Փոխարժեքներ
22 11 2024
|
||
---|---|---|
USD | ⚊ | $ 389.76 |
EUR | ⚊ | € 406.4 |
RUB | ⚊ | ₽ 3.79 |
GBP | ⚊ | £ 488.37 |
GEL | ⚊ | ₾ 142.31 |
Երևանում շարունակվում է «Փարկինգ սիթի սերվիս» ՓԲԸ-ի կողմից քաղաքի փողոցները տեսանկարահանող սարքավորումներով, ճանապարհային նշաններով և համապատասխան գծանշումներով զինելու, այսպես ասած` ավտոկայանատեղիների կահավորման գործընթացը: Մինչև 2014-ի ավարտը քաղաքում նախատեսված է կահավորել 20 հազար ավտոկայանատեղի:
Սակայն պարզվում է, որ նախորդ տարի հիմնադրված ընկերությունը, բացի իր հիմնական գործառույթից, այն է` Երևանում քաղաքակիրթ ավտոկայանատեղերի կազմակերպում, այլ լիազորություն էլ ունի. ընկերությունը, Երևանի ավագանու Ն561 որոշմամբ, իրավունք է ստացել կարգազանց վարորդների մեքենաները տեղափոխել սեփական տուգանային հրապարակ: Մի գործառույթ, որը մինչ այժմ վերապահված է եղել միայն ՀՀ ոստիկանությանը:
Ընկերությունը հստակ սահմանում է, որ եթե ավտոտրանսպորտային միջոցը, առանց տուրքի վճարման, ավտոկայանատեղիում կայանել է 48 ժամից ավելի, ապա ավտոկայանատեղիի կազմակերպիչն իրավունք ունի տվյալ մեքենան իր ուժերով տեղափոխել դրա համար նախատեսված հատուկ տարածք: Ավելին` հատուկ տարածքում տրանսպորտային միջոցի պահման համար տուրքը վճարվում է, Երևանի ավագանու որոշմամբ, յուրաքանչյուր ժամի և օրվա համար սահմանված դրույքաչափի եռապատիկի չափով:
Հատկանշական է, որ ընկերությանը տրված այս գործառույթի մասին մինչև սեպտեմբերի 1-ը հանրությունը տեղյակ չի եղել: Եվ ընդհանրապես վճարման նոր համակարգի մասին հասարակության իրազեկվածության մակարդակը շատ ցածր է: Բանն այն է, որ մինչև նոր համակարգի կիրառումը Երևանի քաղաքապետարանը և մասնավոր ընկերությունը բնակիչներին իրազեկելու գործընթացը միմյանց վրա էին բարդում: Քաղաքապետարանի նման կեցվածքն ինչ-որ տեղ իր բացատրությունն ունի. ավտոկայանատեղիների համար պետական տուրքի վճարումից ստացված հասույթի միայն 30 % է բաժին ընկնում նրանց, իսկ մնացած 70 %-ը փոխանցվում է «Փարկինգ սիթի սերվիսին»:
Ի դեպ, քաղաքացիներին իրազեկելու գործում իրենց չեն արդարացնում նաև տեղեկատվական վահանակները, որոնց մի մասն ակտիվիստներն արդեն հասցրել են նկարազարդել:
Հետաքրքրական է նաև այն, որ այս օրերին շատ վարորդների, ովքեր զանգահարել են «Փարկինգ սիթի»` կայանատեղիի վճարման մասին տեղեկություն ստանալու, պատասխանել են, որ այդ տեղում կարող են վճարում չկատարել, քանի որ դեռևս տեսախցիկներ տեղադրված չեն:
Այն, որ վճարման համակարգը ներդրվել է առանց որևէ լուրջ ուսումնասիրության, պարզից էլ պարզ է: Ամենապարզ հաշվարկները վկայում են, որ մեր երկրում 50 տարեկանից բարձր քաղաքացիների կեսից ավելին դժվարանում է օգտվել տեղեկատվական տեխնոլոգիաներից: Իսկ նոր համակարգը թույլ է տալիս վճարում կատարել բացառապես sms վճարմամբ, բանկային և վճարահաշվարկային կազմակերպությունների միջոցով, էլեկտրոնային եղանակով:
Ի դեպ, Հայաստանի առաջատար բջջային օպերատորներից մեկը` «Օրանժ Արմենիա» ընկերությունը, երկար ժամանակ չէր պատասխանում «Փարքինգ Սիթի Սերվիս» ընկերության `orange-ի միջոցով ավտոկայանատեղերի համար վճարումներ կատարելու առաջարկությանը: Այս հանգամանքը լուրջ գլխացավանք կարող էր առաջացնել «Փարքինգ Սիթիի» համար, քանի որ «Օրանժի» բաժանորդները չէին կարողանա վճարումներ կատարել: Նոր համակարգի ներդրումից միայն 3 օր անց ընկերությունը համաձայնեց համագործակցել օպերատորի հետ:
Թեև բանկերում հավաստիացնում են, որ քաղաքացիներին` տեխանձնագրերով ներկայանալու դեպքում, արագ կսպասարկեն, սակայն կան բազմաթիվ մեքենաներ, որոնց տեխանձնագրերում գրանցված համարը չի համապատասխանում մեքենայի փաստացի համարին (օրինակ` դեղին համարներով մեքենաներից շատերը):
Մեկ այլ հանգամանք ևս` համակարգը գործում է միայն կանխավճարային եղանակով: Այսինքն` քաղաքացին պարտավոր է վճարումը կատարել նախապես: Թեեւ 5 րոպե կայանելու համար գումար չի գանձվում, սակայն 1 ժամվա համար վճարվելիք 100 դրամը կարող է շատ արագ վերածվել 5000 դրամ տուգանքի, եթե, իհարկե, քաղաքացին չկարողանա արագ կողմնորոշվել և գումարը փոխանցել նախապես: «Ավտոտրանսպորտային միջոցների կայանատեղերի տեղական տուրքի մասին» ՀՀ օրենքի համապատասխան հոդվածում նշվում է, որ վճարման պարտավորությունը ծագում է կայանման պահից: Նկատենք, սակայն, որ կայանման պահից հետո միայն կարող է պարզ դառնալ վճարման չափը: Իսկ տուրքի վճարման հստակ վերջնաժամկետը սահմանված չէ:
«Իրազեկ և պաշտպանված սպառող» ՀԿ-ի նախագահ Բաբկեն Պիպոյանի խոսքով` իրականում հնարավոր էր այս գործընթացն այնպես կազմակերպել, որ հանրությունը շնորհակալություն հայտներ, այլ ոչ թե դժգոհեր: Օրինակ, ըստ նրա` սկզբում գծանշումներ պետք է կատարվեին այն վայրերում, որտեղ բնակիչները նախկինում էլ էին վճարում կատարում, այլ ոչ թե այն փողոցբներում, որտեղ երբևէ հսկիչներ չեն եղել: Կազմակերպությունն անգամ հարցում է իրականացրել 50 տաքսի ծառայությունների շրջանում և պարզել, որ միայն 3 տաքսի ծառայությունում են տեղյակ, թե ինչ ասել է կանխավճարային համակարգ, իսկ ներդրված նոր համակարգից շատերն անտեղյակ են:
Նշենք նաև, որ քաղաքապետարանի այն հավաստիացումները, թե «Փարքինգ Սիթիի» հետ կնքված պայմանագիրը կարճաժամկետ է, չի համապատասխանում իրականությանը: Ընկերությունը քաղաքացիներին կսպասարկի առաջիկա 7 տարիներին:
Այս ամենից կարելի է ենթադրել, որ Երևանի քաղաքապետարանի և մասնավոր ընկերության նպատակը մեկն է` զզվեցնել քաղաքացիներին և համոզել, որ լավագույն տարբերակը տարեկան 12 հազար վճարելն է, ինչը հնարավորություն կտա ողջ տարին մեքենան ցանկացած վայրում ազատ կայանել` խուսափելով ամենօրյա վճարումների գլխացավանքից և տուգանվելու վտանգից:
Իսկ ստեղծված իրավիճակում միակ ելքը, թերևս, օրենքը փոփոխության ենթարկելն է, ինչը պակաս իրատեսական է: Մնում է միայն` որքան հնարավոր է շատ իրազեկել քաղաքացներին վճարման համակարգի մասին, որպեսզի հնարավոր լինի տուգանքներից խուսափել, և թույլ չտալ մասնավոր ընկերությանը մեր գրպանի հաշվին հարստանալ:
Թագուհի ՄԵԼՔՈՆՅԱՆ