Փոխարժեքներ
22 11 2024
|
||
---|---|---|
USD | ⚊ | $ 389.45 |
EUR | ⚊ | € 409.74 |
RUB | ⚊ | ₽ 3.86 |
GBP | ⚊ | £ 491.95 |
GEL | ⚊ | ₾ 142.08 |
ՍԱՌԸ ՊԱՏԵՐԱԶՄԻ ԱՆՀԱՅՏ ԷՋԵՐԻՑ
«ՆՇՏԱՐԸ» ԿՊԱՏՌՎԻ ԵՎ….
Այն մասին, թե այդ գնացքը ինչպիսի սարսափ էր պատճառում Արևմուտքի երկրների զինված ուժերին՝ Ռուսաստանի ռազմաարդյունաբերական համալիրում մինչև այսօր լեգենդներ են պատմում:
Ապրանքամարդատար այդ գնացքը իր տեսքով բացարձակապես չէր տարբերվում իր հազարավոր նմաններից՝ գրեթե մեկ կիլիոմետր ձգվող շարժակազմ՝ ապրանքատար փակ և մի քանի՝ մարդատար վագոններով: Սակայն այդ սովորական գնացքի ներսում քողարկված էր գերգաղտնի հրթիռային զորամաս, որն իր զորանոցում ունեցած հրթիռներով ընդունակ էր աշխարհի ցանկացած անկյունում և ցանկացած նշանակետ խոցել մի քանի տասնյակ մետր ճշգրտությամբ: Արևմուտքում SS-24 տիպի ռուսական հրթիռներն անվանում էին Scalpl-Նշտար:
70-ականներին խորհրդային հետախուզությունը ձեռք բերեց Ամերիկայում անընդհատ շարժվող գնացքի վրա միջմայրցամաքային հրթիռներ տեղադրելու Պենտագոնի ծրագիրը: Երկրի ղեկավարության համար դա խուճապահարույց նորությունն էր: Երկրով մեկ անընդհատ տեղաշարժվող գնացքին գործնականում անհնար էր հետևել, որոշել գտնվելու վայրը և հրթիռահարել: Այլ խոսքով, Միացյալ Նահագներում ստեղծվում էր ստրատեգիական նոր համակարգ, որի դիմաց ԽՍՀՄ-ը հակաթույն չուներ:
-Դե որ չենք կարող գտնել վնասազերծել, ուրեմն պետք է ստեղծել նմանատիպ մի բան,- որոշեցին ԽՄԿԿ Կենտկոմում:
***
Խորհրդային գիտնականներից պահանջվեց ընդամենը 3 տարի, որպեսզի զինվորականնեին ներկայացնեն իրենց նախագիծը: Հենց այդ ժամանակ էլ պարզվեց, որ ամերիկացիները նման բան չեն ստեղծել: Ամերիկացիները պարզապես թյուրմացության մեջ էին գցել ռուսներին, այսինքն՝ խաբել:
Խորհրդային կոնստրուկտորները մտադրվեցին գնացքի համար օգտագործել SS-24 հրթիռը, իսկ հանքահոր-խողովակի համար կիրառել հավաքվող-ծալվող բաժակի սկզբունքը (կարծում ենք բոլորն էլ երբևէ տեսել կամ օգտագործել են այդ բաժակները, որոնք շատ համար են ճանապարհ գնալու ժամանակ): Ծալ-ծալ հավաքված այդ խողովակը ուզածդ պահին կարող էր բացվել այնքան, որ նրա մեջ տեղավորվեր հսկա հրթիռը:
«Նշտարը» կշռում էր 100 տոննա: Դա միջմայրցամաքային հրթիռ էր 11.000 կիլոմետր գործողության շառավղով և աշխատում էր պինդ վառելիքով: «Նշտարը» ուներ կեսմեգատոննանոց միջուկային 10 ռումբ, որոնցից ամեն մեկն ուներ նշանառության իր անհատական համակարգը, որը կարող էր շրջանցել-հաղթահարել հակահրթիռային պաշտպանության ցանկացած պատնեշ:
Հրթիռի հարվածի ճշգրտության համար Արևմուտքում այն կոչեցին «Նշտար», որովհետև խորհրդային հրթիռը նախատեսված էր վիրաբույժի նշտարի նման պատռել-բացել թշնամու լավ պաշտպանված օբյեկտները՝ ստորերկրյա ապաստարաններ, հրամանատարական հանգույցներ, հրթիռային համակարգերի ստորերկրյա հորեր: Զուր չէր, որ արտասահմանում այդքան վախենում էին «Նշտարից»: Նրա 10 միջուկագլխիկներից յուրաքանչյուրը կարող էր հասցնել այնպիսի ուժգնության հարված, որը տասնյակ անգամներ գերազանցում էր Հիրոսիմայի վրա նետված ռումբին: Ըստ որում, հրթիռի արձակումը կարող էր իրակացվել գնացքի երթուղու ցանկացած կետից: Միջուկային բալիստիկ հրթիռներով զինված գերգաղտնի գնացքը ակոսում էր անծայրածիր երկրի տարածքը և օրը 1000 կիլիոմետրով փոխում էր հարվածի իր դիրքը՝ սարսափ պատճառելով հավանական թշնամուն:
Բանն այն է, որ եթ անգամ լրտես-արբանյակները կարողանում էին արձանագրել գնացքի շարժումը որևէ ուղղությամբ, ապա տառացիորեն մի քանի րոպե հետո գնացքը հայտնվում էր տեսանելիությունից դուրս: Եվ, որպեսզի գնացքը միշտ գտնվեր հավանական հակառակորդի տեսադաշտում, պետք էր տիեզերքում ունենալ առնվազն 300 լրտեսական արբանյակ: Այն ժամանակներում նման շռայլություն իրեն չէր կարող թույլ տալ ոչ մի երկիր: Այսինքն, եթե իրավիացի լինենք, հիմա էլ չի կարող:
Նյութը՝ ՀՀ ԳԱԱ «Գիտություն» թերթի