Փոխարժեքներ
22 11 2024
|
||
---|---|---|
USD | ⚊ | $ 389.45 |
EUR | ⚊ | € 409.74 |
RUB | ⚊ | ₽ 3.86 |
GBP | ⚊ | £ 491.95 |
GEL | ⚊ | ₾ 142.08 |
Արցախի Հանրապետության Ազգային =ողովի «Հայ հեղափոխական դաշնակցություն» խմբակցության հարցերն ու առաջարկները՝ ԱՀ 2022թ. բյուջեի նախագծի վերաբերյալ.
-2022թ. բյուջեի օրենքի նախագծի 6-րդ հոդվածում ընթացիկ ծախսերի թիվը սխալ է գրված`166317708.4-ի փոխարեն 166917708.4 է գրված:
-Պետական բյուջեի հաշվին ֆինանսավորվող ծրագրերի, այդ թվում գիտական, արդյունքները ունենո՞ւմ են արդյոք ներդրման տեղեկանքներ: Ինչպե՞ս է վերահսկվում դրանց արդյունավետությունը:
-Առողջապահական պետական նպատակային ծրագրերը 2022թ. ոչնչով չեն տարբերվում նախորդ տարիների ծրագրերից, համաճարականաբանական հատուկ ծրագրերում նոր կորոնավիրուսի գծով ոչ մի միջոցառում նախատեսված չէ: Միայն ներկայացված են հակածխախոտային գործողության, մալարիայի, ՄԻԱՎ-ի, իմուն կանխարգելման ծրագրերը:
-Ինչո՞վ է պայմանավորված 2020թ. համեմատ 2021թ. հաշմանդամների թվի աննշան փոփոխությունը` 3.03%-ով աճը, 2020թ. պատերազմը չի՞ փոխել պատկերը:
-2022թ. զբաղվածության պետական ծրագրերի արդյունքների թվարկման 4-րդ կետում նշված է գործատուներից ստացված և հավաքագրված չկրկնվող թափուր աշխատատեղերի թվի աճ, այսինքն՝ խրախուսվո՞ւմ են թափուր աշխատատեղեր ունենալը, չէ՞ որ դա ենթադրում է աշխատաշուկայի դիսֆունկցիա:
-Որքա՞ն արդյունավետ են գնահատում զբաղվածության կարգավորման պետական ամենամյա ծրագրերը: Դրա արդյունքում որքա՞ն է նվազել ոչ պաշտոնական գործազրկության մակարդակը, ասենք՝ 2020թ. կամ 2021թ. աշխատանքի է տեղավորվել ընդամենը 8 հոգի (ծրագրի 10-րդ կետ), ի՞նչ են տալիս ուսուցման ծրագրերը, ինչպե՞ս է որոշվում դրա բովանդակությունը: Ինչո՞ւ է հատկապես տեղահանված համայնքների՝ նախկինում պաշտոն զբաղեցրած անձանց համար զբաղվածության ծրագիր մշակվում և իրականացվում: Անհրաժե՞շտ է նմանօրինակ ծրագրեր կազմել հասարակության բոլոր շերտերի համար (ծրագրի 9-րդ կետ):
-ՓՄՁ աջակցության պետական ծրագրերը տարիներ շարունակ չեն փոխվում, նախորդ տարվա համեմատ փոփոխությունը միայն տարեթիվն է: Որպես ծրագրի արդյունք ակնկալվո՞ւմ է ավելացնել ՓՄՁ-ի կշիռը ՀՆԱ-ում, դրանց թվաքանակը և նոր աշխատատեղերը: Նպատակահարմար է ներկայացնել բոլոր նշված թվերի դինամիկան: Ինչպե՞ս եք իրականացնելու ՓՄՁ-ի արտաքին տնտեսական գործունեության ընդլայնումը (ծրագրի 2-րդ նպատակ): Կամ, ի՞նչ եք ենթադրում բիզնես ենթակառուցվածքների ծառայություններից օգտվելու հնարավորության ընդլայնում ասելով:
-ՓՄՁ-ի գործունեությունը խոչընդոտող գործոնների վերաբերյալ ինչ-որ հետազոտություն, կատարված աջակցության ծրագրերի ազդեցության գնահատում երբևէ կատարվել է, եթե այո, արդյունքներն անհրաժեշտ է ներկայացնել:
-Պետական պարտքի գծով ծախսերն աճել են 4.8 անգամ (4.0 մլն փոխարեն 2022թ. 19.0 մլն դրամ): Ազգային անվտանգության ծախսերն աճել են 3.1 անգամ: Ճանապարհային տրանսպորտի ծախսերն աճել են 4 անգամ: Անվտանգային համակարգն ամրացնելու համար անհրաժեշտ է ավելի շատ ծրագրեր իրագործել:
-2022թ. բյուջետային ուղերձից հանվել է Արդյունաբերական քաղաքականության հատվածը և որևէ միջոցառում տնտեսության ամենակարևոր ճյուղի զարգացմանն ուղղված չկա:
-Նախատեսվում է արտահանման գործարքներ իրականացնող հարկատուների ԱԱՀ-ի գումարների վերադարձի ուսումնասիրությունը իրականացնել առաջնահերթորեն, նման խնդիր կա՞ մեր տնտեսությունում, տարվա ընթացքում քանի՞ նման դիմում է քննարկվում և արդյոք օրենքով սահմանված ժամկետներում վերադարձը չի՞ ապահովվում: Ինչպե՞ս եք նախատեսում բարձրացնել հարկ վճարողներին հարկային մարմնի կողմից մատուցվող ծառայությունների որակը:
-2021թ. ՊԲ մասին օրենքի համաձայն՝ կանխատեսվել է ՀՆԱ-ի 25% անկում, փաստացի 6 ամսվա կտրվածքով այդ կանխատեսումը որոշակի շեղումով իրականություն է դարձել: Այդ պայմաններում, ըստ ներկայացված տվյալների, հարկային եկամուտների ծրագրված 17.0 մլրդ դրամի փոխարեն 9 ամսվա կտրվածքով հավաքագրված «Հարկերի և տուրքերի» գումարն արդեն գերազնցել է տարվա ցուցանիշը ավելի քան 25%-ով: Ինչո՞վ եք բացատրում 2022թ. 8% տնտեսական աճի պարագայում հարկային եկամուտների նման աճը: Ըստ ներկայացված նախագծի՝ բյուջետային եկամուտների հարաբերակցությունը ՀՆԱ-ին 2022թ. կկազմի 15.3%, ինչո՞ւ այդքան քիչ, եթե 2021թ. 9 ամսվա կտրվածքով ունենք 18.2% ցուցանիշ:
-2022թ. 8% տնտեսական կանխատեսվող աճի ճյուղային կառուցվածքը կարո՞ղ եք ներկայացնել՝ որ ճյուղերի հաշվին է այն ապահովվելու:
-Եկամուտների հարկի գծով մուտքերը 2022թ. նախատեսվել է ավելացնել ընդամենը 14.0 մլն դրամով: Նպատակահարմա՞ր է ներկայացնել համապատասխան հաշվարկը: Նկատենք` միայն պետական բյուջեով նախատեսված աշխատավարձի ֆոնդի աճով և դրույքաչափի նվազեցման հաշվարկով եկամտահարկը կկազմի ավելի քան 500 մլն դրամ:
-Այլ հարկային եկամուտները նախատեսվել են 5.7 մլն դրամ, որն ավելի քան 3 անգամ փոքր է 2020թ. պատերազմական տարվա ցուցանիշներից: Հարկային հսկողության թուլացումն ընթացիկ բացասական էֆեկտներով հանդերձ ապագա թողտվության չի՞ հանգեցնի արդյոք:
-Պետական բյուջեի եկամուտների ընդամենը 1,2% (2020թ. փաստ) կազմող եկամտատեսակի`պետական տուրքի պլանավորումն իրականացված է բավական մանրամասնեցված հաշվարկով, ինչը մյուս եկամուտների (օրինակ ԱԱՀ` կշիռը 29.7%, եկամտահարկ` կշիռը 32.9%) գծով չի կարելի ասել: Ինչո՞վ է դա պայմանավորված:
-Բոլորիս հայտնի է ժամանակավոր կորցրած տարածքների, շրջանների, ազգային հարստության և այլ կարևոր արժեքների մասին: Այս պայմաններում պետական բյուջեից ֆինանսավորվող 484 հաստիքի ավելացումն անհասկանալի ճոխություն է: Ո՞ր կառույցներում են աճել այդ հաստիքները: Որքա՞ն ենք տեղյակ՝ պետական մարմիններում զգալիորեն կրճատվել են գրասենյակային, գործուղման ծախսերը, սակայն ամփոփ թվերն աճել են / գործուղումները`42%-ով, նյութերը` 90.1%-ով/, ինչով են պայմանավորված այդ աճերը:
-Գործող օրենսդրության համաձայն՝ ամեն տարի բյուջեով նախատեսվում է ակցիզային դրոշմանիշների ձեռքբերման ծախսեր (2022թ. 65 մլն դրամ), գիտենք նաև, որ այդ դրոշմանիշների մի մասը ԱՀ կառավարության որոշմամբ հերթական թվագրումով դրոշմանիշների շրջանառության մեջ դնելուց որոշակի ժամանակ հետո փաստացի չի օգտագործվում: Կատարե՞լ եք արդյոք վերլուծություն, ունե՞ք թվեր, հարկ վճարողների ներկայացրած հայտերի և փաստի շեղման հետևանքով որքա՞ն անարդյունավետ ծախս է կատարվում բյուջեից:
-Թշնամու վերահսկողության տակ անցած շրջանների գրադարաններին, թանգարաններին, մշակութային այլ կազմակերպություններին հատկացվող գումարները 2020թ. համեմատ նվազել են, բայց Շուշիի շրջանից, որտեղ առանձին դեպքերում նույնիսկ աճել են։ Ինչո՞վ եք բացատրում:
-2022թ. նախատեսվում է Շուշիի տեխնոլոգիական համալսարանի և Գյուրջյան արվեստի ինստիտուտի համար նորից նյութատեխնիկական բազա ձևավորել: Որքան է 1 ուսանողի հաշվով ծախսը ըստ առանձին պետական ԲՈՒՀ-ի և երբ եք գնահատելու այդ ծախսերի արդյունավետությունը:
-ԱՀ գիտական և գիտատեխնիկական պետական և նպատակային ծրագրով (մաս 3) մշտապես նշվում է գիտամանկավարժական կադրերի պատրաստման ուղղությամբ աշխատանքների մասին, որքանով տեղյակ ենք ասպիրանտների թիվը չի աճում/մինչև 10 ասպիրանտ է վերջին 3 տարիներին/, գիտական աստիճան ունեցողներինը ևս դանդաղ է փոխվում: Ի՞նչ քայլեր են իրականացվում գիտամանկավարժական ոլորտը գայթակղիչ դարձնելու համար:
-2022թ. ԱՀ-ից արտերկրում նպատակային ուսումնառություն ստացող ուսանողների կեցության և ուսման վճարների փոխհատուցման համար 50.0 մլն դրամ է նախատեսված: Ի՞նչ մասնագիտություններով են ուսանում և ի՞նչ ընթացակարգով է որոշվում դրանց նպատակայնությունը: Այդ ուսանողներից քանի՞սն են վերադարձել Արցախ և որ ասպարեզներում են գործունեություն ծավալում:
-Գյուղատնտեսության ոլորտի բոլոր ծրագրերը արտաքին մասնագիտական փորձաքննության ենթակա են, որի արդյունքում կգնահատվի դրանց արդյունավետությունը: Ի վերջո, գյուղհիմնադրամին պետական բյուջեից տրամադրվող այդքան գումարները, որոնք ուղղվում են վարկերի տոկոսադրույքի մասնակի սուբսիդավորմանն, ինչո՞ւ ճյուղում առաջընթաց չեն ապահովում. Վերջին 4 տարիներին ճյուղում անընդատ անկում է, համախառն բերքի ցուցանիշները նախորդ տարվա համեմատ 2021թ. գրեթե կիսվել են, պատկերը նույնն և նաև անասնագլխաքանակի առումով: Ունե՞ք վերլուծություն՝ բյուջեից հատկացվող միջոցներն ինչպես են ազդել պարենային ինքնաբավության մակարդակի, արտահանման կառուցվածքում գյուղմթերքների ծավալների, կշիռների փոփոխության, վերջապես բերքատվության ցուցանիշների վրա, որոնք անընդատ նվազում են:
-Գյուղատնտեսության ոլորտում , «ՓՄՁ աջակցության» միջոցառման շրջանակում նախատեսվել է 400 մլն դրամ հատկացնել գյուղմթերք վերամշակող 20 իրավաբանական և ֆիզիկական անձի` ԱԱՀ-ի փոխհատուցման նպատակով: Նախ, այդ ի՞նչ անձինք են, երկրորդ, «ԱԱՀ-ի մասին» ԱՀ օրենքի 15 հոդվածի 24 կետի համաձայն՝ տեղական հումքի բազայի վրա գյուղմթերքի վերամշակումն ազատվում է ԱԱՀ-ից` կառավարության սահմանած կարգով: Ի՞նչ նորմատիվ ակտի համաձայն եք այդ գումարները բյուջեից տալիս նրանց:
-Ի՞նչ է նշանակում կաթի մթերման համար 130.0մլն դրամի հատկացումը, դա պետական գնում է, եթե այո, ի՞նչ նպատակով է այն օգտագործվում: Այդքան գումարով կգնվի 570.0 հազ.լ կաթ: 80մլն դրամ է նախատեսված խոտհարքների, արոտավայրերի բերքատվության բարձրացման համար: Ցուցանիշների ի՞նչ դինամիկա կա վերոհիշյալ ասպարեզում:
-200.9 մլն դրամ նախատեսված է անասնաբուծական մթերքների և հումքի անվտանգ արտադրության և վերամշակումների համար, ո՞ւմ է հատկացվելու այդ գումարները, մանրամասնեք: Գույքի և սարքավորումների ձեռքբերման համար նախատեսվել է հատկացնել 63 մլն դրամ, ինչ չափորոշիչներով է իրականացվում պետական մարմինների այդ հոդվածով հատկացումները (կան մարմիններ, որոնց տարիներ շարունակ 1.0 մլն դրամ է հատկացվում):
