կարևոր
0 դիտում, 5 տարի առաջ - 2019-07-24 17:17
Հասարակություն

Ինստիտուցիոնալ բարեփոխումների առումով որևէ բան չի փոխվել. Արա Ռոստոմյան

Ինստիտուցիոնալ բարեփոխումների առումով որևէ բան չի փոխվել. Արա Ռոստոմյան

ՀՅԴ Երևանի քաղաքային կոմիտեի ներկայացուցիչ, ՀՅԴ ԳՄ ՄՈՀ տարածքային կառավարման ու ենթակառուցվածքների հանձնախմբի անդամ Արա Ռոստոմյանի հետ Yerkir.am-ը զրուցել է «Համայնքային ծառայության մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու նախագծի, վարչական շրջանների աշխատակիցների` աշխատանքը կորցնելու վտանգի, ինչպես նաև ՏԻՄ-երում մրցույթների, ատեստացիայի և հարակից այլ հարցերի շուրջ:

- Պարո՛ն Ռոստոմյան, մամուլում վերջերս լուրեր էին շրջանառվում, որ Երևան քաղաքի վարչական շրջանների աշխատակիցները կանգնած են աշխատանքը կորցնելու վտանգի առջև, ըստ նրանց` ատեստավորման միջոցով փորձում են ազատվել իրենցից: Ի՞նչ կասեք այդ մասին:

- Եթե ընդհանուր համակարգային փոփոխություններ տեղի ունենային, ապա նման հարցերը կբացառվեին: Ժամանակին, երբ ես աշխատում էի տարածքային կառավարման ու զարգացման նախարարությունում` որպես վարչական վերահսկողության ու համայնքային ծառայության վարչության պետ, 2017 թվականին ձեռնամուխ եղանք «Համայնքային ծառայության մասին» օրենքի փոփոխություններին, որում բարձրացված հարցերն, ընդհանուր առմամբ, կլուծեին նմանատիպ խնդիրները: Ամենակարևոր խնդիրը, որը կար նախկին իշխանությունների ժամանակ ՏԻՄ-երում, մասնավորապես` Երևանի քաղաքապետարանում, մրցույթների կարգն էր և ատեստացիայի հետ կապված խնդիրը: Մեր կողմից ներկայացված օրինագծով` մրցույթները ՏԻՄ-երում պետք է անցկացվեն այն սկզբունքով, որ ՏԻՄ-երը որևէ ձևով չպետք է միջամտեն դրանց գործընթացին: Գործող օրենսդրությամբ` «Համայնքային ծառայության մասին» օրենքով, մրցութային հանձնաժողովների անդամներից 2-ը ՏԻՄ-երից են, 2-ը` պետական լիազոր մարմնից, այս պարագայում` տարածքային կառավարման նախարարությունից, ևս 2-ը` ակադեմիական շրջանակներից: Այստեղ սուբյեկտիվիզմը բավականին բարձր է, իսկ փորձը ցույց է տալիս` մրցույթներում հիմնականում հաղթող են ճանաչվում նրանց ցանկալի դիմորդները: Հիմնականում ժամկետային աշխատողներն են հաղթող ճանաչվում մրցույթներում ու նշանակվում աշխատանքի: Մենք ցանկանում էինք «Համայնքային ծառայության մասին» ՀՀ օրենքի փոփոխությունից հետո համապատասխան կարգերով սահմանել, որ մրցույթներն անցկացվեն ոչ թե ՏԻՄ-երում, այլ անկախ մարմնում և ըստ մասնագիտական ուղղվածության: Եթե, օրինակ, ֆինանսիստների մրցույթ է լինելու, ապա թեստի մեջ լինեն մեծ թվով մասնագիտական հարցեր: Երբ դիմորդները հաղթահարում են որոշակի բալային աստիճան, նրանք անցնում են ու ճանաչվում հաղթող, ապա դիմում են ՏԻՄ-եր, և համայնքի ղեկավարը բոլորի հետ հարցազրույց վարելուց հետո որոշում է, թե ում է ուզում ընդունել աշխատանքի: Այս պարագայում բոլորը հաղթողներ են, ու մասնագիտական առումով խնդիրներ չեն առաջացնում: Եթե այդ հաղթածների թվում լինի նույնիսկ ՏԻՄ-ի ղեկավարի ազգականը, ապա մենք դեմ չենք, քանի որ ստացվում է` բոլորը մասնագետներ են, թող գործի սուբյեկտիվիզմը, բայց ոչ թե ընդհանրապես ոլորտից հեռու մարդիկ աշխատանքի ընդունվեն, ինչն այսօր տեղի է ունենում, և բավականին բանիմաց դիմորդներ մասնակցում են մրցույթին, բայց` դուրս մնում: Նմանատիպ փորձ Հայաստանում եղել է` գնումների համակարգողի մրցույթը, որը ֆինանսների նախարարության կողմից է կազմակերպվում. առանձին հարթակ է, ուր դիմորդները քննություն են տալիս, և համապատասխան շեմը հաղթահարողները գրանցվում են տվյալ կայքում` որպես գնումների համակարգողներ: Ապա` երբ գնումների համակարգողի թափուր հաստիք է առաջանում, նախարարությունները կամ մասնավոր սեկտորները, այսինքն` գործատուն, բացում են կայքը ու տեսնում, որ տվյալ մարդու անուն-ազգանունը կայքում տեղադրված է, ինչը նշանակում է, որ տվյալ անձնավորությունն ունի որակավորում: Ստացվում է` համարյա նույն սկզբունքն է, ինչ մյուս մասնագիտությունների դեպքում. մեկը կանցնի աշխատանքի, մյուսները կհամալրեն կադրերի ռեզերվը, ու այդ մասնագիտությամբ թափուր աշխատատեղ լինելու դեպքում, երբ համայնքի ղեկավարը դիմում է պետական լիազոր մարմնին, այդ անձանցից մեկն ընդունվում է աշխատանքի: Այս դեպքում համայնքապետն իրավունք չունի նրան չընդունելու, քանի որ դա կհակասի օրենքին: Բացառվում է նաև խնամի-ծանոթ-բարեկամ հասկացությունը, և նվազեցվում են կոռուպցիոն ռիսկերը:

Նախկին իշխանությունների ժամանակ, երբ մենք այդ օրենքի նախագիծը կազմեցինք ու ուղարկեցինք կառավարություն, բոլոր շահագրգիռ կողմերից եկավ դրական պատասխան, միայն Երևանի քաղաքապետարանը դեմ արտահայտվեց նախագծին: Ես անձամբ մասնակցել եմ նախարարական կոմիտեի տվյալ նիստին, որտեղ քննարկվելու էր «Համայնքային ծառայության մասին» օրենքի նախագիծը, սակայն, քանի որ քաղաքապետարանը դեմ էր, հարցը հանվեց կոմիտեի օրակարգից ու վերադարձվեց նախարարություն` լրամշակման: Մենք բազմիցս` 7 անգամ, լրամշակեցինք, ուղարկեցինք կառավարություն, բայց մեզ պատասխանում էին` համաձայնեցրեք Երևանի քաղաքապետարանի հետ: Աբսուրդն այստեղ այն է, որ տարածքային կառավարման ու զարգացման նախարարության` Երևանի քաղաքապետարանի պետական լիազոր մարմնի գործունեությունն անընդհատ սահմանափակվում էր Երևանի քաղաքապետարանի կողմից: Իշխանափոխությունից հետո, որպես համայնքային ծառայության վարչության պետ, իմ առաջին հանդիպումը նոր նախարարի հետ հենց այս հարցով էր: Ես ներկայացրի, որ նախկին իշխանության ժամանակ օրենքի նախագիծն անընդհատ մտնում էր կառավարություն ու մերժվում: Խնդրեցի նրան` լինել հետևողական, որ օրենքի նախագիծն անցկացվի: Նա հավաստիացրեց, որ օրինագծին անպայման ընթացք կտրվի: Մենք դրա վրա կրկին աշխատեցինք, բավականին լուրջ աշխատանք կատարեցինք, լրամշակեցինք` համաձայնեցնելով նոր իշխանությունների մոտեցումներին, և ուղակեցինք կառավարություն: Վերջերս տեղեկացա, որ նախագիծը կրկին վերադարձվել է նախարարություն, և որևէ առաջխաղացում չկա: Այստեղ տեղին է ասել` ինստիտուցիոնալ բարեփոխումների առումով որևէ բան չի փոխվել, ինչպես նախկին իշխանությունների ժամանակ էր, այդպես էլ ներկայումս է: Եթե տվյալ օրենքի փոփոխություններն ընդունվեին, նման հարց չէր բարձրացվի, քանի որ «ատեստացիա» հասկացությունն ընդհանրապես դուրս կգար: Ինչ վերաբերում է ատեստացիային, ապա «Համայնքային ծառայության մասին» օրենքից նախատեսել ենք հանել այդ հասկացությունը, որը չի կիրառվում նաև քաղծառայության ոլորտում:

-Իսկ այս դեպքում ի՞նչ ձևով է կարգավորվելու աշխատակիցների, ավելի հստակ` համայնքային ծառայողների որակավորումը ստուգելու խնդիրը:

- Մենք, «Համայնքային ծառայության մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելուն զուգահեռ, ձեռնամուխ եղանք համայնքային ծառայողների վերապատրաստման հայեցակարգերի մշակմանը: Այդ հայեցակարգը, որպես տարածքային կառավարման ու զարգացման նախարարության միջացառում, ընդգրկվեց կառավարության 2018 թ. միջոցառումների ցանկում, որից հետո 2018թ. հոկտեմբերին մենք այդ հայեցակարգը ներկայացրեցինք կառավարությանը: Այն մինչ օրս էլ այնտեղ է, ու որևէ առաջխաղացում չկա: Գործող վերապատրաստումը ստանդարտ, 72-ժամանոց գործընթաց է, վերաբերում է բոլորին: Մենք 2018թ. փորձեցինք կոնկրետ ոլորտային վերապատրաստում իրականացնել, կոնկրետ` ֆինանսիստների վերապատրաստումը: Իշխանափոխությունից հետո գործընթացը դանդաղեց կասեցվեց: Ես տեղեկություն ունեմ, որ ներկայիս իշխանությունները վերադարձել են հին ոճին` ստանդարտ վերապատրաստումներին, երբ բոլոր մասնագետներն իրար հետ են վերապատրաստում անցնում, իսկ ոլորտային, նեղ մասնագիտական վերապատրաստումներ չկան: Գործող օրենսդրությամբ` վերապատրաստումները տեղի են ունենում 3 տարին մեկ անգամ, իսկ փոփոխությամբ` մենք նախատեսել էինք վերապատրաստումներ` ըստ պահանջի, այսինքն` հնարավոր է, որ ամեն տարի համայնքային ծառայողը վերապատրաստվի: Եթե ընդունվեին օրենսդրական և ենթաօրենսդրական փոփոխությունները, ապա աշխատողների որակական չափորոշիչները կբարելավվեին կոնկրետ վերապատրաստումների արդյունքում, իսկ մրցույթները կկայանային այնպես, որ կհաղթեր արժանավորը: