Փոխարժեքներ
22 11 2024
|
||
---|---|---|
USD | ⚊ | $ 389.45 |
EUR | ⚊ | € 409.74 |
RUB | ⚊ | ₽ 3.86 |
GBP | ⚊ | £ 491.95 |
GEL | ⚊ | ₾ 142.08 |
Հասարակությունը ընդունակ է սահմանել և լուծել մասշտաբային ազգային խնդիրներ, երբ ունի բարոյական ուղենիշների ընդհանուր համակարգ: Իսկ այդ ուղենիշները կան այնտեղ, որտեղ հարգանք կա մայրենի լեզվի, ինքնատիպ մշակույթի և ինքնատիպ մշակութային արժեքների, նախնիների հիշատակի, ազգային պատմության յուրաքանչյուր էջի նկատմամբ:
Հասարակության բարոյական և հայրենասիրական համախմբման գործում առանցքային դեր է հատկացվում կրթությանը։ Դպրոցը միակ սոցիալական ինստիտուտն է, որի միջոցով անցնում են Հայաստանի բոլոր քաղաքացիները: Անձի արժեքները, իհարկե, առաջին հերթին ձեւավորվում են ընտանիքում, բայց անձի առավել համակարգային, հետևողական և խորը բարոյահայրենասիրական զարգացումն ու դաստիարակությունը տեղի է ունենում կրթության ոլորտում։ Դրա համար էլ հենց դպրոցում պետք է կենտրոնացած լինի ոչ միայն մտավոր, այլև աշակերտի հոգևոր, մշակութային կյանքը։ Դպրոցական տարիքի երեխան, հատկապես՝ տարրական դպրոցում, առավել ընկալունակ է զարգացման եւ դաստիարակության համար։ Բայց այս զարգացման եւ դաստիարակության թերությունները դժվար է լրացնել հետագա տարիներին: Մանուկ հասակում վերապրածը եւ սովորածը տարբերվում է մեծ հոգեբանական կայունությամբ:
Դաստիարակությունը պետք է ուղղված լինի որոշակի իդեալի հասնելուն։ Ո՞ր իդեալին է միտված անհատի հոգևոր և բարոյական զարգացման և դաստիարակության գաղափարը:
Ժամանակակից ազգային դաստիարակչական իդեալը ՀՀ-ի բարձր բարոյական, ստեղծագործ, իրավասու քաղաքացին է, որն ընդունում է հայրենիքի ճակատագիրը որպես իր անձնական՝ գիտակցելով իր երկրի ներկայի եւ ապագայի պատասխանատվությունը՝ արմատավորված մեր ժողովրդի հոգեւոր եւ մշակութային ավանդույթներով: Բարոյահայրենասիրական զարգացման, դաստիարակության և սոցիալականացման հիմնական բովանդակությունն ազգային արժեքներն են։ Այդ արժեքները մենք պահում ենք մշակութային և ընտանեկան ավանդույթներում, սերնդեսերունդ փոխանցում։ Այդ արժեքների վրա հենվելն օգնում է մարդուն դիմակայել կործանարար ազդեցություններին։
Որո՞նք են բարոյականության մեր ավանդական աղբյուրները։ Դրանք են՝ Հայաստանը, մեր ժողովուրդը և քաղաքացիական հասարակությունը, ընտանիքը, աշխատանքը, արվեստը, գիտությունը, կրոնը, բնությունը, մարդկությունը: Ըստ այդմ՝ որոշվում են հիմնական ազգային արժեքները.
- հայրենասիրություն՝ սեր փոքր հայրենիքի, ժողովրդի, Հայաստանի նկատմամբ,
- քաղաքացիություն՝ օրենքի գերակայություն, իրավական պետություն,
- սոցիալական համերաշխություն՝ պետության և քաղաքացիական հասարակության ինստիտուտների նկատմամբ վստահություն, արդարություն, մարդասիրություն, պատիվ, արժանապատվություն,
- գիտություն՝ գիտելիքի արժեք,
- ընտանիք՝ սեր և հավատարմություն, առողջություն, բարեկեցություն, ծնողների հանդեպ հարգանք, մեծերի և փոքրերի խնամք,
- աշխատանք՝ աշխատանքի նկատմամբ հարգանք, նվիրվածություն և համառություն,
- արվեստ և գրականություն՝ ներդաշնակություն, մարդու հոգևոր աշխարհ, բարոյական ընտրություն, կյանքի իմաստ, գեղագիտական զարգացում, էթիկական զարգացում,
- բնություն՝ էվոլյուցիա, հայրենի երկիր, երկիր մոլորակ, էկոլոգիական գիտակցություն,
-եկեղեցի՝ հավատի, հոգևորության, անձի կրոնական կյանքի գաղափար։
Հիմնական արժեքները պետք է ընկած լինեն դպրոցական կյանքի հիմքում։ Բարոյական և հայրենասիրական դաստիարակությունը աշակերտի ներդաշնակորեն զարգացած անհատականության երկու հիմնական բաղադրիչներն են։ Բարոյական նորմերը ձևավորվում են, առաջին հերթին, հայրենասիրության վրա․ դա ոչ միայն սեր է հայրենիքի նկատմամբ, այլ ինքնագնահատականի զգացում է, ազնվականություն և սեփական երկրի բարօրության համար աշխատելու ձգտում:
Մհեր Մելքոնյան
ՀՅԴ Շիրակի մարզային կոմիտեի ներկայացուցիչ