-Բյուջեով նախատեսված հաստիքացուցակի շրջանակում Ստեփանակերտի քաղաքապետարանի աշխատակազմին նկարիչ-դիզայների (մեկ հաստիք) և ԱԺ խմբակցությունների ղեկավարներին օգնականների հաստիքներ տրամադրել:
-Հասարակական կազմակերպությունների ֆինանսավորումը ավելացնել 1 մլն դրամով և այն տրամադրել նկարիչների միությանը:
-Մաս 2-րդում ներկայացված հիմնական մակրոտնտեսական ցուցանիշներ աղյուսակում ներկայացված 2020թ. ՀՆԱ և նույն տարվա 1 շնչին բաժին ընկնող ՀՆԱ հարաբերակցությամբ բնակչության թվաքանակը կազմում է 148.8 հազ. մարդ, իսկ 2021թ. նույն հարաբերակցության արդյունքում ստացվում է 140.0 հազ. մարդ, ինչի՞ հետ է կապված այս տարբերությունը:
-Պարտքի սպասարկման 19.000 մլն դրամը կազմում է բյուջեի համարյա 9%, որը չափազանց մեծ թիվ է:
-Ուղերձի մաս 1-ում ներկայացված զեկույցը ոչ մի թվային տվյալ չի պարունակում, չկան անգամ նոր ծրագրերի իրականացման հետ կապված ժամկետային տվյալներ:
«Հայ հեղափոխական դաշնակցություն» խմբակցություն
ՀՅԴ խմբակցության պատգամավոր Վահրամ Բալայանի առաջարկները՝ 2022թ. բյուջեի նախագծի վերաբերյալ.
-Տարիներ շարունակ ԱՀ-ում ժողովրդագրական գործընթացները աշխուժացնելու և ծնելիության խթանման նպատակով կյանքի են կոչվել բազմաթիվ ծրագրեր, որոնց արդյունավետությունը այնքան էլ տեսանելի չէ:
-Նպատակահարմար է 2022թ. իրագործել «Երրորդ երեխա» ծրագիրը, որը ենթադրում է ընտանիքում երրորդ երեխայի ծնվելու դեպքում ծնողներին միանվագ տրամադրել 1,5 մլն դրամ:
-Արտաքին քաղաքականության ասպարեզում օտար լեզուներով քարոզչություն իրականացնելու համար ԱՀ արտաքին գործերի նախարարությանը լրացուցիչ տրամադրել 10 մլն դրամ:
-Գիտաժողովներ, այդ թվում միջազգային, կազմակերպելու համար անհրաժեշտ է 2022թ. բյուջեով նախատեսված 3 մլն դրամը դարձնել 6 մլն դրամ:
-ԱՀ-ում ստեղծված գիտական միտքը և մշակութային արժեքները օտարալեզու ընթերցողներին ներկայացնելու համար նպատակահարմար է նախատեսված 7 մլն 796 հազար դրամը դարձնել 10 մլն 796 հազար դրամ և հրատարակչական ծախսեր տողը (էջ 12) դարձնել թարգմանչական և հրատարակչական ծախսեր:
-Նպատակահարմար է ՀՀ-ում գործող կարգը կիրառության մեջ դնել նաև ԱՀ-ում: Այն ենթադրում է գիտական թեմաների կատարողներին գիտական աստիճանի համար (թեկնածուները 20 հազար դրամ, իսկ դոկտորները 50 հազար դրամ) համապատասխան գումարի վճարում:
Արտեզյան ջրհորների փորման ժամանակ առավելագույն արդյունք ստանալու համար անհրաժեշտ է որոշ գումար հատկացնել համապատասխան պաշարների հետազոտման և գնահատման համար (էջ 6):
-Հաշվի առնելով այն հանգամանքը, որ ստեղծված պայմաններում ԱՀ բնակավայրերի զգալի մասը սահմանամերձ են և սովորական դարձած անասնագողությունը կանխելու ու այդ ոլորտի զարգացմանը միտված շատ թե քիչ պայմաններ ստեղծելու համար անհրաժեշտ է որոշ միջոցառումներ իրականացնել և գումար հատկացնել: Օրինակ`անասունների մսուրային պահման կամ անասնակերի կուտակման սուբսիդավորում:
-Նպատակահարմար է Ստեփանակերտի Տեր-Գաբրիելյան փողոցի բարեկարգումն ու ասֆալտապատումը ներառել կապիտալ շինարարության ծրագրի մեջ: