Փոխարժեքներ
22 11 2024
|
||
---|---|---|
USD | ⚊ | $ 389.45 |
EUR | ⚊ | € 409.74 |
RUB | ⚊ | ₽ 3.86 |
GBP | ⚊ | £ 491.95 |
GEL | ⚊ | ₾ 142.08 |
Հայ եկեղեցու երկու սպասավորների` Արարատյան հայրապետական թեմի Սբ Սարգիս եկեղեցու հոգևոր հովիվ Շահե քահանա Հայրապետյանի և նույն եկեղեցու «Արարատ» երիտասարդական միության նախկին ղեկավար Հակոբ քահանա Խաչատրյանի հակամարտությունն իր բնույթով, անշուշտ, եզակի չէ, սակայն աննախադեպ է հրապարակայնության աստիճանով, թեև տարատեսակ ու հաճախ իրարամերժ հրապարակումները ոչ այնքան լույս են սփռում հակամարտությունը ծնող պատճառների ու հանգամանքների վրա, որքան ավելացնում են նոր հարցեր ու հարցականներ:
Հակամարտությունը, որքան էլ անձնախնդիր և անձնապաստան, այնուամենայնիվ, որոշակի հասարակական արժեք է ձեռք բերել այն իմաստով, որ լույս է սփռում որոշ հարցերի վրա, և հանրության համար ակնհայտ են դառնում հայ եկեղեցում առկա մի շարք խոտելի երևույթներ, մասնավորապես` անհանդուրժողականության այն մեծ չափաբաժինը, որ ոչ միայն հարիր չէ եկեղեցուն ու հոգևորականին, այլև հակառակ է նրա բնույթին: Համենայն դեպս, այդպես պետք է լիներ: Մասնավորապես` զարմանալի է Շահե քահանա Հայրապետյանի անհանդուրժող կեցվածքը: Անկախ իր ծառայակցի հետ ունեցած անձնական ու ծառայական խնդիրներից, տեր հայրը, կարծում ենք, ամենևին պետք չուներ հանրությանը ներկայանալու նախահարձակ իր պահվածքով. դա նրա ու նրա ներկայացրած հոգևոր կառույցի օգտին չի խոսում: Առավել զարմանալին այն է, որ քահանան մեկ գովերգում է Հակոբ քահանա Խաչատրյանի ներդրումը մայրաքաղաքի հոգևոր կյանքում և հատկապես երիտասարդության շրջանում, մեկ էլ անվերապահ տոնով պնդում է, թե երիտասարդական այն միությունը, որ առաջնորդանիստ եկեղեցում տարիներ շարունակ ղեկավարել է քահանայակից ընկերը և գովելի հաջողությունների հասել, «ապստամբների» խմբակ է: Տեսախցիկների առջև «Արարատ» միության երիտասարդներին անվանելով «ապստամբներ»` տեր Շահեն նույնիսկ վախեցնում է, թե կդիմի թեմի առաջնորդին միությունը լուծարելու խնդրանքով: Բորբոքված քահանան այնուհետև մեկնաբանում է ստեղծված վիճակը` այն պայմանավորելով «մեկ անձի շուրջ հավաքված» լինելու հանգամանքով: Եվ այստեղ ծագում է հարցը` իսկ ո՞վ է ասել, որ մեկ անձի շուրջ հավաքվելն այդքան վատ բան է: Գուցե դա հենց այն է, ինչ պակասո՞ւմ է հայ եկեղեցուն: Տեր հայրն արդյո՞ք շատ օրինակներ կարող է բերել, որ որևէ հոգևորականի կողքին այսքան նախանձախնդիր երիտասարդություն կանգնած լիներ: Անկախ այն բանից, թե ինչ խնդրի կամ որ նպատակին է ծառայեցվում այդ «միավորումը» (մամուլում տարբեր վարկածներ են շրջանառվում), հարկ է նախ գնահատել, որ հասարակ մի քահանա տարիների ծառայության արդյունքում կարողացել է դառնալ «անձ», որի շուրջը հայ եկեղեցու նվիրյալ երիտասարդություն է համախմբվել: Մի՞թե եկեղեցին դեմ է այդպիսի անձերի կայացմանը, երբ ինքը դարեր շարունակ պայծառացել և դեմք ու դիմագիծ է պահպանել հենց այդօրինակ անձերի շնորհիվ:
Որ տեր Շահեն մասնավոր խնդիր է լուծում, ինչպես գուցե նաև տեր Հակոբը, երևում է այն բանից, թե ինչպես է գնահատում նա իր ծառայակցին այլ եկեղեցի սպասավորության ուղարկելու թեմի առաջնորդի որոշումը: Կայքերից մեկին (Slaq.am) տեր Շահեն ասում է. «Մի կողմից նա գործ էր անում, մյուս կողմից` կործանում եկեղեցին: Ի վերջո, մեր հորդորները տեղ հասան սրբազանին և նա որոշում կայացրեց` տեր Հակոբին տեղափոխել Սբ Երրորդություն եկեղեցի: Նա պետք է լիներ կարգապահ, աստվածապաշտ, որպեսզի այստեղ մնար ծառայության»: Քահանայի համար եկեղեցին, փաստորեն, սոսկ այն հոգևոր տունն ու տարածքն է, որտեղ ինքը սպասավորություն է անում. «անկարգապահ, անաստվածապաշտ» տեր Հակոբին Սբ Սարգիս եկեղեցուց հեռացնելով` խնդիրն իր համար այլևս «լուծվել» է, թքած, որ նույն «անաստվածը» հիմա էլ հայտնվել է Սբ Երրորդություն եկեղեցում:
Այս զարմանալի մտածելակերպը, սակայն, հասկանալի է դառնում, երբ Շահե քահանան բացահայտում է հոգևոր ծառայության մեջ անձի և անհատականության վերաբերյալ իր պատկերացումները: Նա, փաստորեն, հոգևոր ոլորտում բացառում է որևէ «անձի շուրջ» միավորվելու նպատակահարմարությունն ու օրինականությունն ընդհանրապես, եթե ծառայակցին մեղադրում է անձի շուրջ երիտասարդների միավորելու համար: Հայ եկեղեցուն հիմա առավել, քան երբևէ անհրաժեշտ են ուժեղ անհատականություններ (անդեմ-անդիմագիծ հոգևորականներ` որքան ուզեք), կամային առաջնորդներ, ովքեր իրենց շուրջ մարդկանց և հատկապես երիտասարդությանը հավաքելու կարողություն ու շնորհք կունենան և դրանք կծառայեցնեն հանուն եկեղեցու հզորացման: Մինչդեռ ոչ ոք, այդ թվում` Շահե քահանան, դեռ չի փաստարկել, թե տեր Հակոբը հենց դա' չի անում:
Լևոն ՍԱՐԳՍՅԱՆ