կարևոր
0 դիտում, 9 տարի առաջ - 2015-02-27 18:00
Տնտեսական

Շահութահարկի նոր օրենքի պայմաններին ոչ մի ընկերություն չի համապատասխանում

Շահութահարկի նոր օրենքի պայմաններին ոչ մի ընկերություն չի համապատասխանում

Ազգային ժողովի վերջին քառօրյայում անսպասելի բուռն քննարկվեց շահութահարկի օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին օրենքի նախագիծը: Ինչո՞ւ անսպասելի, որովհետեւ այդ օրենքը դեռևս նախորդ նստաշրջանի ավարտին քննարկվել էր և ստացել տնտեսական հանձնաժողովի դրական եզրակացությունը, ու այդ ընթացքում օրենքից դժգոհողներ, կարծես, չկային:

 

Նոր օրենքով նախատեսվում է Հայաստանի Հանրապետության ռեզիդենտ հարկ վճարողների` բացառությամբ հանքարդյունահանող, հանքային հումքի վերամշակում իրականացնող և ակցիզային հարկ վճարողների համար շահութահարկը 20 տոկոսի փոխարեն հաշվարկել 2 տոկոս դրույքաչափով, եթե հարկ վճարողը միաժամանակ բավարարում է հետեւյալ բոլոր պայմաններին`

 

1. ունի կառավարության հավանությանն արժանացած արտահանման ծրագիր,

 

2. հաշվետու տարվա ընթացքում Հայաստանից «Արտահանում» մաքսային ընթացակարգով արտահանել եւ (կամ) Եվրասիական տնտեսական միության անդամ պետություններ է տեղափոխել Հայաստանում արտադրված՝ առնվազն 50 մլրդ դրամի մաքսային արժեքով ապրանքներ,

 

3. հաշվետու տարվա ընթացքում Հայաստանի Հանրապետության ռեզիդենտ բանկերում բացված բանկային հաշիվներին արտահանման ծրագրին վերաբերող գործունեությունից մուտքագրվել է առնվազն 50 մլրդ դրամին համարժեք արտարժույթ:

 

50 միլիարդ դրամի կամ, որ նույնն է, 100 միլիոն դոլարի մաքսային արժեքով արտադրանքներ Հայաստանից արտահանվում են հազվագյուտ ոլորտներից` պղնձի արդյունահանում, ադամանադագործություն և ոսկերչություն, կոնյակի արտադրություն, ծխախոտի արտադրություն: Այս ոլորտներում արտահանման մաքսային արժեքը գերազանցում է 100 միլիոն դոլարը, սակայն նոր օրենքը չի վերաբերում այս ոլորտում գործունեություն ծավալողներին:

 

Կառավարությունը օրենքի անհրաժեշտությունը հիմնավորում է արտահանման ծավալները մեծացմամբ, ներդրումների խթանմամբ և աշխատատեղերի ստեղծմամբ: Արտահանումը խրախուսելու թիվ մեկ գրավականը պահանջարկը խրախուսելն է, իսկ պահանջարկը խրախուսել կարելի է հարկային արտոնություն տալու շնորհիվ, այս պարագայում դա շահութահարկի դրույքաչափի նվազեցումն է:

 

Տրամաբանությունը պարզ է, բայց նպատակը այնքան էլ չէ: Եթե ցանկանում ես խրախուսել արտահանման ծավալները, ապա ինչո՞ւ չտալ այդ արտոնությունը բոլորին, այլ դնել խտրականություն: Ահա հենց այս հարցի պատասխանն է, որ կառավարությունը չի կարողանում միանշանակ տալ:

 

Արդեն նշեցինք, որ 100 միլիոն դոլար մաքսային արժեքի արտահանում այսօր քչերն են իրականացնում, բայց այդ քչերին այս օրենքը չի վերաբերում: Հետևաբար, դիտարկենք արտահանման մյուս ոլորտները, որտեղ, շատ, թե քիչ, արտահանման ծավալները մեծ են ու դրանց վրա կիրառվում է այս օրենքը:

 

Այդպիսի երկու ոլորտներից է ձկների և միրգ-բանջարեղենի արտահանումը: Այս ոլորտում գործող ընկերությունները նախորդ տարի ընդհանուր արտահանել են  մոտավորապես 70 միլիոն դոլարի արտադրանք, որից 55 միլիոնը միայն միրգ-բանջարեղենի ոլորտի ընկերություններն են: Այսինքն` մնացած ոլորտները, գոնե այս պահի դրությամբ, բավական հեռու են 100 միլիոն դոլարի շեմից:

 

ԱԺ փոխխոսնակ Հերմինե Նաղդալյանը նախորդ նիստերից մեկի ընթացքում նշեց, որ օրենքը հրատապ պետք է ընդունվի, քանի որ առջևում գյուղատնտեսական սեզոնն է, որպեսզի գործող ընկերությունները կարողանան օգտվել այս արտոնությունից: Միայն այս արտահայտությամբ, կարելի է ասել, Հերմինե Նաղդալյանը բացեց բոլոր փակագծերը` բացի այն ոլորտներից, որոնց վրա օրենքը չի կիրառվում, գյուղատնտեսությունն այս պահին միակ ոլորտն է, որտեղ արտահանման մաքսային արժեքը ամենամոտն է 100 միլիոն դոլարին:

 

Որպես խնդիր` բերվում էր նաև այն տարբերակը, որ ինչ-որ մեկը կարող է կազմակերպել խոշոր արտահանում` հավաքելով ոլորտի ընկերություններից անհրաժեշտ քանակության արտադրանք: Այդ արտահանման ծրագրի հաստատման միակ խոչընդոտը կարող է լինել կառավարությունը, որը կարող է հավանություն չտալ նման նկրտումներ ունեցող ընկերությանը: