կարևոր
0 դիտում, 9 տարի առաջ - 2014-12-28 23:44
Հասարակություն

«Ես էլ եմ ափսոսում, որ հնագետ Վահան Հովհաննիսյանը դարձավ քաղաքական գործիչ». ասում էր Վահան Հովհաննիսյանը

«Ես էլ եմ ափսոսում, որ հնագետ Վահան Հովհաննիսյանը դարձավ քաղաքական գործիչ». ասում էր Վահան Հովհաննիսյանը

Հարցազրույց Վահան Հովհաննիսյան հետ  (2007թ.  «3 ՄԻԼԻՈՆ» ամսագիր)

 

- Ինչպե՞ս հնագետ Վահան Հովհաննիսյանը դարձավ քաղաքական գործիչ:

 

– 1988թ. հնագետ Վահան Հովհաննիսյանին պարզ դարձավ, որ երկիրը բոլորովին նոր ուղղությամբ պետք է գնա, որ ղարաբաղյան պայքարն անխուսափելիորեն հրապարակախոսական մակարդակից տեղափոխվում է ուժային ոլորտ: Ես էլ պարտավոր էի իմ ազգի նկատմամբ պարտքս կատարել: Պետք էր մաս կազմել հայ ժողովրդի ճակատագրին: Այդպես որոշեցին հազարավոր մարդիկ, բայց, կարծում եմ, ճիշտ էին նրանք, ովքեր հասկացան, որ դա առանձին-առանձին անել հնարավոր չէ: Պետք է գտնել մի ուժ, որի միջոցով կինքնակազմակերպվես, կդառնաս այդ ուժի մաս, կբազմապատկես սեփական հնարավորություններդ: Ես այդ ուժը գտա՝ Հայ Յեղափոխական Դաշնակցությունը: Դա ինձ համար հեշտ էր, որովհետև հայրս, լինելով վտարանդի, հակակոմունիստական պայքարի առաջնորդներից, դաշնակցական էր: Այդ իմաստով իմ ճանապարհը համեմատաբար հեշտ գտնվեց:

 

Վահան Հովհաննիսյան. Երեք հասակ

10841719_10205349310149735_752150079_n

 

10888260_10205349310069733_640904721_n

 

10899695_10205349309949730_1707495234_n

 

 

- Այսինքն, Ձեզ մոտ որոշակի գաղափարախոսություն ձևավորվել էր դեռ ընտանիքո՞ւմ:

 

– Մեր ընտանիքում հակասովետական տրամադրությունները փոխանցվել են սերնդեսերունդ: Այսինքն, այնպես չէ, որ հանկարծ Սոլժենիցին կարդացի ու ամեն ինչ հասկացա: 10-րդ դասարանում էի, երբ հայրս գնաց: Բայց, կարծում եմ, որ եթե մարդը 1970-ականների սկզբին չէր հասկացել, թե ինչ հրեշավոր ռեժիմ է սովետական ռեժիմը, ուրեմն մինչև հիմա էլ երևի չի հասկացել: Իսկ ես արդեն այն ժամանակ հասուն երիտասարդ էի, և հորս ու քեռուս տված դաստիարակությունն ինձ հասկացրել էր, որ Սովետական Միությունն անխուսափելիորեն վերանալու է քարտեզից, և որ Հայաստանը պետք է ամրապնդվի՝ սեփական, ինքնուրույն ճանապարհը գտնելու և չխորտակվելու համար: Ցավոք, կոմֆորտի մեջ ապրած նոմենկլատուրային էլիտան «պերեստրոյկայի» ժամանակ և ավելի ուշ չկարողացավ կատարել պատմականորեն իրեն վերագրված դերը: Արդյունքում, էլիտա դարձան մարդիկ, որոնք դրան բոլորովին պատրաստ և արժանի չէին, և մենք մինչև հիմա ազգային էլիտայի փնտրտուքի մեջ ենք:

 

- Արդյոք կարելի՞ է ենթադրել, որ Դուք մեծացել եք ոչ «կոմֆորտի մեջ»:

 

– Ոչ, ես էլ եմ կոմֆորտի մեջ մեծացել: Մենք բոլորովին վատ չենք ապրել, որովհետև պապերս, նախապապերս բարձրակարգ մասնագետներ են եղել՝ շինարարներ, ինժեներներ, զինվորականներ, և բոլորն էլ բարեկեցիկ կյանքով են ապրել: Իհարկե, Ստալինի ժամանակ շատերը գնդակահարվել, աքսորվել են, բայց, ի վերջո, դաստիարակված, մտավորական մարդիկ են եղել: Հայրս, օրինակ, գիտությունների դոկտոր էր և այն ժամանակների համար շատ բարձր աշխատավարձ էր ստանում: Մենք վատ չենք ապրել: Դա չէր պատճառը, որ մենք չէինք սիրում Սովետական Միությունը: Մենք քույր-եղբայրներով բոլորս բարձրագույն կրթություն ենք ստացել: Դա ընտանեկան դաստիարակության հետևանք էր: Մենք շատ լավ գիտակցում էինք, որ իր արատների հետ միասին՝ Սովետական Միությունը լավ կրթական համակարգ ուներ: Եթե մարքսիզմ-լենինիզմները, գիտական կոմունիզմները դեն գցեիր, մասնագիտական կրթությունը վատը չէր: Այդ առումով ես բողոքելու տեղ չունեմ: Եթե ասեմ, որ հորս գնալուց հետո ես հետապնդվել եմ, դա էլ ճիշտ չի լինի: Բայց ես երբեք իմ անձնական բարեկեցությունն ազգային առաջընթացի հետ չեմ կապել: Այսինքն, եթե դու լավ ես ապրում, ապա դա չի նշանակում, որ երկիրդ ու ժողովուրդդ էլ են լավ ապրում: Լավ կլինի, որ դա հասկանան նաև այսօրվա լավ ապրողները:

 

Հայրը՝ Էդ. Հովհաննիսյանը:

 

10886453_10205349312429792_251050751_o

 


- Պրն Հովհաննիսյան, ինչպե՞ս ընտրեցիք Ձեր մասնագիտությունը:

 

– Ես մանկության տարիներից էլ ուզեցել եմ պատմաբան դառնալ: Ինձ սկզբում ավելի շատ հետաքրքրում էր միջնադարը: Երբ ինստիտուտն ավարտելուց հետո վերադարձա Հայաստան (Մոսկվայում եմ ավարտել), ցանկացա աշխատել և զբաղվել միջնադարյան Հայաստանի, հատկապես՝ Կիլիկյան թագավորության ժամանակաշրջանով: Ի դեպ՝ երբ ավելի վաղ ես Հայաստանում փորձեցի պատմության ֆակուլտետ ընդունվել, «ամենավերևից» պահանջ եկավ, որ պատմության մեջ չմտնեմ, քանի որ դեսիդենտի որդի եմ: Ես ստիպված ընդունվեցի բանասիրական ֆակուլտետ, բայց որպեսզի հետո անեմ այն, ինչ ուզում եմ, տեղափոխվեցի Մոսկվա: Երբ վերադարձա՝ միջնադարի ուսումնասիրությունն էլ առջևս փակեցին, ասացին, որ այնպիսի բան ընտրեմ, որը հեռու լինի մեր ժամանակներից, որպեսզի «դասակարգային պայքար» չլիներ: Ես ընտրեցի հնագիտությունը՝ բրոնզե դարը: Ոտք ու ձեռքով մտա դրա մեջ և հասկացա, որ դա աշխարհում ամենալավ մասնագիտությունն է:

 

- Ասում են՝ հիանալի հնագետ եք:

 

– Ինչպես ցանկացած գիտնական, հնագետը կարող է լինել տաղանդավոր, ջանասեր: Հնագիտության մեջ բախտն էլ նշանակություն ունի: Ես մի քիչ էլ բախտավոր եմ եղել: Բախտն, իհարկե, երկնքից ընկած նվեր չէ, պետք է կարողանաս այն մասնագիտորեն ճիշտ օգտագործես: Վատ հնագետ չեմ եղել, բայց, կարծում եմ «հիանալի» բառը գիտնականին բնորոշելու համար ճիշտ բառ չէ:

 

- Ի՞նչ հայտնի պեղումներ ունեք:

 

– Ես տարբեր տեղեր եմ պեղումներ արել. Հարավային Հայաստանում, հատկապես՝ Վայքում, Դիլիջանի շրջակայքում, Սևանի ավազանում: Սակայն ամենակարևոր հուշարձանը, որի պեղումները ղեկավարել եմ, եղել է հայտնի Քարաշամբի դամբարանադաշտը՝ Երևանից 30 կմ հյուսիս՝ Հրազդան գետի հունով: Այդ դամբարանադաշտի նյութերը մինչև հիմա դեռ ամբողջությամբ հրապարակված չեն: Այնպիսի ֆանտաստիկ հուշարձան էր, որ պետությունը նույնիսկ որոշեց դրա մի մասը դարձնել արգելանոց և դեռ չպեղել, հետագայում ավելի նոր ու կատարելագործված տեխնիկաների միջոցով շարունակել: Եվ հիմա այդպես էլ մնում է: Դամբարանադաշտի տարածքը կառուցապատման տակ էր: Մենք շինարարների հետ կոնֆլիկտներով կարողացանք դադարեցնել շինարարությունը: Ես նույնիսկ ստիպված եղա Ավանի դպրոցի աշակերտներին պառկեցնել դամբարանաթմբի վրա, որ տրակտորները կանգնեն: Դրանից հետո մենք ստացանք պեղումների թույտվություն, արգելեցինք շինարարությունը և սկսեցինք աշխատանքները, որոնք այնպիսի արդյունքներ տվեցին, որ 1940-ականներից սկսած՝ ամբողջ Հարավային Կովկասում չեն եղել: Հայտնաբերված գանձերը ներկայումս պահպանվում են Պատմության թանգարանում: Ես դրանք հրապարակել և դրանց հիման վրա պաշտպանել եմ թեկնածուական թեզս:


- Կպատմե՞ք այս գավաթի մասին (նկարում պատկերված գավաթը.- Տ.Թ.):

10899600_10205349296669398_449641244_n

 

– Մ.թ.ա. 22-21-րդ դարերի գավաթ է, որը տեղական արտադրանք է: Այն հրաշալի վիճակում է հայտնաբերվել: Հայաստանում դրա առկայությունը ցույց է տալիս, որ Հայաստանը շատ լուրջ արտադրական և մշակութային կենտրոն է եղել, որը կապեր է ունեցել խեթական աշխարհի և Միջագետքի կենտրոնների հետ: Փաստորեն, արդեն այն ժամանակ Հայաստանի տարածքում ապրել են հնդեվրոպական ցեղեր: Քարաշամբում կային նաև մեծ քանակությամբ ոսկե զարդեր, որոնք նույնպես շատ մեծ հետաքրքրություն էին առաջացրել:

 

- Խոսում են, որ Բորիս Պիոտրովսկին ասել է, թե ափսոսում է, որ հնագետ Վահան Հովհաննիսյանը թողել է հնագիտությունը և դարձել քաղաքական գործիչ:

 

– Պիոտրովսկու հետ մենք բավական մոտ ենք եղել նաև ընտանիքներով: Նա եղել է իմ ղեկավարներից մեկը, երբ ես աշխատում էի «Էրմիտաժում» և Լենինգրադի Արևելագիտության ու Հնագիտության ինստիտուտներում: Ինձ հայտնի չէ, որ նա նման բան է ասել: Բայց եթե որևէ մեկն ասել է դա, ապա ես համաձայն եմ: Ես էլ եմ ափսոսում: Բայց ճակատագիրն է ստիպել: Երբ պատերազմը Ղարաբաղում անխուսափելի դարձավ, ես շատ երիտասարդ չէի, բայց մինչ այդ սովետական բանակում չինական սահմանի վրա հատուկ ջոկատներում էի ծառայել: Զենքին և պատերազմի արվեստին տիրապետում էի: Եթե գիտելիքներ ունես, որոնք քո ժողովրդին այդ պահին պետք են, ուրեմն ընտրության առջև ես՝ «Եթե ոչ՝ ես, ապա ո՞վ»: 1990-ականների սկզբին երկար կաշվե անձրևանոցներով ու սուր փայլուն կոշիկներով կամավորներ էին հայտնվում Ղարաբաղում, ովքեր զենքի ու կռվի մասին բացարձակապես ոչինչ չգիտեին: Նրանց մեջ պոռթկումը, վիրավորված արժանապատվությունը, հայրենասիրությունը, Ղարաբաղը փրկելու ցանկությունը մեծ էին, բայց համապատասխան գիտելիքներ, թե ինչպես անեին դա՝ չկար: Այնպես որ, իհարկե, ափսոս, բայց ուրիշ ելք չկար:

 

- Կպատմե՞ք Ձեր ընտանիքի մասին:

 

– Ամուսնացել եմ 1984թ.: Տղաս հիմա ծառայում է բանակում, սպա է: Ավարտել է ԵՊՀ իրավաբանական ֆակուլտետը: Աղջիկս դեռ տնտեսագիտական ֆակուլտետում է սովորում: Կինս բժշկուհի է, մանկաբույժ-նեյրոֆիզիոլոգ, ժամանակին վերակենդանացման բաժանմունքում է աշխատել: Հիմա չի աշխատում: Այսինքն, աշխատում է բոլորիցս շատ, բայց՝ տանը: Տնային տնտեսուհին ամենատանջված, հալածված և շահագործվող խավն է Հայաստանում:

 

Երկու եղբայրները, եղբոր կինը և մայրը:

 

10886328_10205349317909929_1737294966_o

 

- Ձեր երեխաների մասնագիտությունն ընտրելու հարցում Դուք միջամտե՞լ եք:

 

– Ոչ: Իրենք որոշեցին: Այն տարիներին, երբ նրանք ընդունվում էին, շատ մոդայիկ էին և՛ տնտեսագետի, և՛ իրավաբանի մասնագիտությունները: Ես շատ երջանիկ չէի նրանց ընտրությամբ, բայց բացարձակապես չեմ միջամտել: Օրինակ, կարող էին բժիշկ դառնալ՝ ինչպես կնոջս ողջ ցեղը, բայց չուզեցին:

 

- Դուք ինչպիսի՞ հայր եք: Ձեր երեխաներին ճանաչողները գոհ են նրանց դաստիարակությունից:

 

– Ես՝ որպես հայր, բավական երկար բացակայել եմ նրանց կյանքից. կա՛մ պեղումների եմ եղել, կա՛մ Ղարաբաղում, կա՛մ բանտում կամ խորհրդարանում: Երեխաներիս դաստիարակության մեջ կինս ավելի մեծ դերակատարում ունի, քան ես: Բայց պարկեշտության հիմքերն, այնուամենայնիվ, դրված են եղել ընտանիքում, ինչն ավելի շատ գալիս է ավանդաբար:

 

Գետաշեն, 1991:

 

10876901_10205349321910029_457042273_o

 

– Ազգային ժողովի լրագրողներն ասում են, որ Վ. Հովհաննիսյանը շատ հումորով է, երբեմն՝ սարկազմով:

 

– Հումորի զգացում ունենալը նշանակում է՝ ընդունակ լինել ծիծաղել նաև ինքդ քեզ վրա: Եթե դու ընդունակ ես ծիծաղել միայն ուրիշների վրա, ապա դա սրիկայություն է: Եթե կարող ես քո մեջ, քո շրջապատի մեջ էլ մի քիչ ծաղրելու տարրեր տեսնել, դա արդեն իսկական հումորի զգացում է: Բարեբախտաբար, իմ աչքերն ամեն ինչի վրա են բաց, ոչ միայն ուրիշի թերությունների: Բայցևայնպես, մեր ԱԺ-ի (և ընդհանրապես՝ մեր հասարակության) կյանքը հումորի կիրառման շատ տեղեր է տալիս: Հումորով ավելի շատ արատներ կարելի է բուժել, քան գոռալով, լուրջ դեմք ընդունելով և սեփական «ես»-ն այդ ձևով պարտադրելով: Բայց ես երբեք ոչ ոքի չեմ վիրավորում: Նույնիսկ, երբ խոսքերիս մեջ սարկազմ կա, երբեք այնպես չեմ անում, որ ինչ-որ կոնկրետ անձ վիրավորվի: Եթե ինչ-որ մեկին ուզում եմ վիրավորել, այլևս հումորը վերջանում է: Ես ասում եմ ճակատին: Երբ հումոր եմ անում, այնպես եմ անում, որ մարդն իրեն վատ չզգա, այլ ինքն էլ ինձ հետ միասին գնահատի իրավիճակը: Հումորը պետք է բոլոր ղեկավարներին: Հայաստանի հասարակության մեջ տեսակետ կա, որ ղեկավարը պետք է լինի անպայման չոր, լուրջ դեմքով, միշտ կոճկված և փողկապով: Ես այդ մոդելը չեմ ընդունում:

 

– ԱԺ-ից կոնկրետ ի՞նչ զվարճալի դեպքեր են տպավորվել Ձեզ մոտ:

 

– Դժվարանում եմ կոնկրետ դեպք հիշել, բայց ինձ համար ամենազվարճալին միշտ հայտարարությունների ժամն է եղել, երբ մի քանի տասնյակ մարդ փորձում են իրենց բեմական արվեստում, և յուրաքանչյուր հայտարարությունից միանգամից հասկանում ես թե՛ մարդուն, թե՛ նրա ուզածը: Մարդիկ կան, որոնք այնպիսի բառեր են օգտագործում, որոնց իմաստը նույնիսկ չգիտեն:

 

Ղարաբաղում:

 

10878712_10205349329750225_1686124558_o

 

– Ի՞նչ հոբբի ունեք:

 

– Երիտասարդ տարիքում նումիզմատիկայով էի զբաղվում, դրամների բավական լավ հավաքածու ունեի, բայց ժամանակ չունենալու պատճառով հիմա դրանց տիրություն չեմ անում: Հիմնական հոբբիս հիմա կարդալն է, այսինքն՝ միշտ է դա եղել: Ի դեպ, ես կարդում եմ երկու տիպի գրականություն՝ գիտական գրականություն և դեդեկտիվներ: Վերջիններս ավելի շատ կարդում եմ, որպեսզի անգլերենը չմոռանամ:

 

– Ի՞նչ օտար լեզուների եք տիրապետում:

 

– Շատ լավ գերմաներեն գիտեի, բայց պրակտիկա չլինելու պատճառով՝ մոռացվեց: Իհարկե, էշը ցեխից կհանեմ, գերմանական քաղաքում միշտ կգտնեմ, թե որտեղ են գարեջուր վաճառում: Գերմաներենին փոխարինեց անգլերենը, որը բավական լավ գիտեմ (Վ. Հովհաննիսյանն անգլերեն սովորել է բանտում.- Տ. Թ.): Անգլիացիներին ավելի լավ եմ հասկանում, քան ամերիկացիներին: Այսինքն, կիրթ անգլերենն ավելի հասկանալի է, քան որևէ տեսակի սլենգ: Ինստիտուտում շատ լուրջ ուշադրություն էին դարձնում լատիներենին: Հայերեն ու ռուսերեն էլ եմ հասկանում… մի քիչ:

