կարևոր
0 դիտում, 9 տարի առաջ - 2015-08-27 17:08
Քաղաքական

«Ոչ»-ի արշավ սկսողները, թող մտածեն՝ ո՞ւմ ջրաղացին են ջուր լցնում. Արմեն Ռուստամյան

«Ոչ»-ի արշավ սկսողները, թող մտածեն՝ ո՞ւմ ջրաղացին են ջուր լցնում. Արմեն Ռուստամյան

168.am-ի զրուցակիցն է ՀՅԴ Բյուրոյի քաղաքական ներկայացուցիչ, ԱԺ ՀՅԴ խմբակցության ղեկավար Արմեն Ռուստամյանը:

– Պարոն Ռուստամյանռուսական շրջանակները սկսել են բացասական տեսակետներ արտահայտել Հայաստանում սահմանադրական փոփոխությունների մասին: «Դեմ» փաստարկներից մեկն էօրինակԵՏՄ նախագահների հանդիպման ժամանակ Հայաստանն ո՞վ պետք է ներկայացնի, կամ արագ որոշում է պետք կայացնել՝ ինչպե՞ս պետք է դա արվի, և նման այլ հարցեր: Ի՞նչ կարծիքի եք այս մասին:

– Նախ՝ չառանձնացնելով որևէ երկիր, որովհետև ես չեմ ուզում, որ տվյալ երկրի դեմ հնչեն հայտարարությունները, որովհետև մենք ինչ անում ենք, անում ենք հանուն Հայաստանի: Ես վստահ եմ, որ այն համակարգը, որ մենք ուզում ենք ներդնել՝ խորհրդարանական կառավարման, շատ ավելի է մեծացնելու Հայաստանի անկախության մակարդակը, որովհետև մի հոգի չի որոշում ընդունում: Օրինակ՝ հիմա արտաքին քաղաքականությունը որոշում ու իրականացնում է նախագահը: Հենց այդ դրույթը փոխվել է, դա մշակում և իրականացնում է կառավարությունը, այսինքն՝ կոլեգիալություն գոյություն ունի և որևէ մեկը չի կարող փոխարինել նույն կոլեգիալ մարմնին: Վարչապետը չի փոխարինում կառավարությանը, այլ իրականացնում է այն որոշումները, որոնք կառավարությունն ընդունել է:

– Հենց դա խնդիր չի՞ առաջացնում ԵՏՄ տեսանկյունից:

– Հիմա քանի որ վարչապետը չի փոխարինում կառավարությանը, չի կարող նաև ներկայանալ այն անձը, որը կարող է միանձնյա որոշումներ կայացնել: Սա մեզ համար լավ է: Կարող է ուրիշների համար վատ է, որոնք սովոր են նստել և տեսնել էնպիսի անձանց, որոնք միանձնյա կորոշեն:

– Բայց մեզ համար լավ էր ԵՄ գնալը, ոչ թե ԵՏՄ:

– ԵՄ գնալը լավ էր, բայց ամեն ինչ ժողովրդի գիտությամբ տեղի չունեցավ, որովհետև որոշողը մեկն էր և որևէ մեկը չէր կարող ասել, որ այդ մեկը գերազանցել է սահմանադրական լիազորությունները, որովհետև տրված է նախագահին այդ լիազորությունը: Հիմա սա մեզ բերելու է շատ ավելի մեծ անկախություն և պաշտպանվածություն, որ գոնե որոշումները կայացվի ոչ թե մեկ անձով, այլ կայացվի կոլեգիալ մարմնով և նաև ԱԺ անմիջական մասնակցությամբ: Հիմա վերադառնանք նաև մեր անցյալին, եթե բոլոր որոշումները, նույն հայ-թուրքականից սկսած, ացնեին ԱԺ-ով, բոլորովին այլ որակ կունենայինք ու բոլորովին այլ որոշումներ ու լուծումեր կկայացվեին: Այսինքն՝ մենք սրանով տեսնեում ենք, որ ընդհակառակը, մեր անկախության մակարդակն ավելի է բարձրանում: Իսկ ինչ վերաբերում է ֆորմալ առումով, նախագահների հավաքներին, ապա այժմ ավելի մեծ աշխարհաքաղաքական կենտրոն է ամրապնդվում՝ ԲՐԻՔՍ-ը, որի մեջ, օրինակ՝ Հնդկաստանը, խորհրդարանական համակարգ ունի: Այսինքն՝ այդպես չէ, որ Հայաստանը միակն է լինելու և, օրինակ, Հնդկաստանի հետ միասին կներկայանանք որպես խորհրդարանական կառավարման համակարգ ունեցող երկիր: Ինչո՞ւ մի դեպքում կարելի է հարաբերվել, մյուս դեպքում:

– Բայց Մոսկվան մեզ թելադրեց սեպտեմբերի 3-ի որոշումը, իսկ մինչև ԲՐԻՔՍ-ը ԵՏՄ կազմում ենք, որի նախաձեռնողը Ռուսաստանն է:

– Դա է, որ մեզ պետք չէ, որ ինչ-որ մեկը մեզ որոշում թելադրի:

– Ի՞նչ ռեսուրս, ի՞նչ ներուժ ունի Հայաստանը, որ այս դեպքում հակադրվի:

– Այս ներուժն ունի, որ կառավարման համակարգն է փոխվում:

– Իսկ եթե չթողնե՞ն գործը հասնի հանրաքվեի կամ հանրաքվեն խափանեն:

– Ես չեմ կարծում, որ հանրաքվեն կխափանեն: Այդքան պետք չէ գերագնահատել դրսի ազդեցությունները, որ կարող է չթողնեն: Ուղղակի որևէ մի երկիր չի կարող ազդել տվյալ երկրում քաղաքական համակարգը փոխելու հետ կապված գործընթացների վրա: Ուղղակի միջամտությամբ չի կարող նման բան տեղի ունենալ: Հակառակը, եթե ինչ-որ բան կորցրել ենք Եվրամիության հետ հարաբերություններում, հիմա այս հարցով շատ հեշտ կարող ենք վերագտնել դա: Եվ պատահական չէ, որ եվրոպական մյուս բոլոր կառույցները ողջունում են այս գործընթացը: Օրինակ՝ Եվրոպայի խորհուրդը ողջունում է, ես մոնիթորինգի հանձնաժողովում եմ, և շատ դրական են վերաբերում այս փոփոխություններին:

Մանրամասն` սկզբնաղբյուրում