կարևոր
0 դիտում, 11 տարի առաջ - 2013-06-20 13:55
Մշակույթ

Հայաստանի բնակչության 37 տոկոսն ընդհանրապես գիրք չի կարդում

Հայաստանի բնակչության 37 տոկոսն ընդհանրապես գիրք չի կարդում

Այսօր Խնկո Ապոր անվան ազգային մանկական գրադարանում, «Գրքի հարթակ» նախագծի շրջանակներում, անցկացվեց ընթերցանության ոլորտի ուսումնասիրության արդյունքների հանրային քննարկում:

 

Ծրագրի տեղական համակարգող, ՀԱԱ գործադիր տնօրեն Վահան Խաչատրյանի խոսքերով՝ ուսումնասիրության նպատակը «ընթերցանության ճգնաժամի» հետազոտությունն է և հրատարակչությունների, գրադարանների, դպրոցների համագործակցությունն՝ ի նպաստ ընթերցանության սովորույթի զարգացման:

 

«Ուրախ եմ, որ քննարկումը տեղի է ունենում Ընթերցողի արձանի հարևանությամբ, և հենց ընթերցողի խորհրդավոր բացակայությունն այս արձանի մեջ հիմք է տալիս քննարկել ընթերցանության մակարդակը Հայաստանում»,- ասաց արձակագիր, դրամատուրգ Դավիթ Մուրադյանը:

 

Ընթերցանության ոլորտի ուսումնասիրությունն իրականացրել է «Սենսեյ» մարկետինգի ակադեմիան: Ըստ ուսումնասիրության արդյունքների՝ Հայաստանի բնակչության 37%-ն ընդհանրապես գիրք չի կարդում իսկ հարցվածների 44%-ը պատասխանել է, որ վերջին 5 տարում սկսել է ավելի քիչ կարդալ: Ավելի քիչ կարդացող խմբի 70%-ն ամուսնացածներն են, որպես ընթերցանության խոչընդոտ է նշվել ժամանակի պակասը: Ընթերցանության հիմնական տարիքը միջին դպրոցական տարիքն է՝ 10-16 տարեկան:

 

Վերջին հինգ տարիների ընթացքում ավելի շատ է սկսել կարդալ բնակչության ընդամենը 14%-ն, ընդ որում 38%-ը՝ դրդված ուսումնական ընթերցանության անհրաժեշտությունից: Ուսումնասիրության արդյունքների համաձայն՝ ավելի շատ սկսել են կարդալ ուսանողները՝ 64%-ը իգական սեռի ներկայացուցիչներ: Հարցվածների ընդամենը 6%-ն է գրքերի մասին տեղեկատվություն ձեռք բերում գրախանութներից: Պարզվում է` Հայաստանի 67%-ը չի հաճախում գրադարաններ: Հաճույքի համար կարդում է մեր բնակչության 52,4, ինքնակրթության համար՝ 43,5, իսկ մասնագիտական գիտելիքներ ձեռք բերելու համար 20,6%-ը:

 

Հայաստանի բնակչության 87%-ը նախընտրում է դասական արձակ ստեղծագործություն կարդալ, մասնավորապես՝ հայերեն լեզվով վեպ: Երկրորդ ամենաշատ ընթերցվող լեզուն ռուսերենն է: Թեև վերջին շրջանում ավելացել են էլեկտրոնային գրքեր ընթերցողները, այնուամենայնիվ, 78%-ը նախընտրում է կարդալ տպագիր գիրք:

 

Խնկո Ապոր անվան ազգային մանկական գրադարանի տնօրեն Ռուզաննա Տոնոյանը քննարկման ժամանակ կարևորեց մանկապատանեկան տարիքի ընթերցանության բարելավումը: «Յուրաքանչյուր այսպիսի նախագիծ պետության աջակցության կարիքն ունի: Պետք է անդրադառնալ դասագրքերի բովանդակությանն ու մատչելիությանը, քանի որ դա ևս երեխաներին ընթերցանության տրամադրելու նախադրյալ է»,- ասաց նա:

 

Ռուզաննա Տոնոյանն ասաց, որ երեխաներն ամենաշատը կարդում են Թումանյանի հեքիաթները, «Բուկինիստ» գրախանութի տնօրեն Խաչիկ Վարդանյանն էլ հաստատեց, որ Թումանյանի հեքիաթներն ամենաշատ վաճառված գրքերից են:

 

Վ.Բրյուսովի անվան ՊԼՀ դասախոս Դավիթ Գյուրջինյանը նշեց այն երեք կետերը, որոնց միջոցով պետք է ժամանակակից մարդուն մոտեցնել ժամանակակից գրականությանը. «Պետության աջակցություն՝ դպրոց, ընտանիք և ԶԼՄ, այս առումով հատկանշական է «Արմնյուզ» հեռուստատեսության «Իմ գրադարանը» հաղորդումը, որը հեռուստադիտողին թույլ է տալիս հյուր գնալ մեկի տուն և իմանալ, թե ինչ է կարդում նա»:

 

Քննարկմանը ներկա էր նաև ՀՀ մշակույթի նախարարության վարչության պետ Սեյրանուհի Գեղամյանը: «Այսօր մենք մեր ձեռքի տակ ունենք այնպիսի ուսւոմնասիրություն, որը ոչ միայն մտորելու առիթ պետք է տա, այլև օգնի ընթերցանության մակարդակը բարձրացնելու լուծումներ գտնել»,- ասաց նա:

 

ՀՊՄՀ դասախոս, Ընթերցանության հանրապետական մրցույթների համակարգող Լիլիթ Տեր-Գրիգորյանը ևս կարևորեց պետական աջակցությունը՝ նշելով. «Եթե 1983թ. դպրոցներում մայրենի լեզվին հատկացվում էր 11 ժամ, ապա այսօր՝ ընդամենը 7 ժամ: Ստացվում է՝ տարեկան 120 ժամ երեխան զրկվել է մայրենի լեզվից, մինչդեռ նոր սերնդի մեջ ընթերցանության հանդեպ սեր արթնացնելու և զարգացնելու համար պետք է սկսել հենց այստեղից»:

 

Աղբյուրը` books.am