Փոխարժեքներ
22 11 2024
|
||
---|---|---|
USD | ⚊ | $ 389.45 |
EUR | ⚊ | € 409.74 |
RUB | ⚊ | ₽ 3.86 |
GBP | ⚊ | £ 491.95 |
GEL | ⚊ | ₾ 142.08 |
168.am-ի զրուցակիցն է ՀՅԴ Բյուրոյի քաղաքական ներկայացուցիչ, ԱԺ ՀՅԴ խմբակցության ղեկավար Արմեն Ռուստամյանը:
– Պարոն Ռուստամյան, ռուսական շրջանակները սկսել են բացասական տեսակետներ արտահայտել Հայաստանում սահմանադրական փոփոխությունների մասին: «Դեմ» փաստարկներից մեկն է, օրինակ, ԵՏՄ նախագահների հանդիպման ժամանակ Հայաստանն ո՞վ պետք է ներկայացնի, կամ արագ որոշում է պետք կայացնել՝ ինչպե՞ս պետք է դա արվի, և նման այլ հարցեր: Ի՞նչ կարծիքի եք այս մասին:
– Նախ՝ չառանձնացնելով որևէ երկիր, որովհետև ես չեմ ուզում, որ տվյալ երկրի դեմ հնչեն հայտարարությունները, որովհետև մենք ինչ անում ենք, անում ենք հանուն Հայաստանի: Ես վստահ եմ, որ այն համակարգը, որ մենք ուզում ենք ներդնել՝ խորհրդարանական կառավարման, շատ ավելի է մեծացնելու Հայաստանի անկախության մակարդակը, որովհետև մի հոգի չի որոշում ընդունում: Օրինակ՝ հիմա արտաքին քաղաքականությունը որոշում ու իրականացնում է նախագահը: Հենց այդ դրույթը փոխվել է, դա մշակում և իրականացնում է կառավարությունը, այսինքն՝ կոլեգիալություն գոյություն ունի և որևէ մեկը չի կարող փոխարինել նույն կոլեգիալ մարմնին: Վարչապետը չի փոխարինում կառավարությանը, այլ իրականացնում է այն որոշումները, որոնք կառավարությունն ընդունել է:
– Հենց դա խնդիր չի՞ առաջացնում ԵՏՄ տեսանկյունից:
– Հիմա քանի որ վարչապետը չի փոխարինում կառավարությանը, չի կարող նաև ներկայանալ այն անձը, որը կարող է միանձնյա որոշումներ կայացնել: Սա մեզ համար լավ է: Կարող է ուրիշների համար վատ է, որոնք սովոր են նստել և տեսնել էնպիսի անձանց, որոնք միանձնյա կորոշեն:
– Բայց մեզ համար լավ էր ԵՄ գնալը, ոչ թե ԵՏՄ:
– ԵՄ գնալը լավ էր, բայց ամեն ինչ ժողովրդի գիտությամբ տեղի չունեցավ, որովհետև որոշողը մեկն էր և որևէ մեկը չէր կարող ասել, որ այդ մեկը գերազանցել է սահմանադրական լիազորությունները, որովհետև տրված է նախագահին այդ լիազորությունը: Հիմա սա մեզ բերելու է շատ ավելի մեծ անկախություն և պաշտպանվածություն, որ գոնե որոշումները կայացվի ոչ թե մեկ անձով, այլ կայացվի կոլեգիալ մարմնով և նաև ԱԺ անմիջական մասնակցությամբ: Հիմա վերադառնանք նաև մեր անցյալին, եթե բոլոր որոշումները, նույն հայ-թուրքականից սկսած, ացնեին ԱԺ-ով, բոլորովին այլ որակ կունենայինք ու բոլորովին այլ որոշումներ ու լուծումեր կկայացվեին: Այսինքն՝ մենք սրանով տեսնեում ենք, որ ընդհակառակը, մեր անկախության մակարդակն ավելի է բարձրանում: Իսկ ինչ վերաբերում է ֆորմալ առումով, նախագահների հավաքներին, ապա այժմ ավելի մեծ աշխարհաքաղաքական կենտրոն է ամրապնդվում՝ ԲՐԻՔՍ-ը, որի մեջ, օրինակ՝ Հնդկաստանը, խորհրդարանական համակարգ ունի: Այսինքն՝ այդպես չէ, որ Հայաստանը միակն է լինելու և, օրինակ, Հնդկաստանի հետ միասին կներկայանանք որպես խորհրդարանական կառավարման համակարգ ունեցող երկիր: Ինչո՞ւ մի դեպքում կարելի է հարաբերվել, մյուս դեպքում:
– Բայց Մոսկվան մեզ թելադրեց սեպտեմբերի 3-ի որոշումը, իսկ մինչև ԲՐԻՔՍ-ը ԵՏՄ կազմում ենք, որի նախաձեռնողը Ռուսաստանն է:
– Դա է, որ մեզ պետք չէ, որ ինչ-որ մեկը մեզ որոշում թելադրի:
– Ի՞նչ ռեսուրս, ի՞նչ ներուժ ունի Հայաստանը, որ այս դեպքում հակադրվի:
– Այս ներուժն ունի, որ կառավարման համակարգն է փոխվում:
– Իսկ եթե չթողնե՞ն գործը հասնի հանրաքվեի կամ հանրաքվեն խափանեն:
– Ես չեմ կարծում, որ հանրաքվեն կխափանեն: Այդքան պետք չէ գերագնահատել դրսի ազդեցությունները, որ կարող է չթողնեն: Ուղղակի որևէ մի երկիր չի կարող ազդել տվյալ երկրում քաղաքական համակարգը փոխելու հետ կապված գործընթացների վրա: Ուղղակի միջամտությամբ չի կարող նման բան տեղի ունենալ: Հակառակը, եթե ինչ-որ բան կորցրել ենք Եվրամիության հետ հարաբերություններում, հիմա այս հարցով շատ հեշտ կարող ենք վերագտնել դա: Եվ պատահական չէ, որ եվրոպական մյուս բոլոր կառույցները ողջունում են այս գործընթացը: Օրինակ՝ Եվրոպայի խորհուրդը ողջունում է, ես մոնիթորինգի հանձնաժողովում եմ, և շատ դրական են վերաբերում այս փոփոխություններին:
Մանրամասն` սկզբնաղբյուրում