կարևոր
0 դիտում, 11 տարի առաջ - 2013-07-19 14:00
Առանց Կատեգորիա

Օբյեկտիվ պատճառի պաշտամունքը

Օբյեկտիվ պատճառի պաշտամունքը

Խոսնակ, խոսնակ որ ասում են, դա էն մարդը չի՞, որ ներսում մի թուղթ են տալիս, որ սա գնա դրսում կարդա, թե ինչ եղավ կամ ինչ է կատարվում ներսում: Այսինքն՝ գզիր, որ ընկնում է տնետուն, էլ չի թողնում դուռ կտուր և բոլորին հայտարարարում է, թե ինչ ասաց թագավորը:

 

Գզիրները, քանի որ տարբեր մարդիկ են, չեն կարող նույն մակարդակն ունենալ: Ասել է, թե գզիրի լավն ու վատն էլ կա: Գզիր կա՝ ճարպիկ է, գզիր կա՝ մոռացկոտ, գզիր կա՝ ցինիկ, գզիր էլ կա՝ ճարպիկ, մոռացկոտ և ցինիկ՝ միաժամանակ:

 

Նախապես ասեմ, որ կիլոմետրերով հեռու եմ ՀՀԿ խոսնակ Շարմազանովի մասին հասարակական կարծիք ձևավորելու գայթակղությունից: ՀՀԿ-ն Շարմազանովի հետ միասին ինձ չեն հետաքրքրում բացարձակապես: Ինձ հետաքրքրում է այն ժողովուրդը, ում գլխին այս կուսակցությունն ամեն օր մի նոր օյին է բերում, բայց իր գզիրի, ներողություն, պիտի ասեի խոսնակի միջոցով այդ ամենը փորձում է ներկայացնել որպես հարկադրական, երբեմն նույնիսկ իմաստուն քայլերի շարան: Ահավասիկ Շարմազանովը հարկ է համարել, ի թիվս այլ հարցերի, անդրադառնալ նաև տրանսպորտի ուղեվարձի բարձրացմանը: Քանի որ այս խնդիրը կապված է ավելի վաղ ՀՀԿ-ավարի լուծված մեկ այլ խնդրի հետ, մեզ թույլ տանք նկատել, որ տրանսպորտի ուղեվարձն այսօր չէր բարձրանա, եթե Սերժ Սարգսյանի՝ «գազը չի թանկանա» խոսքերը (հնչեցված ընդդիմության հասցեին՝ ընդգծուն մուննաթով) համապատասխանեին իրականությանը: Այնպես էլ չի, որ ընդհանրապես չհամապատասխանեցին իրականությանը: Պարզապես գազը չթանկացավ մինչև նախագահական ընտրությունների ավարտը: Իսկ դրանից հետո գազի թանկացումը զսպելը կարծես դարձավ անիմաստ զբաղմունք:

 

Ինչևէ… Շարմազանովը հիմա եկել, նույն կամ համարյա նույն մուննաթով ասում է. «Այն, որ կան սոցիալական խնդիրներ, դա փաստ է, բայց մենք պետք է աշխատենք, նոր աշխատատեղեր ստեղծենք. դրա համար է, որ մինիմում աշխատավարձերը կբարձրանան: Տարածաշրջանում ամենաէժան տրանսպորտը Հայաստանում է: Այլ բան է, որ սոցիալապես անապահով խավեր կան, շատ մարդկանց համար դժվար է վճարել, եթե այլ միջոցներ կան, թող առաջարկեն»:

 

Չենք կարող չասել, որ այս խառնափնթոր նախադասության մեջ առաջին բանը, որ աչքի է զարնում, գալուստսահակյանական լեզվաբանական դպրոցի խոր և հիմնավոր ազդեցությունն է ՀՀԿ խոսնակի վրա: Բայց հիմա այդ մասին խոսելու ժամանակը չէ: Ավելի լավ է ուշադրություն դարձնենք այն բանի վրա, որ ՀՀԿ-ի պատմաբան խոսնակը տառացիորեն գաղափար չունի տնտեսագիտությունից: Վիրավորվել չլինի, որովհետև ես էլ իմ բանասեր տեղով տնտեսագիտական հարցերից գլուխ հանելում գրեթե նույն մակարդակի վրա եմ, ինչ Շարմազանովը: Բայց չէ՞ որ նույնիսկ ջրի մարդուն է պարզ, որ նորանոր աշխատատեղերի ստեղծումը դեռևս աշխատավարձերի բարձրացում չի ենթադրում: Չի բացառվում, իհարկե, որ Շարմազանովը ցանկացել է ասել՝ երբ աշխատատեղեր ստեղծվեն, մարդիկ աշխատեն, իսկ նվազագույն աշխատավարձերն էլ բարձրացվեն, տրանսպորտի թանկացումը շատ չի զգացվի: Սա խելքին մոտ է, բայց, հարգելի խոսնակին մենք հո չենք ասելու, որ ձին սովորաբար սայլի առջևից են կապում, այլ ոչ թե հետևից: Եթե տրանսպորտը թանկանում է աշխատատեղեր ստեղծելուց, աշխատավարձեր բարձրացնելուց ավելի շուտ, բոլորովին այլ բան է ստացվում, և ընդդիմությունն ու քաղաքացիները սկսում են իրավացիորեն դժգոհել: Ի՞նչ է նշանակում՝ եթե այլ միջոցներ կան տրանսպորտը չթանկացնելու, թող առաջարկեն: Այս մասին առաջինը պետք է մտածի իշխանությունը, իսկ եթե մտածում է ու այլ միջոցներ չի գտնում, պետք է հասկանա, որ ինչ-որ տեղ ինչ-որ բան սխալ է, ինչից էլ ստիպված է ընդունել, որ տրանսպորտը պետք է օբյեկտիվորեն թանկանա:

 

Մեզ այնքան էլ չի սփոփում այն փաստը, որ հարևան Վրաստանում տրանսպորտն ավելի թանկ է, քան Հայաստանում: Հարևան Իրանում էլ այն ավելի էժան է, քան մեզ մոտ: Դա էլ մեր նախանձը չի շարժում: Մեզ հետաքրքրողն այն է, որ մեր ձեռքի աշխատավարձը, թոշակը կամ դրսից ուղարկված փողն այլևս չեն բավարարում ոչնչի, իսկ այդքան բանից հետո էլ դեռ մեզ վրա են մուննաթ գալիս:

 

Տրանսպորտի թանկացման հետ կապված ԱԺ արտահերթ նստաշրջան կազմակերպելու` «Բարև Երևան» դաշինքի առաջարկի մասին Շարմազանովն ասում է. «Քաղաքական հնարք է, թող ավագանիում քննարկեն: Նայեք տարածաշրջանային տրանսպորտի գները, նայեք Վրաստանում ինչքան է, Հայաստանում ինչքան է, կա օբյեկտիվ և կա սուբյեկտիվ թանկացում, իսկ եթե մեր ընդդիմադիր գործընկերներն ունեն, թող առաջարկեն, ինչպես անեն որպեսզի տրանսպորտը չթանկանա»:

 

Նախ՝ հարգելի' խոսնակ, ինչո՞ւ պետք է Հայաստանում տրանսպորտի թանկացման հարցը քննարկի Երևանի քաղաքապետարանը, և ապա՝ չե՞ք զգում, որ Ձեր այս հայտարարությամբ բոլոր թանկացումներն էլ կարող են համարվել օբյեկտիվ թանկացումներ: Ուրեմն էլ ո՞րն է իշխանության դերը, ինչո՞ւ է այդ իշխանությունը խոսում ինչ-որ տնտեսական աճի մասին (7 տոկոս), եթե ամեն թանկացումից ու հետընթացի պարագայում պետք է ասի՝ պատճառն օբյեկտիվ է: Նախորդ տարիներին այդպիսի օբյեկտիվ պատճառ էր համաշխարհային ֆինանսատնտեսական ճգնաժամը, այսօր՝ երաշտը, կարկուտը, գազի թանկացումը: Հո միայն մուննաթ գալով չի: Մի մարդու մատից փուշ չեք հանում, ախր, որ ասենք՝ ահա, իշխանությունն էլ գործով է զբաղված: Իսկ գուցե իշխանության անգործության համար է՞լ կան օբյեկտիվ պատճառներ: Օրինակ՝ բյուջեն թալանվել է, մենք ի՞նչ անենք, եթե այլ ճանապարհ գիտեք՝ հուշեք: Եվ կամ՝ իշխանությունները հո չե՞ն կարող «Մոսկվիչով» աշխատանքի գնալ, վագոն-տնակներում ապրել, Երևանում կարված կոստյում հագնել, ինչ է թե ժողովուրդն ուզում է, որ տրանսպորտն ու մյուս բաները չթանկանան:

 

Տրանսպորտը չթանկացնելու ուղղությամբ, ճիշտն ասած, մենք մի բան արդեն մտածել ենք: Չգիտենք` այն ինչպես կընդունվի Շարմազանովի և ՀՀԿ-ի կողմից, բայց, ըստ մեզ, բավականին հետաքրքիր է, նույնիսկ՝ հետաքրքրաշարժ. ՀՀԿ-ն սուսուփուս հեռանում է իշխանությունից, ու ամեն ինչ իր տեղն է ընկնում: Ուրիշ տարբերակ, իրոք, չկա: Դրանով առնվազն մի կարևոր հարց կլուծվի՝ սովորություն կդառնա, որ էշը ցեխը մտցնողը մուննաթ չգա, այլ ներողություն խնդրի ու մի կողմ քաշվի:

 

Էդիկ ԱՆԴՐԵԱՍՅԱՆ