 

ՀՅԴ դրոշը բանտում

 

10893681_10205349357110909_1781591466_n

 

 

– Ձեր գրքերի նկատմամբ բծախնդի՞ր եք: Կարդալուց հետո դրանք լա՞վ եք պահում:

 

– Այո, ես լավ գրադարան ունեմ: Պարզապես տեղ չկա դնելու: Տասնյակ արկղերով գրքեր նկուղում ունենք: Բավական նորմալ գրադարան է: Լուրջ գեղարվեստական գրականություն հիմա քիչ եմ կարդում: Ինչ որ պետք է, ես ժամանակին կարդացել եմ:

 

– Իսկ հիմա ի՞նչ եք կարդում:

 

– Ջարեդ Դայմոնդի շատ հետաքրքիր ուսումնասիրությունը, որը փորձում է պատասխանել, թե ինչու համեմատաբար հավասար պայմաններում իրենց սկիզբն առած ազգերի մի մասը զարգացել է, մյուսն անհայտացել կամ դոփում է տեղում:


– Կանանց հաճա՞խ եք հաճոյախոսություններ անում:

 

– Ամեն հնարավոր պահի, իհարկե, եթե նրանք դրան արժանի են: Հաճոյախոսությունը պետք է սուտ չլինի: Որովհետև կինն այդ հարցում միշտ էլ մեզանից մի քանի անգամ ավելի խելոք է: Եվ եթե նա զգում է, որ դու ուղղակի կեղծավորություն ես անում, ապա նրա՛ն էլ է տհաճ, քե՛զ էլ: Ուստի դու պետք է ասես առնվազն 70% ճշմարտությունը:

 

– Երաժշտություն սիրո՞ւմ եք:

 

– Շատ: Ես շատ եմ սիրում Շտրաուս, Շոպեն, Մոցարտ: Եվ շատ եմ սիրում ռոք: Ջազ այդքան չեմ սիրում, թեև հիմա մոդայիկ է դարձել, որովհետև երկրի նախագահը ջազ է սիրում: Ուստի հիմա ցանկացած կթվորուհի Հայաստանում պաշտոն զբաղեցնելուց հետո սկսում է ջազ սիրել: Ես՝ ոչ:

 

– Մարդկային արժեքներից ի՞նչն եք սիրում:

 

– Կախված սեռից: Եթե լուրջ խոսենք, ապա՝ խելքը: Խելքը, այլ ոչ թե բճությունը: Անգլերեն լավ տերմին կա՝ street smart, այսինքն՝ փողոցի խելոքը: Կա ճարպիկ խորամանկություն, խելք և իմաստություն: Վերջինս բոլորից պահանջել չես կարող, բայց խելքն ու պարկեշտությունը պետք է լինեն: Մնացածն ինքն իրեն կստացվի:

 

– Կանանց մեջ խելքը սիրո՞ւմ եք:

 

– Պատկերացրեք՝ այո: Տղամարդիկ կանանց առաջին հայացքով ուսումնասիրում են հատուկ ուշադրություն դարձնելով առանձին բարեմասնություններին: Ոմանք սկսում են կրծքերից, ոմանք՝ ոտքերից: Բայց հետո դրան պետք է գումարվի խելքը, որ մարդու հետ հաճելի լինի խոսել, իրար հասկանալ: Իհարկե, վտանգավոր է, որ կինը և՛ խելացի է, և՛ գեղեցիկ:

 

Կնոջ հետ:

10884541_10205349362191036_1399965781_n

 

– Ինչո՞ւ:

 

– Որովհետև դու դառնում ես նրա գեղեցկության ստրուկը և չես կարողանում հակակշռել քո խելքով: Եվ նա քեզանից ուժեղ է դառնում:

 

– Ձեր և մեր սերնդի արժեքային համակարգերը շա՞տ են տարբեր:

 

– Ձեզ կարող եմ ասել մի տարօրինակ բան: Մեր երիտասարդության տարիներին Հայաստանը շատ ավելի ազատ էր, մեր սերունդը բացարձակապես կաղապարված չէր՝ ո՛չ տղաները, ո՛չ աղջիկները: Իհարկե, որոշ սահմանափակումներ կային և դրանք խորքային էին՝ կապված ներքին համեստության և դաստիարակության հետ: Իսկ այսօր արտաքին սանձարձակությունը զուգորդվում է կաղապարվածության և արտաքին գռեհիկ դրսևորումներ ունեցող ձևական սահմանափակումներով: Օրինակ, ես շատ եմ նկատել կամ լսել երիտասարդ սերնդի ներկայացուցիչներից, որ եթե տղան աղջկա հետ պետք է ժամադրվի, ապա պետք է անպայման այդ աղջկա եղբորը զանգի, հարցնի՝ ուրիշ տղա չկա՞ շրջակայքում: Մեր ժամանակ այդպիսի բան չկար. կարող էր կռիվ էլ լինել, բայց հարաբերությունների մեջ արտաքին ձևական սահմանափակումներ չկային: Միգուցե ես սխալվում եմ: Բոլորն էլ, հասնելով 50 տարեկանի, կարծում են, որ իրենց սերունդն ավելի լավն էր: Բացի այդ, այսօր երիտասարդների մի տեսակ կա, որոնց իմ ժամանակ կարող էիր հանդիպել միայն Երրորդ մասում: Հիմա նրանք ամենուրեք են: «Ամենուրեք» ասելով՝ ես նկատի ունեմ նաև իշխանության էշելոնները: Որովհետև «էլիտա» դարձան պատահական մարդիկ և սկսեցին թելադրել իրենց ճաշակը մարդկային հարաբերությունների, երաժշտության, նկարչության, ճարտարապետության և այլնի մեջ: Այսինքն՝ ալեկոծության արդյունքում տիղմը բարձրացավ ջրի մակերես:

 

Ընկերների հետ:

 

10841572_10205349365111109_544806123_n

 

– Իսկ ինչպե՞ս է պետք պայքարել դրա դեմ:

 

– Հայտնի անեկդոտ կա: Մի երիտասարդ, բարոնետի կոչում նոր ստանալով, Չերչիլին հարցնում է. «Ինչո՞ւ իմ նկատմամբ վերաբերմունքը նույնը չէ, ինչ՝ Ձեր նկատմամբ: Չէ՞ որ ես էլ եմ ազնվական»: Չերչիլը պատասխանում է. «Որովհետև դրա համար պետք էր Օքսֆորդի համալսարանն ավարտել»: Երիտասարդը, թե՝ «Բայց ես ավարտել եմ…», Չերչիլն ասում է. «Ձեզ չէ, Ձեր պապին էր պետք…»: Այսինքն, այս առումով մեր ժողովուրդը դեռ առաջին սերնդի ազգ է: Սերնդափոխության խնդիր է: Միշտ էլ տարբեր հասարակություններում հանկարծ հարստացած մարդիկ միանգամից չեն սովորում, որ, օրինակ, աղբը պետք է թափել ոչ թե աղբարկղի կողքը, այլ մեջը… Նրանք դա երբեք չեն սովորի, բայց նրանց երեխաներն ու թոռները՝ թերևս…

 

Ասուլիսում՝ հերթական հումորն անելիս:

 

10881314_10205349365511119_1065565939_n (1)

 

Զրուցեց Տիգրան Թոմիկյանը