականաբար, այնտեղ կասեն` այն մարդիկ, որոնք այսինչ շենքը սարքում են, գումար ունեն, իսկ մենք չունենք, և այդ դեպքում, կարծում եմ, եթե աշխարհով մեկ պրպտենք, մենք մեր Երևանի համար գումար կհայթայթենք:

***

Ի դեպ, արվեստագետների «Քաղաքացիական պահանջագրում», մասնավորապես, գրված է. «Մենք բարձրաձայնում ենք հազարավոր մտահոգ քաղաքացիների բողոքն ու վրդովմունքը. հանրության շահը պահանջում է պահպանել և վերականգնել մեր ինքնության մաս հանդիսացող մշակութային արժեքները: Մեր հստակ պահանջն է` դադարեցնել պատմամշակութային հուշարձանների շարունակական ոչնչացումն ու որդեգրել դրանց պահպանման, խնամքի և մշակութային ժառանգության վերականգնման պետական քաղաքականություն»:

 

Կարինե Հարությունյան