կարևոր
0 դիտում, 8 տարի առաջ - 2016-02-16 16:59
Առանց Կատեգորիա

Հիմա թող ապրեն իրենց ճահճում. Արմեն Մելիքսեթյանը նեղացած չի հեռանում թատրոնից

Հիմա թող ապրեն իրենց ճահճում. Արմեն Մելիքսեթյանը նեղացած չի հեռանում թատրոնից

Տեղեկացրել էինք, որ երեկ Պետական կամերային երաժշտական թատրոնի գլխավոր ռեժիսոր Արմեն Մելիքսեթյանն ազատվել է աշխատանքից: Մելիքսեթյանը yerkir.am-ի հետ զրույցում նշեց, որ մինչև իրեն աշխատանքից ազատելու հրամանը հանդես էր եկել բաց նամակով` նշելով, որ ազատվում է աշխատանքից: Ներկայացնում ենք մեր զրույցը Մելիքսեթյանի հետ:

Ձեզ աշխատանքից ազատելու հրամանի մեջ նշվում է, որ չեք կատարել Ձեր պարտականությունները, կամայականություններ են եղել:

- Իրենք չգիտեն անգամ` ինչ ասել է պարտականություն, իրենք պետք է իմանան իրենց պարտականությունները: Ես այնտեղ հնարավորություն չեմ ունեցել որևէ բան անելու, ի՞նչ կամայականությունների մասին է խոսքը: Դիլետանտիզմ է այս ամենի հիմքում ընկած: Եթե որևէ փոփոխություն չեն ուզում, թող այդ ճահճի մեջ էլ ապրեն ու բարգավաճեն, ուրիշ տարբերակ չկա: Ես գրել եմ մշակույթի նախարարին, որ հրաժարվում եմ այնտեղ աշխատել, քանի որ այս բոլոր «պայմանները» նրանք են ստեղծել: Անտարբերություն է թատրոնի նկատմամբ: Ես դասավանդում եմ Թատերականում, ունեմ երաժշտական կուրս, կշարունակեմ աշխատել: Մնացածն իրենց գործն է, Աստված իրենց հետ:

Թատրոնում ինչո՞ւ է ոչ մշակութային մթնոլորտ ստեղծվել:

-Ինչ արած, մեր մշակութային քաղաքականությունն այդկերպ է կառուցվում: Իսկ ո՞վ է այդ քաղաքականությունը կյանքի կոչում: Բնականաբար, ոչ ես:

Առհասարակ, ունե՞նք մշակութային քաղաքականություն:

- Լավ հարց է: Եթե ունենք, ապա… Չէ, է, չունենք: Մշակութային քաղաքականության հետևանքն այն է, ինչ ունենք: Այդ թատրոնում ոչինչ չի կարող զարգանալ: Թատրոնի անունը երաժշտական է, բայց այնտեղ երաժշտական ոչինչ չկա, խալտուրա է: Եթե այդ խալտուրան հանդուրժում են մեր մշակութային այրերը, մեր վիճակն էլ այդ պետք է լինի:

- Երբ 2014-ին նշանակվեցիք թատրոնի գլխավոր ռեժիսոր, ի՞նչն այն չէր, խնդիրներն ի սկզբանե՞ են եղել:

-Թատրոնը, երբ մանկական երաժշտական թատրոնից վերածվեց կամերային երաժշտականի, իրոք, երաժշտական էր /դեռ 1997-ին/: Հետո, երբ կրկին վերադարձա թատրոն, շատ փոփոխություններ էին կատարվել այնտեղ: Աշխատեցի փոխել, բայց հնարավորություն չստեղծվեց, որովհետև այնտեղ մարդիկ են աշխատում, ովքեր ուղղակի եկել են «ռեմոնտ» անելու: Դրա տակ ինչ-որ բաներ էլ կան, բայց ես չեմ ուզում փակագծերը բացել, քանի որ իմ կողմից սիրուն քայլ չի լինի:

-Այսինքն` հիմա թատրոնում ինչ-որ բան փոխելու համար պետք է ամբողջ կա՞զմը փոխել:

-Այնտեղ հիմնահատակ փոփոխություններ են հարկավոր, բայց դրա հնարավորությունը չտվեցին, որովհետև ձեռնտու չէր:

-Դերասանների, կոլեկտիվի հետ աշխատել եք տարիներ շարունակ և մասնավոր զրույցների միջոցո՞վ էլ չեք կարողացել լեզու գտնել:

-Հիմա  թատրոնում մեծ մասամբ աշխատում են դերասաններ, որոնք իմ գնալուց հետո են ընդունվել աշխատանքի` Դրամատիկական թատրոնից: Նրանք երգելուց-պարելուց մի քիչ հեռու են, այսինքն` մյուզիքլի համար երգել-պարելուց, թե չէ` քեֆերում նրանք կարող են երգել-պարել, տաշի-տուշի, բայց թատրոնի համար պրոֆեսիոնալ ունակություններ են պետք, ի վերջո, երաժշտական թատրոն է մերը: Ես նրանց համար բերել էի վոկալի դասատու, պարուսույց, որ ժամանակի ընթացքում իրենց «ունեցվածքը» կարողանայինք բացահայտել, ներգրավվել աշխատանքի մեջ, բայց երևի նրանց դուր չեկավ կարգուկանոնը: Աշխատանքն այսպես էին ընդունում` երբ ուզեն` գան, երբ հարմար չլինի` չգան, իրենց սերիալներում նկարվեն: Այդպես թատրոն չի լինում, դա բալագան է:

Ըստ Ձեզ` կարող ուժեր ընդհանրապես չկա՞ն թատրոնում:

- Կան, իհարկե, կան: 30 տոկոսը կարող ուժեր են, բայց մյուսները… Չեմ տեսնում արտառոց ոչ մի բան, չեն ուզում փոխվել, ի՞նչ ասեմ: Ես կարող եմ իմ մասնագիտական ունակություններն օգագործել ուրիշ տեղ, իսկ նրանք թող մնան իրենց ջրում: Թող Աստված նրանց համար մեծ ճանապարհներ բացի, եթե կբացի: Ես 3-4 ներկայացման վրա աշխատում էի, ներգրավել էի նաև հին աշխատողներին, նորերն էլ կան, շնորհալի դերասաններ էին, բայց տնօրենը նրանց ազատեց աշխատանքից, որովհետև «ռեմոնտ» են անում: Դե թող ռեմոնտով էլ ապրեն, ռեմոնտային թատրոն է: Ես ուզեցի ստեղծել միջավայր, որը երաժշտական թատրոնին հարիր կլիներ, բայց նրանք չեն ուզում: Հիմա ես ոչ մի պահանջ չունեմ, թող լավ լինեն` իրենց մկրատ ներկայացումներով: Դա են ուզում, թող դրա հետ էլ մնան, ես դուրս եկա, որ նրանք մնան իրենց տեղում: Պայքարելու իմաստ էլ չեմ տեսնում, քանի որ այս իրավիճակում նման ցանկություն էլ չկա: Ես չեմ ըմբոստանում, այլ քաշվում եմ մի կողմ, թող շարունակեն իրենց աշխատանքը: Իմ աշխատելով` գուցե ես խանգարում եմ նրանց, դրա համար էլ չեմ ուզում խանգարել, թող իրենք իրենց ճանապարհով գնան:

Մի կողմից ստացվում է` դիմել եք մշակույթի նախարարությանը, որ ինչ-որ բան փոխվի թատրոնում, մյուս կողմից` ասում եք` իրենք են այս իրավիճակը ստեղծել: Այդ դեպքում` ի՞նչ հույսեր ունեիք, որ թատրոնում ինչ-որ բան փոխելու համար հենց նախարարին էիք դիմել:

- Չգիտեմ, բայց ուզում էի մրցույթ հայտարարվեր, որ կարողանայինք թատրոն բերել կարող ուժեր: Ուզում էի` ինձ օգնեն, որ այդ փակուղուց դուրս գանք: Եթե ընդունում են որոշումներ` մեր ու ձեր անելով, ուրեմն` իմ` այնտեղ լինելն ավելորդ է, թող իրենք ապրեն իրենց հին կյանքով:

Նախարարությունից չօգնեցին, որովհետև իրե՞նց էլ է ձեռնտու ստեղծված իրավիճակը:

- Երևի, չեմ ուզում պատասխանել, թող իրենք պատասխան տան:

Դուք հիասթափվա՞ծ եք, որ արձագանք չեղավ պատկան մարմինների կողմից:

-Ինձ ինչո՞ւ բերեցին այդ թատրոն, որ կարողանամ վերափոխել, ուրեմն ինչ-որ բան այն չէր, չէ՞: Բայց այդ ժամանակ պետք է համապատասխան պայմաններ ստեղծեին, որ կարողանայի անել այն, ինչ իրենք էին ուզում: Բայց չարեցին, կիսատ-պռատ էր ամեն ինչ: Հիմա ի՞նչ իմաստ ունի մնալ այնտեղ, նյարդեր քայքայել ունայնության համար: Մշակույթի նախարարն առաջարկեց բեմադրված այդ իրավիճակից կիսատ-պռատ ելք` իբր արվեն և՛ դրամատիկ ներկայացումներ, և՛ երաժշտական, բայց դա ինձ ձեռք չի տալիս, որովհետև կիսատ-պռատությունն ինձ համար չէ. չի կարելի մի քիչ հղի լինել` կա\'մ պետք է հղի լինել, կա\'մ չլինել: Ես ոչ թե նեղացած եմ գնում, այլ չգիտեմ` ո՞ւմ համար պայքարել: Մենակ դոնկիխոտություն անեմ, ո՞ւմ է պետք: Թող տիկինը մտածի, որը ղեկավարում է դաշտը: Չեն ուզում, ի՞նչ ասեմ, խնդրե՞մ, որ ինձ թույլ տան աշխատել: Երաժշտական թատրոնի օրենքները մի քիչ ուրիշ են` ճշտապահություն պետք է պահպանվի, թափթփվածությամբ հարցը չի լուծվի:

 

Կարինե Հարությունյան

Հ. Գ. Ի դեպ, առաջիկա օրերին տեղի կունենա մամուլի ասուլիս, և կներկայացնենք նաև թատրոնի տնօրինության կարծիքը եղած հարցերի վերաբերյալ: